Luxeed V9: To πρώτο στον κόσμο με αερόσακο «κουκούλι»
Γιατί να γεμίζεις με αερόσακους την καμπίνα για να μη χτυπήσει ο επιβάτης, αντί να έχεις ένα σύστημα που θα αγκαλιάζει το σώμα του; Το Luxeed V9 είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής με αερόσακο «κουκούλι».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να κάνουν τα αυτοκίνητά τους ασφαλέστερα, ενσωματώνοντας καινοτόμα χαρακτηριστικά παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Ο πρώτος αερόσακος «κουκούλι» στον κόσμο είναι το επόμενο βήμα και θα τον φοράει το κινεζικό Luxeed V9.
Ενσωματωμένο στα καθίσματα, το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει το κεφάλι, τον αυχένα, τους ώμους και τη σπονδυλική στήλη των επιβατών. Πριν από 30 χρόνια, μας έκανε εντύπωση αν κάποιο μοντέλο διέθετε κι αερόσακο συνοδηγού.
Πολύ πιο πρόσφατα, αν κάποιο κινεζικό μοντέλο δεν ήταν «πάτος» στις δοκιμές πρόσκρουσης. Πλέον, η Κίνα δείχνει τον δρόμο και στην παθητική ασφάλεια
Η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σε σημείο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες στοχεύουν στην επίτευξη μηδενικών θανάτων στα μοντέλα τους -κι όχι, δεν αναφερόμαστε μόνο στη Volvo. Ο αερόσακος «κουκούλι» θα κάνει το ντεμπούτο του στο μίνιβαν Luxeed V9, το τελευταίο μοντέλο της HIMA, της κοινοπραξίας μεταξύ της Huawei και της Chery. Το πολυτελές μοντέλο αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά την ερχόμενη άνοιξη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Subaru Forester, το πρώτο με αερόσακο για ποδηλάτες [video]
Ο αερόσακος «κουκούλι» ενεργοποιείται σε περίπτωση σύγκρουσης, καλύπτοντας τον επιβάτη. Θα φουσκώνει γύρω από το κεφάλι, τον αυχένα, τους ώμους και τη σπονδυλική στήλη για την αποφυγή καταγμάτων και θα μπορεί να ενεργοποιηθεί παράλληλα με τους πλευρικούς αερόσακους.
Επιπλέον, εάν τα καθίσματα ανακλίνονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, θα επιστρέφουν αυτόματα σε ασφαλέστερη όρθια θέση μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, με βάση τις εντολές που θα λαμβάνουν από τα συστήματα ADAS. Οπότε θα τη γλιτώσεις από την πρόσκρουση, αλλά μάλλον θα «πας» από καρδιακή προσβολή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Προβληματικοί αερόσακοι από την Κίνα σκοτώνουν Αμερικανούς
Η τεχνολογία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από την Yanfeng Automotive Interior Systems το 2023. Τα καθίσματα που ανέπτυξε η εταιρεία διαθέτουν ρυθμίσεις ανάκλισης μεγάλης γωνίας, περιστροφής, αλλά και δυνατότητες ολίσθησης.
Το μίνιβαν Luxeed V9, με μήκος 5,3 m και μεταξόνιο 3,2 m, βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα E0X που έχει αναπτύξει η Chery και θα κυκλοφορήσει τόσο ως πλήρως ηλεκτρικό, αλλά κι ως EREV. Και οι δύο εκδόσεις θα είναι εξοπλισμένες με μπαταρίες CATL.



