Οδηγούμε το νέο SEAT León ST Cupra 280

Οδηγούμε το νέο SEAT León ST Cupra 280

Η SEAT διευρύνει την γκάμα του Leon με την έκδοση ST του Cupra που συνδυάζει όλα τα χαρίσματα του κορυφαίου σπορ Leon με περισσότερη πρακτικότητα.

Τα στέισον με πολύ δύναμη και σπορ χαρακτήρα είναι μια τάση που γεννήθηκε στην βόρεια Ευρώπη και καθιερώθηκε μάλλον από την Audi. Τώρα εξαπλώνεται στο Νότο, αλλά και σε πιο προσιτά μοντέλα.

Με αυτά κατά νου η SEAT, έδωσε στο Leon για πρώτη φορά στέισον αμάξωμα, και κατά πώς φαίνεται δεν αντιστάθηκαν στον πειρασμό να του τοποθετήσουν τα μηχανικά μέρη της κορυφαίας έκδοσης, Cupra 280.

Το αυτοκίνητο δείχνει αιχμηρό και μαζεμένο σε διαστάσεις -παρότι το μήκος τoυ έχει αυξηθεί κατά 23 cm-, δυναμικό και κρατά χαμηλό προφίλ. Κυριολεκτικά και μεταφορικά. Η εμφάνιση είναι διακριτική, ίσως υπερβολικά σε κάποιους συνδυασμούς χρωμάτων και τροχών. Όμως το Cupra ST, όπως λέγεται, είναι σαφώς μια ιδιαίτερη επιλογή. Και ως τέτοια διαθέτει προσωπικότητα.

Ο επιπλέον όγκος έχει προσαρμοστεί αρμονικά στο αρχικό σχέδιο, προεκτείνοντας τη γραμμή της οροφής με μικρή κλίση. Έτσι δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά κάτι στην πρόσβαση ή στους χώρους των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών ωστόσο έχει σχεδόν διπλασιαστεί -από τα 380 lt του χάτσμπακ στα 587, που μπορούν να γίνουν 1.470 lt αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Η καμπίνα δεν κρύβει εκπλήξεις. Τα πάντα έχουν μεταφερθεί αυτούσια από το χάτσμπακ: Τα υπέροχα βαθιά μπάκετ, το ταμπλό με το μαλακό πλαστικό, αλλά και η όχι τόσο ευφάνταστη κεντρική κονσόλα. Η ποιότητα είναι στο ίδιο υψηλό γενικά επίπεδο, αν και όπως έχουμε παρατηρήσει υπάρχουν κάποιες μικρές ατέλειες στη συναρμογή και στο φινίρισμα, στις επενδύσεις των θυρών, ας πούμε.

Στο δυναμικό κομμάτι του εξοπλισμού, το Cupra profile με τα τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης και τη δυνατότητα ξεχωριστής παραμετροποίησης για το τιμόνι, το γκάζι, την ανάρτηση και το κιβώτιο περιλαμβάνεται φυσικά στα βασικά. Όπως επίσης το προσαρμοζόμενο cruise control και ο διζωνικός κλιματισμός.

Δρόμος ή πίστα;
Δεν έχω καταλήξει για το ποια είναι ακριβώς η χρησιμότητα ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Σε τι χρειάζονται δηλαδή οι επιπλέον χώροι. Δύσκολα τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας μπορούν να αντέξουν το ρυθμό με τον οποίο μπορεί να κινηθεί το Cupra. Από την άλλη, με το ST μπορείς ευκολότερα να κουβαλάς τα ζαντολάστιχα και τα εργαλεία για το track day. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν εξοπλισμένο με το Sport Package. Αυτό περιλαμβάνει λάστιχα Michelin Sport Cup 2, 4πίστονες δαγκάνες Brembo και μεγαλύτερα τακάκια εμπρός, καθώς και ζάντες 19 ιντσών με διαφορετικό αεροδυναμικό σχεδιασμό για καλύτερη ψύξη. Επίσης, μειώνει το βάρος κατά 19 κιλά, τα οποία εξοικονομούνται από τους τροχούς, τα φρένα και την μπαταρία.

Η δοκιμή έγινε σε μια καταπληκτική πίστα της Καταλονίας, στο Parcmotor Castelloli. Με μεγάλες υψομετρικές διαφορές να δίνουν εξαιρετικό ενδιαφέρον στη χάραξη. Για να φτάσεις εκεί, ταξιδεύεις περίπου 40 χιλιόμετρα από το κέντρο της Βαρκελώνης. Αυτό επιτρέπει να απολαύσεις τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του Cupra στη ρύθμιση Comfort. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της ανάρτησης, που περιλαμβάνει γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, απορροφούν τις ανωμαλίες εξαιρετικά για τα δεδομένα ενός σπορ αυτοκινήτου με τροχούς 19 ιντσών. Η κύλιση είναι ποιοτική και αθόρυβη, ο ήχος από τον κινητήρα χαμηλός, το ίδιο και η κατανάλωση. Το 6άρι DSG αλλάζει βελούδινα, έχοντας πάντα επιλεγμένη ακριβώς τη σχέση, τη στιγμή που θα την ήθελες.

Φτάνοντας στην πίστα, το ST Cupra 280 είναι έτοιμο να σπάσει τα χρονόμετρα χωρίς καμία ρύθμιση. Πέραν ίσως της θέσης οδήγησης. Σηκώνεις την πλάτη του μπάκετ δύο «κλικ» και πυροβολείς. Με τη ρύθμιση Cupra, το τιμόνι αποκτά λίγο περισσότερο βάρος και πιο σπορ αίσθηση, αλλά όχι και περισσότερη πληροφόρηση. Γεγονός που σημαίνει ότι απαιτείται κάποιο διάστημα μέχρι να ανακαλύψεις το πολύ υψηλό όριο.

Ο κινητήρας είναι δίλιτρος, με συνδυασμό άμεσου και έμμεσου ψεκασμού που αποδίδει 280 ίππους και 35,7 kgm ροπή. Τραβά δυνατά από τις 1.500 rpm έως τον κόφτη, χωρίς ξεσπάσματα, χωρίς να λαχανιάζει ψηλά, σαν ηλεκτρικός. Το εργοστάσιο υπόσχεται 0-100 km/h σε 6” και δεν έχεις λόγους να αμφιβάλλεις. Η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Μπορείς να εξαντλείς τις δυνατότητές του πριν ανέβεις στα φρένα, που είναι δυνατά και πρακτικά ακούραστα. Στην είσοδο αλλάζει κατεύθυνση χωρίς κόπο και χωρίς να ταλαιπωρεί τα λάστιχα, δίνοντας την εντύπωση ενός ανάλαφρου εμπρός μέρους, με χαμηλό κέντρο βάρους. Η κρεμαγέρα μεταβλητού λόγου το κάνει να φαίνεται ακόμη ευκολότερο, καθώς απαιτεί μικρές κινήσεις των χεριών.

Η απόκριση στο γκάζι δεν είναι ιδιαίτερα λεπτομερής. Ωστόσο, η ήπια είσοδος του τούρμπο παιχνίδι και το εξαιρετικό μηχανικό μπλοκέ που διαχειρίζεται ιδανικά τη δύναμη, σου επιτρέπουν να μπεις νωρίς στο γκάζι στην έξοδο. Θα θέλαμε ο επιπλέον όγκος να έχει κάνει την ουρά πιο ευαίσθητη στη μεταφορά βάρους, άρα και πιο ρυθμίσιμη, στην πίστα ωστόσο δεν διαπιστώσαμε κάτι τέτοιο. Το ST είναι το ίδιο ικανό και αποτελεσματικό όπλο, ακόμη και για όχι ιδιαιτέρως έμπειρα χέρια, όπως όλα τα Leon Cupra.

Τι λέει το DRIVE
Δεν έχει καμία διαφορά από το χάτσμπακ, τουλάχιστον όσο δεν είναι φορτωμένος ο πολύ μεγαλύτερος χώρος αποσκευών. Και αυτό μόνο καλό είναι. Οι λίγοι που θα τολμήσουν να κάνουν τη διαφορετική επιλογή θα αντιληφθούν ότι το αμάξωμα στέισον ολοκληρώνει το Cupra 280.
Τιμή από €29.100 (με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, διπλός ψεκασμός και τούρμπο,  280 PS/5.600 - 6.200 rpm, 35,7 kgm/1.750-5.600 rpm, χειροκίνητο ή ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 154 g/km
Διαστάσεις 4.543 x 1.816 x 1.431 mm
Βάρος 1.446 kg
Στοιχεία κατασκευαστή, αφορούν στην έκδοση με το ημιαυτόματο 6ατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube