Η ακτινογραφία της αγοράς του 2015

Η ακτινογραφία της αγοράς του 2015

Σε επίπεδο «πρωταθλητή» δεν υπήρξε έκπληξη με δεδομένο ότι στην κορυφή συναντάμε Toyota και VW με τις Nissan και Opel να ακολουθούν.

Με την ελληνική αγορά αυτοκινήτου να αντέχει σε μια δύσκολη χρονιά όπως ήταν το 2015 και να μην υφίσταται απώλειες, μοιραία η αποτίμηση/ανάλυση των στοιχείων είναι η επόμενη κίνηση.
 
Σε επίπεδο «πρωταθλητή» δεν υπήρξε έκπληξη με δεδομένο ότι στην κορυφή συναντάμε Toyota και VW με τις Nissan και Opel να ακολουθούν.
Ωστόσο αν θέλουμε να δούμε πιο αναλυτικά τα στοιχεία θα πρέπει να σταθούμε στην εκτόξευση πωλήσεων που σημείωσε η Jeep (αύξηση 1.230%) προϊόν της έλευσης του Renegade. Στoν υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων της smart που οφείλεται στην έλευση των νέων fortwo και forfour. Και βέβαια στη συνεχιζόμενη ανοδική πορεία της Peugeot που αναδεικνύεται σε σημαντικό παίκτη της αγοράς. Η τελευταία στα χέρια του νέου της αντιπροσώπου (όμιλος Συγγελίδη) εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τα νέα προϊόντα που έρχονται από τη Γαλλία. 
 
Με τη ευκαιρία να βάλουμε στην ανάλυση και ένα άλλο θέμα, αυτό της επιλογής από τον Ελληνα καταναλωτή ανάμεσα στα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
Είναι σαφές ότι η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης έστρεψε τον Ελληνα στο ντίζελ, ασχέτως αν το χρειάζεται επί της ουσίας ή όχι.
Πρόκειται περί «μόδας»; 
Είναι σαφές πως η απάντηση είναι καταφατική.

Σε συζητήσεις με στελέχη της αγοράς ακούμε κυριολεκτικά τρελά πράγματα. Πελάτες παραγγέλνουν αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης και στη συνέχεια επιστρέφουν και αλλάζουν την παραγγελία σε ντίζελ, όντας έτοιμοι να εκταμιεύσουν περισσότερα χρήματα, δίχως να είναι σίγουροι πως θα κάνουν ποτέ την απόσβεση της επένδυσής τους. 
 
Είναι απλό και το έχουμε ξαναγράψει: Διανύοντας 10.000 ή 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο, η διαφορά ανάμεσα στην τιμή πετρελαίου και βενζίνης δεν καλύπτει, ούτε αποσβένει την επιπλέον επένδυση
Ο αντίλογος μιλά για χαμηλότερη κατανάλωση των ντίζελ και τις καλύτερες επιδόσεις χαμηλά λόγω ροπής κ.τ.λ. Όμως κι εδώ υπάρχει λάθος.

Οι νέοι κινητήρες βενζίνης, αυτοί με τα τούρμπο και το μικρό κυβισμό προσφέρουν εξίσου καλές επιδόσεις (κάντε ένα κόπο να ρίξετε μια ματιά στις μετρήσεις του DRIVE), την ώρα που και η κατανάλωσή τους είναι αξιοσημείωτα χαμηλή.
Σε πρώτο πρόσωπο είχα την ευκαιρία το τελευταίο διάστημα να οδηγώ για πολλές ημέρες δύο τέτοια αυτοκίνητα. Οπότε με νωπές τις μνήμες (ως είθισται να λέγεται) αλλά και τις… μετρήσεις επιβεβαιώνω όλα τα παραπάνω. Το πρώτο ήταν το Peugeot 308 1.2 Puretech με τους 130 ίππους. Το δεύτερο ένα σαφώς πιο οικογενειακό, το VW Passat 1.4 TSI ACT με τους 150 ίππους. Αμφότερα με κινητήρες βενζίνης και το συμπέρασμα παρά το διαφορετικό τους χαρακτήρα είναι ένα: Ποιος χρειάζεται το ντίζελ;
 
Τα πράγματα είναι απλά: Την επόμενη φορά που θα συζητήσετε για αγορά αυτοκινήτου σκεφτείτε πως χιλιάδες Ελληνες αγοράζουν αυτοκίνητα ντίζελ χωρίς να τα χρειάζονται, πληρώνοντας πολύ περισσότερα, μόνο και μόνο επειδή η πετρελαιοκίνηση έχει γίνει μόδα στη χώρα μας.
 
Τέλος βάλτε στην εξίσωση και το γεγονός πως η τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Ελλάδα είναι η πιο φθηνή στην ΕΕ και πως οι συζητήσεις για την εξίσωσή της με αυτήν της βενζίνης μόνον φήμες δεν είναι…
 
Χιλιάδες Ελληνες αγοράζουν αυτοκίνητα ντίζελ χωρίς να τα χρειάζονται, πληρώνοντας πολύ περισσότερα, μόνο και μόνο επειδή η πετρελαιοκίνηση έχει γίνει μόδα στη χώρα μας.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube