Solid state μπαταρίες 1.000 km το 2026, ποιος τις φέρνει;
Η κινεζική Dongfeng ετοιμάζεται να αλλάξει το παιχνίδι, με solid state μπαταρίες και κορυφαία αυτονομία. Αλλά και ταχυφόρτιση στα 2 MW.
Οι solid state -στερεάς κατάστασης- μπαταρίες αναμένεται να αποτελέσουν το επόμενο «big thing» της ηλεκτροκίνησης, διορθώνοντας πολλά από τα σημερινά μειονεκτήματα των συμβατικών συστοιχιών.
Κι ενώ πολλοί κατασκευαστές θέτουν ως χρονικό ορόσημο της ευρείας διάθεσής τους το τέλος της δεκαετίας, η Dongfeng υπόσχεται ότι θα είναι μαζί μας του χρόνου.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής που θα τροφοδοτείται από τη νέα γενιά solid state μπαταριών θα κυκλοφορήσει στους δρόμους τον επόμενο Σεπτέμβριο. Απέχει δηλαδή λιγότερο από 12 μήνες.
Κι ενώ η τεχνολογία θα είναι αρχικά ακριβή και διαθέσιμη σε λίγα μοντέλα, θα έχει γίνει το πρώτο βήμα ώστε οι οικονομίες κλίμακας να την καταστήσουν φθηνότερη και προσβάσιμη σε πιο γήινη τιμολόγηση
Η νέα μπαταρία της Dongfeng έχει δηλωμένη ενεργειακή πυκνότητα 350 Wh/kg. Λέγεται ότι θα προσφέρει αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων με μία φόρτιση, αναφέρει το CarNewsChina.
Ομολογουμένως, αυτό αφορά τον υπεραισιόδοξο κινεζικό κύκλο δοκιμών. Αλλά ακόμη και στην πραγματική ζωή δεν θα είναι παράλογο να περιμένουμε 600–650 km στον αυτοκινητόδρομο και 800 km σε αστικό περιβάλλον.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ένα Dongfeng Mhero εμφανίστηκε στις ελληνικές αγγελίες
Η Dongfeng ισχυρίζεται επίσης ότι έχει δοκιμάσει την μπαταρία σε θερμοκρασίες έως και -30°C, όπου διατήρησε πάνω από το 72% της χωρητικότητάς της.
Η εταιρεία δεν ανέφερε πόσο γρήγορα θα φορτίζει η νέα μπαταρία, αλλά σημείωσε ότι εργάζεται πάνω σε μια αρχιτεκτονική 1.200 volt που επιτρέπει φόρτιση 2 MW.
Με τόσο υψηλή ισχύ εισόδου, η πλατφόρμα Mach Super-kV Pure-Electric θα μπορεί να αναπληρώνει έως 2,5 km αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Με μπαταρίες στερεάς κατάστασης η νέα γενιά του BYD Seal;
Καθώς όμως αυτή είναι η μέγιστη τιμή, μια πιο ρεαλιστική μέτρηση είναι τα 450 km πρόσθετης αυτονομίας σε πέντε λεπτά ταχυφόρτισης.
Θυμίζουμε ότι η BYD προσφέρει ήδη σταθμούς 1 MW στην κινεζική επικράτεια, τους οποίους σκοπεύει να φέρει και στην Ευρώπη.
Όπως συμβαίνει με όλους τους ισχυρισμούς για μπαταρίες στερεάς κατάστασης, ακούμε πολλά αλλά ακόμα είμαστε στην αναμονή. Δεν υπάρχει όμως αμφιβολία ότι η Κίνα παραμένει πρωτοπόρος στην τεχνολογία μπαταριών.



