Οδηγούμε τη νέα BMW X6 M

Οδηγούμε τη νέα BMW X6 M

Δοκιμάζουμε στην Αμερική την BMW X6 M του 2015, τη δεύτερη γενιά του κουπέ-SUV υψηλών επιδόσεων της βαυαρικής εταιρείας

Η δεύτερη γενιά της BMW X6 M σκοπεύει να θέσει νέα μέτρα σύγκρισης στην κατηγορία των SUV υψηλών επιδόσεων.

Στα χαρτιά, σίγουρα το έχει επιτύχει. Με ιπποδύναμη 575 PS, είναι 20 PS ισχυρότερο από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ η ροπή του των 76,5 kgm είναι 7,2 kgm μεγαλύτερη από πριν. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως έχει 24 PS παραπάνω από την Porsche Cayenne Turbo και 18 PS παραπάνω από την Mercedes-Benz ML63 AMG.

Για όσους ενδιαφέρονται για τέτοια πράγματα έχοντας αγοράσει ένα SUV των 180.000 ευρώ, η κατανάλωση βενζίνης έχει μειωθεί κατά 2,8 lt/100km σε σχέση με το παλιό μοντέλο. Μπορεί η μείωση να μη δείχνει δραστική, όμως δεδομένου ότι η μέση κατανάλωση του νέου μοντέλου δίνεται στα 11,1 lt/100km, δεν παύει να είναι σημαντική.

Όμως το πιο εκπληκτικό στοιχείο ίσως είναι η επιτάχυνση 0-100 km/h που παίρνει μόλις 4,2” – 0,1” λιγότερο από την BMW M5.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Η Χ6 Μ επαληθεύει όλους αυτούς τους εντυπωσιακούς αριθμούς, καθώς είναι τρομερά γρήγορη.

Σπάνια έχεις την ευκαιρία να σανιδώσεις το γκάζι, αλλά στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται να το κάνεις, αφού η Χ6 Μ εκτοξεύεται από στάση ακόμα και με ένα ελαφρό χάδι στο δεξί πεντάλ. Αν κρατήσεις το γκάζι πατημένο, το 8άρι κιβώτιο Μ Steptronic ανεβάζει τις σχέσεις γρήγορα και με ακρίβεια. Αν όμως τραβήξεις ένα από τα paddles πίσω από το τιμόνι, σου παραχωρεί αμέσως τον έλεγχο και σου επιτρέπει να κρατάς τις σχέσεις μέχρι και τον κόφτη.

Οι στροφές ανεβαίνουν έως εκεί σχεδόν υπερβολικά εύκολα. Μένεις απομονωμένος από την αίσθηση της ταχύτητας, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να πηγαίνεις πολύ γρήγορα μέχρι να το καταλάβεις.

Τα δυνατά φρένα σου δίνουν την αυτοπεποίθηση για να προσεγγίζεις τις στροφές με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Είναι φρένα υψηλών προδιαγραφών –σημαντικά μεγαλύτερα από της προηγούμενης Χ6 Μ– και οι δαγκάνες τους είναι βαμμένες στο τυπικό βαθύ μπλε των μοντέλων Μ.

Το αυτοκίνητο ακούγεται και γρήγορο. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κλαπέτα στο σύστημα εξαγωγής εκμεταλλεύονται ηχητικά όλες τις δυνατότητες του V8, ο οποίος παράγει μια φανταστική σειρά γρυλισμάτων, γαυγισμάτων και βρυχηθμών. Όμως, παρ’ όλους αυτούς τους θορύβους, η Χ6 Μ καταφέρνει να ελέγχει τον εαυτό της όταν χρειάζεται. Είναι αξιοσημείωτα ήσυχη στις χαμηλές ταχύτητες, κι ακόμα περισσότερο στο ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο.

Η Χ6 Μ έχει την ανάρτηση Adaptive Dynamic που κάνει άλλες BMW να έχουν τόσο καλή άνεση και οδική συμπεριφορά. Στη ρύθμιση Comfort έσβηνε τις λίγες ανωμαλίες που είχε η άσφαλτος της διαδρομής δοκιμής, κάνοντας την Χ6 εξαιρετική για γρήγορο ταξίδι. Ακόμη και στη θέση Sport διαχειρίζεται φανταστικά τις μικρολακκούβες που συναντάς καθημερινά.

Η καμπίνα είναι η στάνταρ των Χ6, αν και με περισσότερη πολυτέλεια απ’ ό,τι στις ταπεινότερες εκδόσεις. Έχει στοιχεία όπως ο επενδεδυμένος με δέρμα πίνακας οργάνων, τα ηλεκτρικά εμπρός καθίσματα, ο επαγγελματικός πλοηγός, το σύστημα BMW Connected Drive και το ψηφιακό ραδιόφωνο (DAB).

Ένα σημαντικό μειονέκτημα της Χ6 Μ έχει να κάνει με την πρακτικότητα. Το πορτμπαγκάζ των 550 λίτρων είναι μικρότερο από του ανταγωνισμού και η χαμηλή, κεκλιμένη σκεπή δυσκολεύει τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Είναι επίσης μόνο τετραθέσια, οπότε δεν μπορείς να μεταφέρεις τόσο πολλούς επιβάτες.

Να την αγοράσω;
Παρά τις ικανότητές της, είναι τελικά δύσκολο να προτείνεις την BMW X6 M. Για να πούμε την αλήθεια, υπάρχουν άλλα αυτοκίνητα που κάνουν αυτά που κάνει, εξίσου καλά ή και καλύτερα. Για παράδειγμα, η Μ5 της ίδιας της BMW είναι το ίδιο γρήγορη και σημαντικά φθηνότερη. Αντίστοιχα, αν θέλεις ένα γρήγορο SUV, η Χ5 Μ είναι ουσιαστικά εξίσου γρήγορη, προσφέροντας περισσότερο χώρο και πρακτικότητα.  

Όμως, παρ’ όλα αυτά, η Χ6 Μ είναι ένα εξαιρετικά ικανό αυτοκίνητο, παρά τις τεράστιες διαστάσεις της. Αν μπορείτε να αντιμετωπίσετε την αστρονομική τιμή της, αποτελεί μια πραγματική εναλλακτική πρόταση για την Porsche Cayenne Turbo.

Τι λέει το AUTOCAR
Απίστευτα γρήγορη και πολύ πολιτισμένη, αλλά πανάκριβη και όχι τόσο πρακτική.
Τιμή Από €180.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 4.395 cc, V8, 2x2ΕΕΚ 32v, άμεσος ψεκασμός & δύο τούρμπο twin-scroll, 575 PS/6.000-6.500 rpm, 76,5 kgm/2.200-5.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 4,2”
0-1000 m 22,6”
Τελική ταχύτητα 250* (280) km/h
Κατανάλωση 11,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 258 g/km
Διαστάσεις 4.909 x 1.989 x 1.689 mm
Μεταξόνιο 2.933 mm
Χώρος αποσκευών 550 lt
Βάρος 2.265** kg
Στοιχεία κατασκευαστή. *Με ηλεκτρονικό περιοριστή. **Χωρίς οδηγό

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube