Αποκαλύφθηκε μυστηριώδες πρωτότυπο της BMW από τα ‘80s

Αποκαλύφθηκε μυστηριώδες πρωτότυπο της BMW από τα ‘80s

Ο επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης της BMW, Domagoj Dukec, με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, αποκάλυψε ένα σπάνιο πρωτότυπο της μάρκας.

BMW AVT

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, με την στροφή προς τον εξηλεκτρισμό προσπαθούν να βελτιστοποιήσουν την αεροδυναμική των δημιουργημάτων τους για ακόμα καλύτερη αυτονομία. Μιλώντας για αεροδυναμική, η BMW φαίνεται πως είχε το know how από παλιά.

Την αποκάλυψη έκανε ο ίδιος ο επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης της BMW, Domagoj Dukec μέσα από μια σειρά φωτογραφιών που κοινοποίησε στην προσωπική του σελίδα στο Instagram. Πρόκειται για την BMW AVT, ένα αυτοκίνητο εκθέσεως που κατασκευάστηκε για να τιμήσει τη νέα αεροδυναμική σήραγγα των Βαυαρών και καταγράφηκε από τον Dukec «ως ένα ορόσημο για την αεροδυναμική σχεδίαση της BMW».

Τα αρχικά AVT προέρχονται από τις γερμανικές λέξεις Aerodynamischer Versuchsträger (όχημα αεροδυναμικής). Όπως προείπαμε, πήρε σάρκα και οστά για διαφημιστικούς λόγους και ως εκ τούτου δεν πλαισιώθηκε από κάποιο κινητήριο σύνολο.

Το πρωτότυπο BMW AVT αποκαλύφθηκε από τον επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης, Domagoj Dukec ως ένα από τα πιο αεροδυναμικά πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν ποτέ από τους Βαυαρούς

BMW AVT

Στο μπροστινό μέρος διακρίνονται οι αναδυόμενοι προβολείς, προς τέρψιν της αεροδυναμικής. Η BMW είχε εφαρμόσει άλλωστε κάτι τέτοιο και στην M1, ένα από τα πιο εμβληματικά και σημαντικότερα μοντέλα του τότε χαρτοφυλακίου των Γερμανών. Στο σήμερα όμως, αυτός ο τύπος προβολέων δεν είναι νόμιμος για το δρόμο, γεγονός που εξηγεί γιατί αυτοκίνητα όπως το Mazda MX-5 Miata τους κατήργησαν. Ιδιαιτέρως αεροδυναμικό είναι και το πίσω μέρος, θυμίζοντας κάτι από την Coda Tronca (κοντή ουρά) της Alfa Romeo.

To πόνημα της BMW δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή, έχει όμως μία σειρά από ομοιότητες με το VW XL1, ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα όλων των εποχών, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,19 Cd (ξεπερνά τα σημερινά Tesla Model S και Lucid Air), το οποίο παρήχθη σε 250 αντίτυπα.

 

 

H BMW, θα συνεχίσει να εργάζεται πάνω στην αεροδυναμική βελτίωση των μοντέλων της, πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που έχει πάρει απόφαση να αυγατίσει την ηλεκτρική της γκάμα. 

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube