Main menu

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης
Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2017 - 8:31μμ

Test drive: Audi Q2 1.4 TFSI S tronic

Δοκιμάζουμε το μικρό SUV της Audi στην έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Το Q2 είναι προς το παρόν το μικρότερο SUV της Audi. Όπως δείχνει όμως ο ζυγός αριθμός στην ονομασία του, δεν είναι απλά ένα μικρότερο Q3, αλλά μάλλον μια κουπέ εναλλακτική λύση αφού βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα MQB του VW Group.

Η πιο μοντέρνα και τολμηρή σχεδίασή του το διαφοροποιεί από τα άλλα μοντέλα της σειράς Q και μας προϊδεάζει για το πώς θα μοιάζουν τα επερχόμενα κουπέ-SUV με τα ζυγά νούμερα Q4, Q6 και Q8.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Audi Q2 1.6 TDI

Έχοντας ήδη δοκιμάσει την έκδοση 1.6 TDI με τον μικρότερο κινητήρα ντίζελ των 116 PS, θα λέγαμε πριν λίγο καιρό ότι έχουμε καλύψει τη συντριπτική πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών Q2. Όμως, καθώς η δημοτικότητα των ντίζελ μειώνεται, οι βενζινοκίνητες εκδόσεις γίνονται όλο και πιο ενδιαφέρουσες, ιδίως αν έχουν σύστημα απενεργοποίησης ορισμένων από τους κυλίνδρους του κινητήρα, για πιο οικονομική και καθαρή λειτουργία.

Το Audi Q2 1.4 TFSI έχει ένα τέτοιο σύστημα, με την ονομασία CoD (Cylinder on Demand), που απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν δεν χρειάζονται περισσότερα από 10,2 kgm ροπής και στο φάσμα στροφών από 1.400 έως 4.000 rpm.  Με απλά λόγια, όταν δεν πατάς πολύ γκάζι, το αυτοκίνητο λειτουργεί ως δικύλινδροαλλά χωρίς το θόρυβο και τους κραδασμούς που έχουμε συνδέσει με τα δικύλινδρα. Η αλλαγή είναι πρακτικά ανεπαίσθητη.

Κορυφαίο σε επιδόσεις, και οικονομικό
Ο βενζινοκινητήρας λοιπόν διατηρεί το πλεονέκτημα που έχει έναντι του ντίζελ σε ομαλή και αθόρυβη λειτουργία. Έχει επίσης σαφές πλεονέκτημα σε επιδόσεις, λόγω των 34 παραπάνω ίππων και των 50 λιγότερων κιλών. Ως αποτέλεσμα, το Q2 1.4 TFSI, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, κάνει το 0-100 km/h σε 8,5” και το χιλιόμετρο από στάση σε 29,9”, ενώ οι αντίστοιχοι χρόνοι του 1.6 TDI (με το χειροκίνητο 6άρι) είναι 10,6”/32,4”.

Οι επιταχύνσεις αυτές είναι κορυφαίες για μικρό SUV, και με διαφορά. Για να συγκρίνετε, οι αντίστοιχες τιμές για την αυτόματη BMW X1 sDrive18i είναι 10,5”/32,0”, για το FIAT 500X 1.4 DCT (140PS) είναι 10,3”/32,0” και για το Honda HR-V 1.5 CVT είναι 11,0”/32,3”. Μόνο η Mercedes-Benz GLA 200 7G-DCT το πλησιάζει, με χρόνους 9,2”/30,6”.

To Q2 διατηρεί το πλεονέκτημα και στις ρεπρίζ εν κινήσει. Με 4,1” στα 80-110 km/h και 6,4” στα 110-140 (με kick-down), αφήνει πολύ πίσω την X1 (5,4”/8,4”), το 500Χ (5,2”/8,7”) και το HR-V (5,0”/7,8”), ενώ η GLA κρατιέται αρκετά κοντά του με 4,7”/6,5”.

Ακόμα καλύτερο είναι το ότι την υπεροχή αυτή σε επιδόσεις δεν την πληρώνεις σε καύσιμο. Αντίθετα, το Q2 1.4 TFSI αποδείχτηκε στα χέρια μας πολύ οικονομικό, με μέση κατανάλωση 7,8 lt/100km για ολόκληρη τη δοκιμή. Η διαφορά του από τα ανταγωνιστικά αυτόματα SUV είναι της τάξης των 1,5-2 lt/100km. Μόνο το Honda HR-V είναι πιο οικονομικό, με μέση κατανάλωση 7,4 lt/100km.

Στην οδήγηση, το βενζινοκίνητο Q2 δείχνει γρήγορο, αν και δεν έχει τη ροπή του ντίζελ στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Το κενό αυτό όμως το καλύπτει επαρκώς το 7άρι αυτόματο κιβώτιο, που είναι πλέον πιο ομαλό στις εκκινήσεις, πιο γρήγορο σε απόκριση και προσαρμόζεται καλύτερα στο στιλ οδήγησης του κάθε οδηγού.

Σπορτίφ στο δρόμο, πρακτικό στην πόλη
Κατά τα άλλα, το Q2 1.4 TFSI δεν διαφέρει σημαντικά από το 1.6 TDI. Το εμπρός μέρος του έχει λίγο ελαφρύτερη αίσθηση, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να αλλάζει κατεύθυνση ακόμα πιο άμεσα και να αντιστέκεται ακόμα πιο πολύ στην υποστροφή. Το στήσιμο κλίνει σαφώς περισσότερο προς τη ζωηρή οδήγηση παρά προς την άνεση, η κλίση του αμαξώματος στις στροφές είναι πολύ περιορισμένη, η απόκριση του τιμονιού (με την κρεμαγέρα μεταβλητού βήματος) ιδιαίτερα άμεση και ως αποτέλεσμα να ξεχνάς ότι οδηγείς SUV. Στη γρήγορη οδήγηση σε ωθούν και τα φρένα, που στις δοκιμές μας έδωσαν εξαιρετικές αποστάσεις ακινητοποίησης.

Η άλλη όψη του νομίσματος είναι το ότι η σφιχτή ανάρτηση επηρεάζει την άνεση. Σπάνια κοπανάει δυσάρεστα, αλλά νιώθεις τις ανωμαλίες του δρόμου, ιδίως στις χαμηλές ταχύτητες. Από την άποψη του θορύβου όμως το Q2 δεν σε κουράζει, αφού ο κινητήρας είναι ήσυχος, το αμάξωμα δεμένο και το σφύριγμα του ανέμου χαμηλό σε ένταση.

Το εσωτερικό είναι πολύ κοντά σε αυτό του Α3, με κάποιες διαφοροποιήσεις στο διάκοσμο και την ποιότητα ορισμένων πλαστικών. Η εκμετάλλευση του χώρου είναι πολύ καλή, καθώς δύο επιβάτες κανονικού αναστήματος μπορούν να καθίσουν με μεγάλη άνεση ο ένας πίσω από τον άλλο και παράλληλα ο χώρος αποσκευών των 405 λίτρων είναι μόλις 15 λίτρα μικρότερος από εκείνον του Q3.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Audi Q3 1.4 TFSI

Από άποψη εργονομίας και ποιότητας κατασκευής δεν θα έχει κανείς θέμα, όπως και από την άποψη του εξοπλισμού που είναι πληρέστατος ακόμη και στη βασική έκδοση, περιλαμβάνοντας το σύστημα αποφυγής/μετριασμού σύγκρουσης Pre Sense Front με ανίχνευση πεζών, όπως και το σύστημα πολυμέσων MMI με οθόνη 7” και πολύ μεγάλη συνδεσιμότητα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν στην έκδοση Sport, που έχει επιπλέον σπορ καθίσματα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και ιδιαίτερο διάκοσμο.

Μέσα στο συναγωνισμό
Οι τιμές του Q2 1.4 TFSI CoD ξεκινούν από τα €27.600 για το βασικό μοντέλο με το χειροκίνητο κιβώτιο και από €31.400 για το μοντέλο με το αυτόματο/σειριακό κιβώτιο S tronic. Το βενζινοκίνητο μοντέλο δηλαδή κοστίζει ακριβώς όσο και το ντίζελ, οπότε όσοι κάνουν πολλά χιλιόμετρα πρέπει σαφώς να επιλέξουν το δεύτερο.

Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το Q2 είναι πολύ φθηνότερο από τη Mercedes-Benz GLA 200, περίπου στην ίδια τιμή με την BMW X1 sDrive18i, αλλά σημαντικά ακριβότερο από το MINI Cooper Countryman και το Honda HR-V και πολύ ακριβότερο από το επίσης «στιλάτο» αλλά όχι premium FIAT 500X 1.4 turbo.

Τι λέει το DRIVE
Με τον μεγαλύτερο από τους δύο βενζινοκινητήρες του, το Q2 είναι κορυφαίο σε επιδόσεις και συγχρόνως οικονομικό, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του μοντέλου σε σχεδίαση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά και εξοπλισμό. Κοστίζει όμως όσο ακριβώς και το (πιο οικονομικό) ντίζελ και αρκετά παραπάνω από το αντίστοιχο (και απόλυτα αποδεκτό) χιλιάρι.
Τιμή Από €31.400 (από €27.600 με το χειροκίνητο κιβώτιο)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
0-160 km/h 22,7”
0-400 m 16,4” @ 141,2 km/h
0-1.000 m 29,9 @ 174,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,6”
50-80 km/h 2,7”
80-110 km/h 4,1”
110-140 km/h 6,4”
Φρένα 100-0 km/h 35,8 m
Τελική ταχύτητα 212 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.191 x 1.794 x 1.508 mm
Χώρος αποσκευών 405 lt
Βάρος 1.340 kg
Μετρήσεις DRIVE. Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία.

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία