Η Ρωσία έτοιμη να θέσει στην κυκλοφορία αυτόνομα τραμ

Η Ρωσία έτοιμη να θέσει στην κυκλοφορία αυτόνομα τραμ

Θα ξεκινήσει δοκιμαστικές διαδρομές και πολύ σύντομα θα δρομολογηθεί στη Μόσχα.

Η Ρωσία σχεδιάζει να θέσει σε κυκλοφορία ένα αυτόνομο τραμ μέχρι το 2021ή 2022, με το έργο να είναι μια κοινή προσπάθεια της PC Transport Systems και Cognitive Technologies.

Τα αυτόνομα τραμ κερδίζουν συνεχώς έδαφος, με το πρώτο να έχει ήδη ξεκινήσει στο Potsdam της Γερμανίας. Σε αντίθεση με τα αυτόνομα οχήματα, η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης στα μέσα σταθερής τροχιάς είναι λιγότερο περίπλοκες, επιτρέποντας στα τραμ να την υιοθετήσουν πολύ νωρίτερα.

Χώρες που προωθούν τα  αυτόνομα τραμ προς το παρόν είναι η Γερμανία, η Ρωσία και η Κίνα. Τους επόμενους δύο μήνες, η PC Transport Systems - ένας ρώσικος κατασκευαστής τραμ - και η Cognitive Technologies - ένας κατασκευαστής τεχνητής νοημοσύνης για αυτόνομες τεχνολογίες οδήγησης - θα ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια  με αυτόνομο τραμ σε κλειστές διαδρομές και με οδηγό μέσα στην καμπίνα χειρισμού που όμως θα βρίσκεται εκεί για λόγους ασφαλείας.

tra

Η επόμενη φάση θα περιλαμβάνει δοκιμές που γίνουν σε πραγματικές συνθήκες, σε μία από τις γραμμές τραμ της Μόσχας.
Το αυτόνομο σύστημα οδήγησης του τραμ θα μπορεί να ανιχνεύει οχήματα, άλλα τραμ, φανάρια, πεζούς και άλλα εμπόδια, θα έχει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και θα μπορεί να διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από τα αυτοκίνητα που κινούνται μπροστά του.

Το ρωσικό αυτόνομο τραμ θα είναι εξοπλισμένο με 10 έως 20 κάμερες τοποθετημένες γύρω από το όχημα, έως και 10 ραντάρ, και με αισθητήρες GPS και χαρτογράφηση υψηλής ακρίβειας για τη συγκεκριμένη διαδρομή. Το σύστημα «ηλεκτρονικής όρασης» θα μπορεί να λαμβάνει συνεχώς δεδομένα από το δρόμο και να αντιδρά ανάλογα με τις συνθήκες.

tram

Το πρώτο στάδιο του έργου η τεχνολογία αυτόνομης κίνησης θα χρησιμοποιείται σαν «ενεργός βοηθός» του οδηγού σε δύσκολες καταστάσεις (πχ φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης), ενώ στη συνέχεια και προϊούσης της εξέλιξης, ο οδηγός θα παραμείνει στην καμπίνα, αλλά ως παρατηρητής. Η επιλογή αυτή έχει να κάνει –όπως λένε οι υπεύθυνοι – με την ψυχολογία των επιβατών, οι οποίοι ακόμη δεν είναι έτοιμοι να  αποδεχτούν ένα όχημα που θα κινείται δίχως κάποιος να βρίσκεται στην καμπίνα ελέγχου.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube