Test drive: Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 2WD

Το νέο Suzuki S-Cross είναι στην δικίνητη εκδοχή του ένα κόμπακτ SUV με φρέσκια εμφάνιση, πλήρη εξοπλισμό, ασφαλή οδική συμπεριφορά και τιμή άκρως ανταγωνιστική.

Η τρίτη γενιά του Suzuki S-Cross έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας σε ό,τι έχει κάνει με την στροφή προς τον εξηλεκτρισμό. Πλέον στον στόλο της διαθέτει συνολικά επτά μοντέλα με κάποια μορφή υβριδικής τεχνολογίας: ήπια, strong hybrid ή επαναφορτιζόμενα.

Το νέο Suzuki S-Cross στη δικίνητη έκδοσή του (η Suzuki προσφέρει την επιλογή μεταξύ τετρακίνητου και δικίνητου σχεδόν σε όλα της τα μοντέλα), ξεχωρίζει αρχικά για τον φρέσκο σχεδιασμό του.

Η μάσκα είναι πιο ογκώδης με μεγάλα φωτιστικά LED, ενώ το καπό έχει μικρότερη κλίση από αυτήν του προηγούμενου μοντέλου. Πίσω επίσης έχουμε φωτιστικά LED και νέο προφυλακτήρα, όπως νέα σε ό,τι αφορά στη σχεδίαση είναι τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους, αλλά και αυτά που θυμίζουν προστατευτικές «ποδιές».

Παρεμφερής αέρας ανανέωσης πνέει και στο εσωτερικό του νέου Suzuki S-Cross με αλλαγές στην κεντρική κονσόλα, στους αεραγωγούς και στα πλαστικά του ταμπλό που είναι πιο μαλακά με αναβαθμισμένη ποιότητα.

Το σύστημα πολυμέσων είναι καινούργιο, με έγχρωμη οθόνη αφής 9” στην πλούσια έκδοση GLX και 7” στις υπόλοιπες. Πλέον διαθέτει πλην των λειτουργιών συνδεσιμότητας, της πλοήγησης και της αναγνώρισης φωνητικών εντολών, επιπλέον κάμερα 360ο για περιμετρικό έλεγχο του αυτοκινήτου.

Suzuki S-Cross 2022

Κατά τα λοιπά έχουμε μια ευρύχωρη καμπίνα στην οποία θα βολευτούν άνετα τέσσερις ενήλικοι επιβάτες, με αρκετές πρακτικές αλλά όχι μεγάλες θέσεις για μικροαντικείμενα. Ενώ ανάλογα με την κλίση της πλάτης του πίσω καθίσματος, στον χώρο φόρτωσης θα φιλοξενηθούν αποσκευές όγκου από 430 έως 440 lt.

Τέλος η θέση οδήγησης είναι ψηλή, ρυθμίζεται εύκολα και προσφέρει πολύ καλή ορατότητα και εμπρός και στο πλάι με τις όποιες λίγες ενστάσεις μας να αφορούν το προς τα πίσω κάπως περιορισμένο οπτικό πεδίο.

Και θεωρία και πράξη
Το Suzuki S-Cross διατίθεται αποκλειστικά με ήπια υβριδικό σύστημα 48V, στην προκειμένη περίπτωση με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Το σύστημα συνδυάζεται με τον 1.4 BoosterJet και τροφοδοτεί μια ηλεκτρογεννήτρια με 14 PS και 53 Nm.

Ο βενζινοκινητήρας τούρμπο των 1.373 cc με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT αποδίδει 129 PS/5.500 rpm και 235 Nm από τις 2.000 έως τις 3.000 rpm. Συνδυάζεται δε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος είναι 48V κι έχει χωρητικότητα 0,38 kWh.

Όταν ο οδηγός ζητήσει δύναμη, η ηλεκτρογεννήτρια υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα, ενώ παράλληλα παίζει και τον ρόλο μίζας για την επανεκκίνηση του κινητήρα όταν έχει ενεργοποιηθεί το σύστημα stop/start. Και όταν το αυτοκίνητο ρολάρει ή επιβραδύνει, μέσω ανάκτησης η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται στην μπαταρία.

Κάπως έτσι, τα 0-100 km/h έρχονται σε 9,5" ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 km/h, επιδόσεις πολύ καλές για αυτοκίνητο της κατηγορίας. Ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο την ώρα που ο λεβιές είναι σαφής και με σχετικά μικρές διαδρομές. Ακόμη κι αν οδηγείς με βαρύ το δεξί πόδι, η κατανάλωση θα κυμανθεί σε λογικό επίπεδο, ενώ σε όλη τη δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6,4 lt/100km.

Suzuki S-Cross 2022

Σε κάθε περίπτωση θετικά είναι τα σχόλιά μας σε ό,τι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά του Suzuki S-Cross. Η ιαπωνική εταιρεία αναβάθμισε επί της ουσίας την ανάρτηση, τοποθετώντας ενισχυμένα γόνατα εμπρός με αναθεωρημένη γεωμετρία. Πίσω, ο ημιάκαμπτος άξονας απέκτησε και αυτός νέες ρυθμίσεις στα αμορτισέρ και στα ελατήρια.

Ως αποτέλεσμα, το σύνολο πατά πολύ καλά στον δρόμο και στέλνει στον οδηγό μια αίσθηση σιγουριάς και στιβαρότητας. Η κλίση στις στροφές είναι λογική ενώ πολύ καλή είναι η απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος που δεν διαταράσσουν την πορεία του αυτοκινήτου, ακόμη και αν τις συναντήσεις πάνω στη στροφή.

Σε συνδυασμό δε με το καλό σε αίσθηση τιμόνι, το προσθιοκίνητο Suzuki S-Cross δεν θα σε τρομάξει με ξαφνικές αντιδράσεις και θα σε ταξιδέψει με άνεση στον αυτοκινητόδρομο. 

Τα φρένα τέλος (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί πίσω) αποδείχθηκαν αποτελεσματικά, ενώ χάρη και στα 17,5 cm απόστασης από το έδαφος μπορείς να κινηθείς με άνεση σε έναν βατό χωματόδρομο, δικαιώνοντας τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στο ταμείο
Το Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid από οικονομοτεχνικής πλευράς είναι μια από τις καλύτερες επιλογές της κατηγορίας. Μπορεί η πλούσια έκδοση GLX της δοκιμής μας να κοστίζει €26.390, αλλά η βασική GL ξεκινά από τις €20.670 και η πολύ καλά εξοπλισμένη GL+ κοστίζει €23.620. 

Όλες τους περιλαμβάνουν το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού Suzuki Safety Support, καλύπτονται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 100.000 km), ενώ με 120 gr CO2/km έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα και στον Δακτύλιο. Δεν χρειάζεται λοιπόν τίποτα παραπάνω, προκειμένου το Suzuki S-Cross να αναδειχθεί σε μια άκρως αξιόλογη μα και συμφέρουσα πρόταση.


Τι λέει το DRIVE
Ένα σύγχρονο κόμπακτ SUV με καλό value for money, χωρίς τέλη κυκλοφορίας που μπορεί να καλύψει σχεδόν ιδανικά τις ανάγκες μιας μέσης οικογένειας.
Τιμή Από €20.670
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.373 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, ηλεκτρικό μοτέρ 14 PS, 53 Nm, μπαταρία 0,38 kWh, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 129 PS/5.500 rpm, 235 Nm/2.000-3.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120 g/km 
Διαστάσεις 4.300 x 1.785 x 1.580 mm
Χώρος αποσκευών 430-1.230 lt
Βάρος 1.195 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης