Το SEAT 600 γίνεται ηλεκτρικό!

Φοιτητές από πανεπιστήμιο της Μαδρίτης συνεργάστηκαν πάνω σε ένα πρότζεκτ που μετέτρεψε και εκμοντέρνισε ένα παλιό SEAT 600.

Η μετατροπή ενός οχήματος ρετρό σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μια ιδέα που προσελκύει όλο και περισσότερους επίδοξους «αυτοκινητοβιομηχάνους», με πρόσφατο παράδειγμα το ηλεκτρικό Zastava 750 από τη Βόρεια Μακεδονία. Αλλά στην περίπτωσή μας έχουμε να κάνουμε με ένα ακαδημαϊκό πρότζεκτ, καθώς το ηλεκτρικό SEAT 600 που βλέπετε, αποτελεί το προϊόν συνεργασίας και μελέτης ομάδας φοιτητών από Πανεπιστήμιο της Μαδρίτης.

Τέσσερις φοιτητές συνεργάστηκαν πάνω σε αυτή την ιδέα πριν ξεκινήσουν τη μετασκευή του ιστορικού ισπανικού αυτοκινήτου που απαίτησε 150 εργατώρες. Το μικρό SEAT 600 λοιπόν εκτός από τη συστοιχία των μπαταριών, κέρδισε ακόμη μια οθόνη αφής, ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή και φώτα ημέρας LED. Ο καθηγητής που ήταν υπεύθυνος για την ομάδα σπουδαστών του San Patricio δήλωσε: «Ήταν πολύ ενδιαφέρον να δούμε πώς οι μαθητές φαντάζονταν το αυτοκίνητο του μέλλοντος πριν το κάνουν πραγματικό».

seat 600 ev

Για να ξαναθυμηθούμε το εμβληματικό ισπανικό αυτοκίνητο, τον Μάιο του 1957, η SEAT παρουσίασε στην Automobile Barcelona το σουπερμίνι 600. Το αυτοκίνητο, που μοιραζόταν τόσο το σχέδιο του Dante Giacosa όσο και τα μηχανικά μέρη με το FIAT 600. Και ήταν αυτό που συνετέλεσε με το αναλογούν του στο ισπανικό οικονομικό θαύμα της δεκαετίας του ’60.

Αν αναρωτιέστε γιατί είναι τόσο εμβληματικό για την Ισπανία και για τη SEAT, να σας πούμε ότι το 600 πουλήθηκε σε σχεδόν 800 χιλιάδες κομμάτια, ενώ άλλες 18.000 πούλησε ως 800 (4θυρη εκδοχή του 600). Σε μια εμπορική καριέρα μάλιστα που δεν περιορίστηκε στην Ιβηρική Χερσόνησο, αλλά εξήχθη στην Αργεντινή, στην Πολωνία και στη Φιλανδία. Και τούτο παρά τον ισχυρότατο ανταγωνισμό που αντιμετώπιζε από το αδελφό FIAT 600. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι κάτω από το πίσω καπό βρισκόταν ένα μοτέρ καταγωγής -τι άλλο;- FIAT, 4κύλινδρο, υγρόψυκτο, αρχικά με 633 cc και 19 PS και αργότερα 767 cc και 21,5 PS. Φυσικά, μεταδίδοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς.

SEAT 600

Όσον αφορά τις εκδόσεις, αρχικά αυτές ήταν δύο: 600 και 600D, αμφότερες με αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες. Η τρίτη και κατοπινή έκδοση 600E είχε κανονικά ανοιγόμενες πόρτες και μικρές κοσμητικές αναβαθμίσεις. Η τέταρτη και τελευταία έκδοση 600L Especial ήταν και το κύκνειο άσμα με λίγα κομμάτια το 1973. Για τη ιστορία να αναφέρουμε ότι υπήρχε και επαγγελματική έκδοση του 600 υπό την ονομασία 600 Formichetta.

H παραγωγή του SEAT 600 τερματίστηκε το 1973 και ο λόγος ήταν οι ισχνές μεσαίες κολόνες που δεν επέτρεπαν την τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας. Τη σκυτάλη στην γκάμα πήρε το λιγότερο πετυχημένο SEAT 133, μια εκμοντερνισμένη εκδοχή του SEAT 850, σχεδιασμένου αυτή τη φορά από τη SEAT.