Για το 2018 και αν η επόμενη γενιά Nissan GT-R

Για το 2018 και αν η επόμενη γενιά Nissan GT-R

Η εξέλιξη της νέας γενιάς του GT-R συνεχίζεται, αλλά η προσωρινή αναστολή παραγωγής του υφιστάμενου μοντέλου επιβαρύνει το πρόγραμμα για τουλάχιστον ένα έτος.

Όταν το κραυγαλέο Nissan 2020 Vision Gran Turismo concept αποκαλύφθηκε στο Tokyo Motor Show, διαφημίστηκε ευρέως πως κάπως έτσι θα είναι η επόμενη γενιά του GT-R που θα έπρεπε να το περιμένουμε το 2017.

Παρόλα αυτά, η κυοφορία του υφιστάμενου GT-R να σας θυμίσουμε ότι ξεκίνησε με το πρώτο πρωτότυπο του αυτοκινήτου το 2001, τέσσερα χρόνια πριν δούμε το πρωτότυπο πάνω στο οποίο τελικά βασίστηκε το μοντέλο, το 2005, έξι χρόνια πριν ντεμπουτάρει η έκδοση παραγωγής στο Tokyo Motor Show του 2007 και οκτώ πριν αρχίσει να πωλείται παντού το 2009.   

Το 2020 Vision Gran Turismo concept δημιουργήθηκε από μια ομάδα νέων σχεδιαστών στο Nissan Design Europe, στο Λονδίνο, με στοιχεία που δόθηκαν από μια ομάδα προηγμένης τεχνολογίας, με έδρα στο Nissan Technical Centre, στο Atsugi, στην Ιαπωνία.

«Ως αποτέλεσμα, το πρωτότυπο Nissan 2020 Vision Gran Turismo μας δίνει ιδέες για το πώς θα έπρεπε να μοιάζει το σούπερκαρ του μέλλοντος», ανέφερε η ιαπωνική εταιρεία τον περασμένο μήνα. Ωστόσο, τα πράγματα είναι προφανή. Το εικονικό πρωτότυπο για το PlayStation, που γεννήθηκε για το Σαλόνι του Tokyo, είναι ένας ριζοσπαστικός συνδυασμός αδρών ακμών και καμπύλων που δείχνουν τόσο απίθανο να μετουσιωθούν σε αυτοκίνητο παραγωγής όσο σε κανένα πρωτότυπο δεν έχουμε δει πρόσφατα.

Στην πραγματικότητα, οι ιθύνοντες της Nissan έκαναν ό,τι μπορούσαν για να μειώσουν τις προσδοκίες που δημιούργησε το πρωτότυπο αυτό σε σχέση με το επόμενο GT-R, επικεντρωνόμενοι στο καπό και λέγοντας: «Κοιτάξτε αυτό το καπό. Θεωρείτε ότι θα μπορούσε να στριμωχτεί ένας διτούρμπινος V6 κάτω από αυτό το κοντό και τόσο κεκλιμένο καπό; Δεν υπάρχει περίπτωση! Πρόκειται για ένα εικονικό αγωνιστικό αυτοκίνητο».

 
To πρωτότυπο Nissan 2020 Vision Gran Turismo στο Tokyo Motor Show 2015

Τώρα, ωστόσο, οι πηγές μας επιμένουν ότι στοιχεία από το 2020 VGT concept θα βρουν πράγματι το δρόμο τους προς την επόμενη γενιά του GT-R και, μολονότι είναι σημαντικά μετριασμένα, αυτή η καλλιτεχνική απεικόνιση στη φωτογραφία που δημοσιεύουμε δείχνει ότι έχει οριστικές σχεδιαστικές αναφορές στο απόκοσμο σχέδιο του εικονικού πρωτοτύπου.    

Όπως είχαμε αναφέρει παλιότερα, η Nissan αρχικά σχεδίαζε να λανσάρει την επόμενη γενιά του GT-R το 2017, αλλά νέες πληροφορίες ισχυροποιούν την εκτίμηση ότι το νέο μοντέλο θα καθυστερήσει ακόμα περισσότερο. Η παραγωγή του υφιστάμενου GT-R θα ανασταλεί προσωρινά μέσα στον Νοέμβριο, για να ξαναρχίσει στα μέσα του 2016, προκειμένου να συμμορφωθεί με τις πιο αυστηρούς αμερικανικούς κανονισμούς για την ασφάλεια σε συγκρούσεις. Ίσως αυτό εννοούσε τον περασμένο Ιούνιο ο υπεύθυνος σχεδίασης της Nissan, Shiro Nakamura, το υπάρχον GT-R «θα αναβαθμιστεί πολύ σύντομα»

Η αναστολή της παραγωγής, λένε οι πηγές μας, θα αφορά την ακαμψία του πλαισίου στο GT-R, οπότε η Nissan εκτιμά ότι χρειάζεται περίπου έξι μήνες για να ενισχύσει την οροφή και μερικά από τα πάνελ του αμαξώματος, αλλά και για να αναβαθμίσει «κάποια στοιχεία στην καμπίνα», αλλά και κάποια ακόμη πάνελ στο αμάξωμα.

Όπως πολύ καλά καταλαβαίνετε, όλα τα παραπάνω επιβαρύνουν χρονικά την εξέλιξη της επόμενης γενιάς του GT-R, που οι πηγές μας λένε ότι θα οδηγήσει την παραγωγή της αργά μέσα στο 2018, μπορεί και το 2019, ορίζοντας για τον οποίο μας είχε προϊδεάσει ήδη ο Shiro Nakamura. Κάτι που σημαίνει ότι το υπάρχον R35 GT-R τότε θα ξεπερνά σε ηλικία τα δέκα χρόνια.

To GT-R της επόμενης γενιάς να θυμίσουμε ότι σχεδιάζεται να κινείται από μια detuned έκδοση της υβριδικής μονάδας ισχύος του αγωνιστικού GT-R LM NISMO που αγωνίστηκε στις φετινές 24 Ώρες του Le Mans. Η μονάδα αυτή θα συνδυάζει ένα ηλεκτρικά βοηθούμενο 3λιτρο κινητήρα V6 τούρμπο που θα αποδίδει περισσότερη μέγιστη ισχύ, ενώ θα έχει 30% χαμηλότερη κατανάλωση, σε σχέση με το υφιστάμενο μοντέλο.  

Να θυμίσουμε ότι η τελευταία έκδοση του 3,8λιτρου διτούρμπινου V6 του GT-R αποδίδει 550 PS και 64,0 kgm (557 στην επετειακή με τα 50 κομμάτια) , ενώ στο GT-R Nismo 600 PS και 66,3 kgm. Η απόδοση αυτού του τελευταίου, σύμφωνα με το εργοστάσιο, του δίνει τη δυνατότητα για επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,5”. Να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο αυτό έγραψε νέο χρόνο στο Nurburgring με 7’ 08” 679 [video], που είναι 30 δευτερόλεπτα ταχύτερος από το ρεκόρ του GT-R MY2007 (7’ 38”) και μόλις 11” πιο αργός από την επαναφορτιζόμενη υβριδική Porsche 918 Spyder [in-car video 6’ 57”].

Με το χρόνο που πέτυχε το GT-R, η Nissan λέει ότι είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που έχει γυρίσει στο Nurburgring, καθώς η 918 είναι μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, όπως και η McLaren P1 που έχει επίσης στόχο να κατέβει από τα επτά δευτερόλεπτα στην Πράσινη Κόλαση.

[Πηγή φωτογραφίας: Best Car]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube