160 φωτογραφίες για τα 30 χρόνια της Ferrari F40

160 φωτογραφίες για τα 30 χρόνια της Ferrari F40

Σήμερα, 21 Ιουλίου, συμπληρώνονται ακριβώς 30 χρόνια από το επίσημο λανσάρισμα της Ferrari 40.

Η Ferrari F40 είναι η αιώνια αγαπημένη. Είναι η απόλυτη φαντασίωση που γεννήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και αποτελούσε την Αγία Τριάδα των petrolheads μαζί με τη Lamborghini Countach και την Porsche 959.

Το όνομα της F40 προδίδει τον… επετειακό της χαρακτήρα. Δημιουργήθηκε για να γιορταστούν τα 40 χρόνια της Ferrari. Είναι το τελευταίο αυτοκίνητο το οποίο ενέκρινε ο ίδιος ο Enzo πριν πεθάνει τον Αύγουστο του 1988.

«Δεν έχω βιώσει άλλη παρουσίαση νέου αυτοκινήτου όπως αυτή της F40. Όταν αποκαλύφθηκε το αυτοκίνητο ένα σούσουρο απλώθηκε ξαφνικά στην αίθουσα. Σοκ, ενθουσιασμός και ένα πολύ δυνατό χειροκρότημα» θυμάται ο Ermanno Bonfiglioli, τότε επικεφαλής ειδικών project της Ferrari. «Δεν την είχε δει κανείς, παρά μόνο οι στενότατοι συνεργάτες του Enzo».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πέντε πράγματα που δεν γνωρίζετε για την F40

Η Ferrari είχε εξελίξει το αυτοκίνητο κάτω από άκρα μυστικότητα. Και σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Ήταν έτοιμο μόλις σε 13 μήνες. Ο σχεδιασμός του κινητήρα άρχισε τον Ιούνιο του 1986. Ήταν μια εξέλιξη του διπλά υπερτροφοδοτούμενου της 288 GTO. Ένας V8 με 478 ίππους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η γυμνή ομορφιά της Ferrari F40

Για λόγους μείωσης του βάρους, το κάρτερ ήταν από μαγνήσιο, το ίδιο και οι κυλινροκεφαλές, οι πεταλούδες εισαγωγής και η καμπάνα του κιβωτίου. Το πλαίσιο ήταν ένα σωληνωτό χωροδικτύωμα, ενισχυμένο με πάνελ Kevlar. Τα τμήματα του αμαξώματος ήταν από ανθρακόνημα, φάιμπεργκλας και πλαστικό.

«Το αποτέλεσμα ήταν αυτό ακριβώς που θέλαμε. Με ελάχιστες ανέσεις και κανέναν συμβιβασμό», θυμάται ο Dario Benuzzi, ο θρυλικός δοκιμαστής της Ferrari την εποχή εκείνη. «Χωρίς υποβοήθηση για το τιμόνι και τα φρένα, χωρίς ηλεκτρικές  ανέσεις και περίπλοκα ηλεκτρονικά, απαιτεί την απόλυτη προσήλωση, την τεχνική, την δεξιότητα και το θάρρος από τον οδηγό της. Είναι μια μοναδική οδηγική εμπειρία».

Η Ferrari έφτιαξε λίγο πάνω από 1.300 αντίτυπα, από το 1987 ως το 1992. Σήμερα πιάνουν σταθερά πάνω από ένα εκατομμύριο σε όποια δημοπρασία εμφανιστούν.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube