VW Golf GTI: Θερμικά μοτέρ με νύχια και με δόντια

VW Golf GTI: Θερμικά μοτέρ με νύχια και με δόντια

Το VW Golf GTI αντιμετωπίζει φθίνουσα πορεία λόγω των αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών και της στροφής προς την ηλεκτροκίνηση. Η VW ωστόσο δε σκοπεύει να το εγκαταλείψει, σχεδιάζοντας μελλοντικές υβριδικές εκδόσεις.

VW Golf GTI

Αφότου έχασε το χειροκίνητο κιβώτιο, το VW Golf GTI έχει χάσει μέρος της δημοτικότητάς του, καθώς τα μικρά θερμικά hot hatch βλέπουν τη ζήτησή τους να μειώνεται συνεχώς. 

Οι αυστηροί κανονισμοί εκπομπών της ΕΕ και οι αυξημένοι φόροι κάνουν τη συγκεκριμένη κατηγορία όλο και λιγότερο βιώσιμη. Παρ’ όλα αυτά, η Volkswagen δεν έχει σκοπό να εγκαταλείψει τον εμβληματικό χαρακτήρα του GTI.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Nürburgring, ο CEO της VW, Thomas Schäfer, διαβεβαίωσε ότι το GTI θα εξακολουθήσει να πωλείται και μέσα στη δεκαετία του 2030, πιθανώς με κάποιο βαθμό εξηλεκτρισμού. Η μετάβαση αυτή ίσως περιλαμβάνει υβριδικό σύστημα, όπως έχει ήδη εφαρμοστεί στο GTE, το οποίο χρησιμοποιεί θερμικό κινητήρα 1,5 λίτρων μαζί με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 19,4 kWh. Το GTE αποδίδει 272 ίππους, σε σύγκριση με τους 300 του GTI Clubsport και τους 325 του Golf GTI Edition 50.

Ό,τι κι αν σχεδιάζεται για το VW Golf GTI, θα αφορά την όγδοη γενιά καθώς η ένατη θα είναι 100% ηλεκτρική

VW Golf GTI Edition 50

Όποια ανανέωση κι αν σχεδιάζεται για το GTI, αφορά την τρέχουσα (όγδοη) γενιά, καθώς η ένατη γενιά του Golf έχει ήδη επιβεβαιωθεί ότι θα είναι 100% ηλεκτρική και θα λανσαριστεί το 2028. Ο Kai Grünitz, μέλος του διοικητικού συμβουλίου υπεύθυνος για την τεχνική εξέλιξη, έχει δηλώσει ότι το Mk 8 μπορεί να παραμείνει στην αγορά έως και το 2035, όταν η ΕΕ θα απαγορεύσει την πώληση νέων θερμικών αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει ότι στο μεσοδιάστημα η Volkswagen θα πουλάει ταυτόχρονα το Mk 8 και το Mk 9.

Παράλληλα, η VW προετοιμάζει το μέλλον του GTI στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Ο Schäfer αποκάλυψε πως το ηλεκτρικό Golf GTI θα είναι ένα «τέρας» και θα συνοδευτεί από ένα ισχυρότερο, πλήρως ηλεκτρικό Golf R. Και τα δύο μοντέλα θα βασίζονται στην επερχόμενη ένατη γενιά, χτισμένη πάνω στην νέα Scalable Systems Platform (SSP), με την τεχνολογική υποστήριξη της Rivian. Το λανσάρισμα αναμένεται το 2029.

Ωστόσο, το Golf δεν απολαμβάνει πλέον την παλιά του δόξα. Από τις πάνω από ένα εκατομμύριο μονάδες που παρήχθησαν το 2015, η παραγωγή μειώθηκε σε μόλις 300.000 το 2024, με προβλέψεις για μόλις 250.000 μονάδες το 2025, μείωση της τάξης του 75% σε μόλις μία δεκαετία. Στελέχη της VW αναγνωρίζουν την πτωτική τάση, την οποία χαρακτηρίζουν ως «αδιάκοπη».

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube