Ο σχεδιασμός του Tesla Cybertruck προκαλεί ερωτήματα για την ασφάλειά του

Ο σχεδιασμός του Tesla Cybertruck προκαλεί ερωτήματα για την ασφάλειά του

Η σχεδίαση του Tesla Cybertruck με τις έντονες γωνίες έχει ξεκινήσει να εγείρει ανησυχίες στους ειδικούς σε θέματα ασφάλειας.

Tesla Cybertruck

Ο Elon Musk περιχαρής διαφήμιζε πως το αμάξωμα του Tesla Cybertuck βασίζεται σε ανοξείδωτο χάλυβα. Πόσο ασφαλές είναι όμως κάτι τέτοιο για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου;

Το Reuters προσέγγισε ειδικούς οδικής ασφάλειας, που παρακολούθησαν ποικίλα βίντεο από δοκιμές πρόσκρουσης που διεξήγαγε η Tesla και παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια εκδήλωσης την περασμένη εβδομάδα.

Τα βίντεο δοκιμών σύγκρουσης που η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε κατά τις πρώτες παραδόσεις του Cybertruck συζητήθηκαν έντονα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι ειδικοί που μίλησαν στο Reuters ανέφεραν ότι χρειάζονταν τα δεδομένα δοκιμών πρόσκρουσης για να καταλήξουν σε ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με την ασφάλεια.

To Tesla Cybertruck, λόγω του ανοξείδωτου χάλυβα που έχει χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του, πιθανότατα δεν αποδεικνύεται ασφαλές για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, σε περίπτωση σύγκρουσης μαζί του

Tesla Cybertuck

Ο Adrian Lund, ο πρώην πρόεδρος του Ινστιτούτου Ασφάλειας Οδικών Μεταφορών (IIHS), του οποίου οι δοκιμές σύγκρουσης οχημάτων αποτελούν βιομηχανικό πρότυπο, παραδέχτηκε πως «το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι αν κάνουν το εξωτερικό του οχήματος πολύ άκαμπτο, χρησιμοποιώντας χοντρό ανοξείδωτο χάλυβα, τότε όταν οι άνθρωποι που θα χτυπήσουν πάνω του, πιθανότατα έρθουν αντιμέτωποι με μεγαλύτερη ζημιά».

Η Tesla διαφήμισε τις δομές του Cybertruck, τονίζοντας ότι απορροφούν τις κρούσεις κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης. Ο Elon Musk έγραψε σε μια ανάρτηση του στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Χ, ότι είναι πολύ σίγουρος πως το Cybertruck θα είναι ασφαλέστερο από άλλα pick-up για επιβάτες και πεζούς.

 

 

«Το Cybertruck είναι το πρώτο αυτοκίνητο με εξωτερικό από ανοξείδωτο χάλυβα, από την κυκλοφορία του DeLorean DMC-12. Το υλικό της κατασκευής του έχει σπάσει ακόμη και τη μηχανή που σχηματίζει τα πάνελ», ανέφερε ο Musk, διαφημίζοντας την ανθεκτικότητα του αυτοκινήτου, συμπληρώνοντας πως τα πάνελ ψυχρής έλασης από ανοξείδωτο χάλυβα έχουν σχεδιαστεί για να απορροφούν τις κρούσεις κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης.

Ο καθηγητής ασφάλειας αυτοκινήτου στο Πανεπιστήμιο George Washington, Samer Hamdar, εξέφρασε ανησυχίες για τις περιορισμένες «ζώνες σύνθλιψης», αλλά πρόσθεσε ότι άλλα χαρακτηριστικά μπορεί να το αντισταθμίσουν. Οι ζώνες σύνθλιψης είναι μέρη του αυτοκινήτου που παραμορφώνονται σε μια σύγκρουση με τρόπο τέτοιο, ώστε να απορροφούν με μεγαλύτερη ασφάλεια την ενέργεια μιας πρόσκρουσης.

Tesla Cybertuck

Η Julia Griswold, διευθύντρια του Κέντρου Έρευνας και Εκπαίδευσης για Ασφαλείς Μεταφορές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Berkley, δήλωσε ότι ήταν ανήσυχη από τα βίντεο δοκιμών πρόσκρουσης που δημοσίευσε η Tesla. Τόνισε ότι το μεγάλο βάρος του Cybertruck και η υψηλή του επιτάχυνση «σηκώνουν κόκκινες σημαίες για τους μη επιβαίνοντες».

Η Tesla δεν έχει αποσαφινήσει εάν θα πουλήσει το Cybertruck στην Ευρώπη, αλλά ο επικεφαλής μηχανικός της δήλωσε ότι οι κανόνες ασφαλείας της ΕΕ που στοχεύουν στην προστασία των πεζών περιορίζοντας τις εξωτερικές προεξοχές των οχημάτων, θα μπορούσαν να καταστήσουν δύσκολη την πώληση του ημιφορτηγού εκεί.

Το μη κερδοσκοπικό Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) που εδρεύει στις Βρυξέλλες, με γραπτή του δήλωση υπογράμμισε πως «η Tesla καλό θα ήταν να μην φέρει το Cybertuck στην Ευρώπη. Ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, αυτής της ισχύος και τεράστιου βάρους θα είναι θανατηφόρο για τους πεζούς και τους ποδηλάτες σε μια σύγκρουση».

Στις σχετικές ειδήσεις ο Lukasz Krupski, ο πρώην υπάλληλος της Tesla που διέρρευσε πολλά εμπιστευτικά δεδομένα της εταιρίας, δήλωσε σε συνέντευξη του πως το Autopilot δεν είναι αρκετά ασφαλές για να χρησιμοποιείται σε δημόσιους δρόμους.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube