Test drive: Audi A3 Sportback 1.0 TFSI S tronic

Test drive: Audi A3 Sportback 1.0 TFSI S tronic

Αν σου κρατήσουν μυστικό πως κάτω από το καπό ζει ένας τρικύλινδρος 999 cc τούρμπο κινητήρας, είναι μάλλον βέβαιο ότι δύσκολα θα το ανακαλύψεις…

Δεν χρειάστηκε να κάνει και πολλά η Audi για να ανανεώσει το Α3. Περιορίστηκε σε αισθητικές κυρίως αλλαγές και κράτησε όλα εκείνα τα στοιχεία που ανέδειξαν το μοντέλο στην κορυφή της κατηγορίας των premium μικρομεσαίων, όντας ίσως η πιο ολοκληρωμένη πρόταση (ειδικά στην έκδοση Sportback) σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. 
 
Έτσι, στο εμπρός μέρος έχουν αλλάξει τα φώτα, με δυνατότητα τοποθέτησης matrix LED , έχει ανασχεδιαστεί ο προφυλακτήρας και η μάσκα έχει αποκτήσει πιο τονισμένες γωνίες. Πίσω έχουν επίσης αλλάξει τα φανάρια και ο προφυλακτήρας προκειμένου να δώσουν στο αμάξωμα την οπτική εντύπωση μεγαλύτερου πλάτους.
 
Ακολουθώντας τη φιλοσοφία του downsizing, τώρα το ΙIngolstadt επέλεξε να τοποθετήσει στο Α3 τον 3κύλινδρο τούρμπο  με άμεσο ψεκασμό κινητήρα των 999 κυβικών σε αντικατάσταση του 1.2 TFSIΧαράς ευαγγέλια λοιπόν για το δημοσιογράφο που καιρό τώρα αναζητούσε να βρει ψεγάδι στο Α3. Σιγά μην πηγαίνει σκέφτεσαι και μπαίνεις μέσα στο γνώριμο κατά τα λοιπά και εξαιρετικά ποιοτικό περιβάλλον και διαψεύδεσαι πριν ολοκληρώσεις το... χιλιόμετρο. 
 
Ευχάριστη έκπληξη από κάθε άποψη ο 3κύλινδρος TFSI, δεν «φωνάζει», δεν διστάζει να ανταποκριθεί στις εντολές του δεξιού πεντάλ και σε συνεργασία με το αυτόματο επτά σχέσεων S tronic γράφει και καλούς χρόνους στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, αρκεί να κρατάς τις στροφές του κινητήρα πάνω από τις 2.000
 
Οι 116 ίπποι που δίνει το εργοστάσιο είναι παρόντες, με τις μετρήσεις μας να δείχνουν 10,3" για το τυπικό 0-100 km/h και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 206 km/h
Για την ιστορία να σημειώσουμε πως με τον 1.2 TFSI το 0-100 km/h απαιτούσε 11,2 δευτερόλεπτα, όπερ σημαίνει πως τώρα με μικρότερο κινητήρα έχουμε καλύτερες επιδόσεις.
 
Το σημαντικότερο όλων είναι πως αν και πονηρεμένος, όσο και αν στήσεις αυτί, δεν θα βρεις τον ξερό ήχο ενός 3κύλινδρου μοτέρ με τη μόνη μας ένσταση να επικεντρώνεται στην ταχύτητα απόκρισης του συστήματος stop/start. Μικρό το κακό...
 
Κατά τα λοιπά, στο εσωτερικό θα διαπιστώσεις ότι η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με το κάθισμα και το τιμόνι να ρυθμίζονται προς όλες τις κατευθύνσεις. Η ποιότητα των υλικών, της συναρμογής του ταμπλό και όλων των χειριστηρίων είναι κορυφαία, με αποτέλεσμα το νέο A3 να έχει αυτή την premium αίσθηση που είναι και το ζητούμενο στην κατηγορία. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Audi Q2 1.4 TFSI S tronic
 
Η ανάρτηση ελέγχει σωστά την κίνηση του αμαξώματος, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο, ακόμα και στα γρήγορα, να μην σου δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας, ενώ βελτιωμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης. Η απόκριση του τιμονιού είναι πολύ καλά ζυγισμένη. Στις χαμηλές ταχύτητες είναι ευπρόσδεκτα ελαφρύ, ενώ όταν ο ρυθμός γίνεται πιο γρήγορος, βαραίνει «τόσο, όσο».
 
Με τιμή που για την έκδοση με το κιβώτιο S tronic ξεκινά από τις 25.900 ευρώ, το A3 δεν είναι και από τα φθηνότερα της κατηγορίας. Βέβαια μπορείτε να επιλέξετε αυτό με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο που κοστίσει 2.000 ευρώ λιγότερο (μιλάμε πάντα για την έκδοση Sportback), όμως εμείς θα κάναμε την υπέρβαση και θα προτιμούσαμε το αυτόματο. 
 
Όσο για τον κινητήρα, ήταν μια ευχάριστη έκπληξη από κάθε άποψη, τόσο ώστε η φορολογική ασυλία που προσφέρει να είναι το τελευταία από τα πολλά του πλεονεκτήματα. Στην ερώτηση αν θα προτιμούσαμε τη συγκεκριμένη έκδοση, η απάντηση είναι «ναι», αφού και εκτός αστικού ιστού οι δυνατότητές της και οι επιδόσεις της ξεπερνούν κατά πολύ το όριο του αξιοπρεπούς.
 
Τι λέει το DRIVE
Δυστυχώς για τον ανταγωνισμό, το Α3 έχει κατοχυρώσει τη θέση του στην κορυφή της κατηγορίας 
Τιμή Από €25.900 
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 116 PS/5.500 rpm 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο S Tronic 7 σχέσεων, κίνηση εμπρός 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 10,3”
0-160 km/h 29,9”
0-400 m 17,5” @ 130,7 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 163,2 km/h
50-80 km/h  3,4”
80-110 km/h  5,2”
80-110 km/h  5,2”
110-140 km/h  8,0”
Φρένα 100-0 km/h 36,1 m
Τελική ταχύτητα 206 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km
Διαστάσεις 4.313 x 1.785 x 1.426  mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.180 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube