Οδηγούμε: Jaguar XKR

Οδηγούμε: Jaguar XKR

Το GT των σκληροπυρηνικών. Νέος, πανίσχυρος κινητήρας, πιο σπορ συμπεριφορά και αναβαθμισμένο εσωτερικό

Μέσα στο θόρυβο που γίνεται για την XKR, μπορεί να σου διαφύγει το γεγονός ότι όλη η γκάμα της ΧΚ αναβαθμίστηκε. Παραμένει ένα φρέσκο σε εμφάνιση σπορ μοντέλο, αλλά τώρα έχει νέους προβολείς και πολύ όμορφα πίσω φώτα. Στις αλλαγές περιλαμβάνεται κι ένας νέος προφυλακτήρας, με αεραγωγούς στις άκρες του.
Το εσωτερικό της ΧΚ δεν ήταν ποτέ το ίδιο εντυπωσιακό με το εξωτερικό της, αλλά τώρα έχει υποστεί κάποιες έξυπνες αναβαθμίσεις. Η πιο εμφανής είναι ο κυλινδρικός (και... θεατρικός) επιλογέας ταχυτήτων, όμως υπάρχουν και πολλές άλλες αλλαγές στις λεπτομέρειες, και ειδικά στα υλικά, οι οποίες συνολικά κάνουν την καμπίνα να δείχνει πολύ πιο πολυτελής.
Οι μηχανολόγοι της Jaguar έχουν επίσης αναβαθμίσει την τεχνολογία της ΧΚ. Ο V8 των 4,2 λίτρων αντικαταστάθηκε από δύο ολοκαίνουριους κινητήρες 5 λίτρων, άμεσου ψεκασμού: έναν ατμοσφαιρικό 380 ίππων και το υπερπληρωμένο κτήνος των 510 ίππων που κινεί την XKR (και την XFR). Και οι δύο, εκτός από ισχυρότεροι, είναι και πιο οικονομικοί σε καύσιμο.
Η ΧΚ, με το αλουμινένιο αμάξωμα, έχει υποστεί τις ίδιες μετατροπές στην ανάρτηση με την 4θυρη XFR. Απέκτησε δηλαδή τα αμορτισέρ συνεχώς μεταβαλλόμενης απόσβεσης, που (θεωρητικά) προσαρμόζονται στο οδηγικό στυλ και τις οδικές συνθήκες.

Περισσότερο «911» παρά «SL»

Προς το παρόν οδηγήσαμε μόνο την ΧΚR coupe και διαπιστώσαμε ξεκάθαρα ότι ο νέος V8 compressor έχει μεταμορφώσει το πολύ καλό GT σε εξαιρετικό – και απίστευτα γρήγορο. Δεν έλειπαν τα άλογα από την παλιά XKR, αλλά ο νέος κινητήρας δίνει 0-100 km/h σε 4,6’’ αντί 4,9’’. Το κλου είναι όμως ο χρόνος για τα 80-110: 1,8’’ αντί για 2,4’’. Αν αυτό δεν σας φαίνεται εντυπωσιακό, σας λέμε πως στο δρόμο σημαίνει ότι μπορείς να προσπεράσεις «σουβλάκι» πολλά αυτοκίνητα αντί να προσπεράσεις μόνο ένα. Η επιτάχυνση είναι αδυσώπητη. Η μέγιστη ροπή αποδίδεται από τις 2.500 έως τις 5.500 rpm, πράγμα που σημαίνει κολοσσιαία ελαστικότητα. Η XKR μπορεί να είναι ήμερη όταν το θέλεις, αλλά και δαιμονισμένα γρήγορη αν βυθίσεις το δεξί πεντάλ. Απλά να θυμάστε ότι τέτοιες «αταξίες» θα επηρεάσουν το πορτοφόλι σας. Ακόμα και με τον νέο, οικονομικότερο κινητήρα, χρειαστήκαμε προσπάθεια και αυτοσυγκράτηση για να ρίξουμε την κατανάλωση στα 14 lt/100 km.
Η προηγούμενη XKR κατάφερνε να συνδυάσει καλά το κράτημα με την άνεση, όντας κάτι ανάμεσα στην ταξιδιάρα Mercedes SL και τη σκληροπυρηνική Porsche 911. Η καινούρια XKR και πάλι προσφέρει έναν καλό συμβιβασμό, αλλά έρχεται πιο κοντά στην 911, στον τρόπο που στρίβει. Μπορείς να την πιέσεις απίστευτα πολύ χωρίς να παρέμβουν τα ηλεκτρονικά. Το νέο πρόγραμμα Dynamic την κάνει ακόμα πιο σπορ σε συμπεριφορά, αν και πάει πακέτο με την πιο άμεση απόκριση στο γκάζι και τις πιο επιθετικές αλλαγές ταχυτήτων – πράγματα που πιθανόν να μη θέλεις πάντα.
Το κακό είναι ότι σε άνεση έχει γίνει ένα βήμα πίσω. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι εξαιρετικός, αλλά νιώθεις τα χτυπήματα σε λακκούβες και αρμούς του δρόμου. Ας το δούμε ως το τίμημα για την επιπλέον ευελιξία.
Παρά την απομάκρυνση από τους πιο “soft” ανταγωνιστές, πάντως, η XKR δεν παύει να είναι ένα θαυμάσιο GT – και οι περισσότεροι αγοραστές θα εκτιμήσουν εξίσου τις βελτιώσεις στο εσωτερικό.

Tech info
Η Jaguar υποστηρίζει ότι η νέα XKR εκπέμπει καλύτερο ήχο από την παλιά. Πέρα από το ενεργό σύστημα εξαγωγής, έχει τώρα και κάτι που λέγεται «σύστημα ανάδρασης εισαγωγής». Οι παλμοί πίεσης στην πολλαπλή εισαγωγής μπαίνουν σε ένα ακουστικό φίλτρο πίσω από τον κινητήρα. Αυτό έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να παράγει έναν πιο χαρακτηριστικό ήχο στις υψηλές στροφές. Η διαδικασία ελέγχεται από τον εγκέφαλο του κινητήρα ώστε το ηχητικό κρεσέντο να φτάνει στην καμπίνα μόνο στις «κατάλληλες οδηγικές συνθήκες». Tο σύστημα όντως δουλεύει – και ακόμα περισσότερο στην XKR cabriolet.


Τι λέει το DRIVE
Ο νέος V8 compressor και οι βελτιώσεις στο εσωτερικό την έκαναν ένα από τα καλύτερα GT
Τιμή
Αναμένεται
Τεχνολογία
5.000 cc, 8κύλινδρος σε V, compressor, 510 PS / 7.000 rpm, 63,7 kgm / 2.500-5.000 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 4,6’’, Τελική 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση
12,3 lt/100 km



Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube