Οι 25 προτάσεις της ΝΔ για την ηλεκτροκίνηση

Οι 25 προτάσεις της ΝΔ για την ηλεκτροκίνηση

Μητσοτάκης: Η ηλεκτροκίνηση ουσιαστικός αναπτυξιακός βραχίονας για το μέλλον - Η ΝΔ παρουσίασε το δικό της πρόγραμμα.

Τον κίνδυνο η Ελλάδα να βρεθεί στη δεύτερη ή στην τρίτη ταχύτητα της μεγάλης τεχνολογικής επανάστασης που συντελείται σήμερα επισήμανε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην παρουσίαση του Προγράμματος του κόμματος για την Ηλεκτροκίνηση.

Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε  ότι «μας ενδιαφέρει η ηλεκτροκίνηση για 3 βασικούς λόγους:
Ο πρώτος έχει να κάνει με το πώς θα μπορέσουμε να μειώσουμε τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου

Ο δεύτερος έχει να κάνει με την βελτίωση της ποιότητας ζωής της πόλης. Όταν μιλάμε για ηλεκτρικά οχήματα δεν μιλάμε μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα το οποίο δεν το αντιλαμβανόμαστε. Μιλάμε και για τη ρύπανση η οποία προέρχεται από τα σωματίδια τα οποία  εκλύονται από την καύση των κινητήρων εσωτερικής καύσης που είναι ένα σημαντικό ζήτημα και αφορά την ίδια την ποιότητα ζωής στην πόλη. Σε αυτή συμπεριλαμβάνεται φυσικά και ο θόρυβος που τα παραδοσιακά αυτοκίνητα προκαλούν

Ο τρίτος λόγος που μας ενδιαφέρει πολύ η ηλεκτροκίνηση είναι διότι μπορεί να δράσει ως ένας ουσιαστικός αναπτυξιακός βραχίονας για το μέλλον. Να δημιουργήσει περισσότερες δουλειές απ’ ότι θα καταστρέψει».

Τα αυτόνομα οχήματα

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι «...το ίδιο το μέλλον του αυτοκινήτου σε 5-10 χρόνια θα είναι τελείως διαφορετικό. Τα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε πλατφόρμες λογισμικού σε ρόδες. Τα, δε, αυτοκινούμενα αυτοκίνητα (σ.σ.: αυτόνομα οχήματα), τα self driving cars, είναι μια πραγματικότητα, είναι ήδη εδώ. Αυτό το οποίο δεν γνωρίζουμε είναι με πόση ταχύτητα θα μπουν στην ευρωπαϊκή και την ελληνική αγορά. Αλλά είναι βέβαιο ότι αυτοκινούμενα αυτοκίνητα, θα δούμε, και θα τα δούμε σχετικά σύντομα. Αλλά τα αυτοκινούμενα ακολουθούν μια τελείως διαφορετική φιλοσοφία και αλλάζουν και το μοντέλο ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου. Πάμε από ένα μοντέλο στο οποίο τα αυτοκίνητα μας άνηκαν, σε ένα μοντέλο που θα δίνει έμφαση στη χρήση του αυτοκινήτου. Ενδεχομένως με πολύ λιγότερα αυτοκίνητα τα οποία θα κυκλοφορούν για πολύ περισσότερες ώρες. Και αυτό φυσικά με σημαντικές συνέπειες και για την ίδια την βιομηχανία του αυτοκινήτου για το πόσα αυτοκίνητα θα πωλούνται στην Ελλάδα».

 Αν και δεν ξέρουμε πόσο γρήγορα θα έρθουν αυτές οι τάσεις στην Ελλάδα, είπε ο πρόεδρος τη ΝΔ, το βέβαιο είναι ότι το ρολόι του χρόνου δεν πρόκειται να γυρίσει πίσω και η φορά των πραγμάτων δεν πρόκειται να αλλάξει. Ως ΝΔ, συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης «θα προτάξουμε μια τολμηρή στρατηγική όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, η οποία θα συμπεριλαμβάνει ένα φορολογικό πλαίσιο κινήτρων για τους ιδιώτες, για τους εταιρικούς χρήστες, για τα ταξί, αλλά και ένα συνεκτικό σχέδιο για το πως θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια σωστή, μια συγκροτημένη υποδομή για να μπορούμε να φορτίζουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Ηλεκτροκίνηση και τουρισμός 

 Ειδική αναφορά έκανε στον τρόπο με τον οποίο η ηλεκτροκίνηση μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος, ειδικά στα μικρά νησιά. Ανέφερε χαρακτηριστικά: «Θα υποδεχθώ με πολύ μεγάλο ενθουσιασμό τον πρώτο δήμαρχο -προφανώς μπορεί να είναι δήμαρχος ενός μικρού νησιού- ο οποίος θα έρθει να μου πει ότι "εγώ θέλω στο νησί μου σε κάποια χρόνια να κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα". Θα είναι μια τολμηρή καινοτομία για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, για τα νησιά μας. Θα μας βάλει και εμάς στην πρώτη γραμμή μιας πιο τολμηρής προσέγγισης για το πώς η ηλεκτροκίνηση μπορεί να βοηθήσει στη βιωσιμότητα και στον τελικό στόχο τον οποίο έχουμε για μηδενικές εκπομπές ρύπων, ξεκινώντας από τα πιο μικρά νησιά».

Οι 25 προτάσεις της ΝΔ για την ηλεκτροκίνηση

1. Ένταξη του project (ως Διυπουργικού Έργου και Καινοτόμου Πολιτικής) υπό το συντονισμό του Γραφείου Πρωθυπουργού
2. Συγκρότηση Εθνικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για την Ηλεκτρική Κινητικότητα
3: Συγκρότηση 3 υπο-ομάδων εργασίας
4: Εκπόνηση ρεαλιστικού Εθνικού Σχεδίου Ανάπτυξης για την Ηλεκτρική Κινητικότητα
5: Ανάπτυξη δικτύου υποδομών φόρτισης
6: Στόχευση ειδικών κατηγοριών χρηστών – ΤΑΞΙ
7: Στόχευση σε ειδικές κατηγορίες χρηστών – Εταιρικά Ι.Χ.
8: Αύξηση απόσβεσης για την αγορά παγίου & έκπτωση δαπάνης για τη μίσθωση
9: Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ (από τον ισχύοντα 24%) στο 13% για ΒΕV & ηλεκτρικά δίκυκλα
10: Θέσπιση κυκλοφοριακών προνομίων ως κινήτρων για χρήση Η/Ο
11: Ο στόλος κρατικών αυτοκινήτων πρωτοπόρος
12: Σταδιακή αντικατάσταση του στόλου των αστικών λεωφορείων με ηλεκτρικά
13: Εγκατάσταση σταθμών επαναφόρτισης υψηλής ισχύος (ταχυφορτιστών) κατά μήκος του Βασικού Εθνικού Οδικού Δικτύου
14: Υποχρεωτική εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης σε οικιστικά & μη οικιστικά κτίρια
15:  Θέσπιση υψηλού συντελεστή φορολογικής απόσβεσης για τις επιχειρήσεις που θα εγκαθιστούν φορτιστές για δημόσια χρήση στις εγκαταστάσεις τους
16: Υποχρέωση Ο.Τ.Α. να χωροθετούν δημόσια σημεία φόρτισης
17: Σύσταση Εθνικού Μητρώου Σημείων Επαναφόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων
18: Εισαγωγή απαγόρευσης στάθμευσης σε θέση φόρτισης Η/Ο στον Κ.Ο.Κ.
19: Θέσπιση επίσημου σήματος Οχήματος Μηδενικών Ρύπων
20: Ενιαία σήμανση σημείων επαναφόρτισης H/O
21: Επανακατάρτιση τεχνιτών συνεργείων αυτοκινήτων
22: Ενημέρωση & Ευαισθητοποίηση του κοινού
23: Ελληνική Ηλεκτροκίνηση στην Πρίζα: Κίνητρα και Διευκολύνσεις για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και παρελκομένων στην Ελλάδα
24: Τα ΑΕΙ και Ερευνητικά Ιδρύματα ως κοιτίδα έρευνας και ανάπτυξης καινοτομίας στην καθαρή κινητικότητα
25: Καθαρή ηλεκτροκίνηση από ΑΠΕ στην υπηρεσία του Τουρισμού.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube