Carlos Tavares, «τα ηλεκτρικά δεν είναι λύση για όλους»

Carlos Tavares, «τα ηλεκτρικά δεν είναι λύση για όλους»

O CEO του Ομίλου Stellantis, Carlos Tavares πιστεύει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι η καλύτερη και μοναδική λύση για όλους.

Carlos Tavares

Μπορεί ο Όμιλος Stellantis να έχει σε περίοπτη θέση στην ατζέντα του τον εξηλεκτρισμό, εντούτοις, ο ισχυρός άνδρας της Συμμαχίας, Carlos Tavares, δεν θεωρεί πως η ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος.

«Θα πρέπει να απομακρυνθούμε από μια δογματική σκέψη ότι ο εξηλεκτρισμός ταιριάζει σε όλους. Δεν νομίζω ότι αυτό πρόκειται να λειτουργήσει. Αυτό που θα ήθελα να προσθέσω είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να αποτελέσουν λύση για ορισμένες από τις κοινωνίες μας» ανέφερε ο Tavares την Τετάρτη στο Freedom of Mobility Forum.

O Carlos Tavares θεωρεί πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι μοναδική λύση για όλους

Carlos Tavares

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Akio Toyoda ξαναχτυπά: «Τα ηλεκτρικά δεν είναι μονόδρομος»

Μιλώντας για το βάρος της μπαταρίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόνισε πως «ακόμα υπάρχει δρόμος μέχρι να μειωθεί το βάρος τους, κάτι που θα συμβεί την επόμενη δεκαετία, εφόσον βρεθεί η κατάλληλη χημεία. Η βιομηχανία, με βάση τις νέες χημικές ουσίες, πρέπει να επιτύχει την επόμενη δεκαετία μια επανάσταση όσον αφορά την πυκνότητα ισχύος των κυψελών, έτσι ώστε να μειώσουμε κατά τουλάχιστον 50% το βάρος και τη χρήση πρώτων υλών των EV» τόνισε ο Carlos Tavares.

Μία άλλη σημαντική παράμετρος αποτελεί η πρόσβαση των ανθρώπων στην ηλεκτρική ενέργεια, ιδίως στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες. Ο Roberto Schaeffer καθηγητής ενεργειακών οικονομικών στο oμοσπονδιακό Πανεπιστήμιο του Ρίο ντε Τζανέιρο στη Βραζιλία, ανέφερε πως περίπου 800 εκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρική ενέργεια, ενώ πολύ περισσότεροι δεν έχουν σταθερό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

«Η ηλεκτρική κινητικότητα δεν είναι η λύση, τουλάχιστον για τα επόμενα 20 ή 30 χρόνια» τόνισε ο καθηγητής στο φόρουμ. Στο μέιζον θέμα, αναφορικά με το μέλλον της ηλεκτροκίνησης, ο Carlos Tavares δεν φάνηκε αισιόδοξος ούτε για το υδρογόνο. Υπεραμύνθηκε της θέσης του λέγοντας πως το κόστος παραμένει ακόμα αρκετά υψηλό, παρά το γεγονός ότι η ενέργεια που χρησιμοποιείται για την παραγωγή υδρογόνου είναι καθαρή. «Στο μέλλον μπορεί να αποτελέσει λύση για τους στόλους μεγάλων εταιρειών αλλά όχι για το σύνολο των πολιτών».

china car industry domination

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Tesla, η Xiaomi και η νέα εποχή της Κίνας

Φυσικά, για να υπάρξει οποιοσδήποτε μετασχηματισμός είναι απαραίτητη η αποδοχή αλλά και η εμπιστοσύνη των πολιτών. Προσώρας πάντως, τα νέα δεδομένα όσον αφορά την κινητικότητα δεν φαίνεται να πείθουν τους καταναλωτές, οι οποίοι δεν είναι εύκολο να αλλάξουν τις συνήθειές τους. Αν υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές τότε ενδεχομένως να μιλάμε από άλλη βάση.
 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube