Test drive: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI BMT 190 4MOTION DSG

Test drive: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI BMT 190 4MOTION DSG

Πριν συζητήσουμε για άλλα πρακτικά ζητήματα, θα σημειώσουμε ότι το Alltrack μας αρέσει περισσότερο από τα άλλα Passat διότι δεν φοβάται να… λερωθεί.

Ξεχωρίζει από μια σειρά σχεδιαστικών παρεμβάσεων που έγιναν προκειμένου να κάνουν την κομψή του εμφάνιση κάπως πιο… περιπετειώδη. Το μαύρο άβαφο πλαστικό περιμετρικά του κατώτερου τμήματος του αμαξώματος και στους θόλους των τροχών δημιουργεί μια ευχάριστη διχρωμία.

Οι προφυλακτήρες είναι πιο ογκώδεις και οι ποδιές που διακρίνονται δεν είναι μόνο διακοσμητικά στοιχεία αφού καλύπτουν μέρος του πατώματος εμπρός και πίσω. Και ευαίσθητα μηχανικά μέρη. Αντίστοιχα, τα πλαστικά των μαρπιέ έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να διατηρούν καθαρό το κατώφλι εισόδου/εξόδου, άρα και το παντελόνι σας. Οι ράγες οροφής προσθέτουν ύψος ώστε το αυτοκίνητο να μην δείχνει πλέον station wagon αλλά crossover. Αλλαγή εντυπώσεων αλλά και ουσίας είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει πλέον στα 174 mm.


Η καμπίνα δεν έχει αλλαγές σε σχέση με τα συμβατικά Passat. Μπροστά στον οδηγό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη TFT αντί του κλασικού πίνακα οργάνων. Τα γραφικά είναι όμορφα και ευανάγνωστα, και οι δυνατότητες διαμόρφωσης πολλές, ώστε να παίρνεις την πληροφορία που θέλεις άμεσα. Όπως όλα τα Passat εξοπλίζεται με μια σειρά από οδηγικά βοηθήματα για πιο ξεκούραστη και ασφαλή μετακίνηση, ξεκινώντας από το Front Assist το οποίο περιλαμβάνει το City Emergency Assist. Είναι ένα σύστημα που παρακολουθεί την κίνηση μπροστά από το αυτοκίνητο, με δυνατότητα αναγνώρισης και πεζού. Και αντιδρά σε περίπτωση που ο οδηγός δεν είναι σε θέση να το κάνει όταν εμπρός υπάρχει εμπόδιο ή κίνδυνος.

Το 
υψηλό τεχνολογικό προφίλ υποστηρίζει ιδανικά και η μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρικη κονσόλα, του εξελιγμένου συστήματος infotainment. Συμβατό με όλες τις smart συσκευές και τις εφαρμογές άνεσης, ψυχαγωγίας και εξυπηρέτησης που έχουν φτάσει να θεωρούνται απαραίτητες. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με μαλακά πλαστικά σε όλες τις επιφάνειες. Η συναρμογή είναι άψογη και το φινίρισμα εξαιρετικά προσεγμένο. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς. Το ηλεκτρονικό χειρόφρενο αφήνει ακριβώς από πίσω χώρο για το τηλέφωνο, ενώ οι δύο ποτηροθήκες είναι καλυπτόμενες, όταν έχουν μέσα κέρματα, κλειδιά, κ.λπ. Πράγματα στα οποία δεν χρειάζεστε άμεση πρόσβαση βολεύονται στο αρκετά μεγάλο κεντρικό ντουλαπάκι, το κάλυμμα του οποίου είναι το ρυθμιζόμενο σε ύψος υποβραχιόνιο οδηγού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Passat 1.4 TSI BMT ACT

Οι χώροι είναι ιδιαίτερα άνετοι. Επιβάτης 1,90 μέτρα μπορεί να κάτσει πίσω από οδηγό αντίστοιχου αναστήματος έχοντας αρκετό «αέρα» για τα γόνατα. Μεσαίος πίσω επιβάτης δεν θα βολευτεί άνετα για ταξίδι, λόγω της διαμόρφωσης του τούνελ της μετάδοσης. Αλλά ούτε και για τρίτο παιδικό κάθισμα είναι επαρκές το πλάτος του πίσω καθίσματος. Το λέμε αυτό μια και πρόκειται για τον ορισμό τουοικογενειακού αυτοκινήτου. Από την άλλη, οι βάσεις Isofix είναι πολύ εύκολα προσβάσιμες, ακόμη και στα τυφλά.

Ο χώρος αποσκευών είναι τεράστιος με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, μια πραγματική σπηλιά χωρητικότητας 639 λίτρων, τα οποία μπορούν να γίνουν 1.769 αναδιπλώνοντας τα καθίσματα. Η θέση οδήγηση έχει σωστή γεωμετρία αλλά είναι σχετικά ψηλή. Εντάξει, δεν κάθεσαι το ίδιο ψηλά όσο σε ένα Tiguan, αλλά ούτε χαμηλά όπως σε ένα Passat. Έτσι πρέπει άλλωστε. Εκεί ακριβώς τοποθετείται το Alltrack, συνδυάζοντας τα καλύτερα των δύο κόσμων.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT León X-PERIENCE 1.6 TDI 4DRIVE

Υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά έτοιμα προγράμματα οδήγησης. Οι ρυθμίσεις αφορούν στην απόκριση του κινητήρα στο γκάζι, στο βάρος του τιμονιού, στη λειτουργία του σασμάν και του συστήματος τετρακίνησης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη Haldex. Αλλά και στον τρόπο που το ESC διαχειρίζεται την δυναμική συμπεριφορά. Πέρα από τα Eco, Normal και Sport το Alltrack διαθέτει και την επιλογή Off-road. Κάνει πιο ήπια την απόκριση στο γκάζι ώστε η παροχή δύναμης να είναι προοδευτική. Και ρυθμίζει έτσι την μετάδοση και το ESC ώστε να βελτιστοποιήσει την πρόσφυση στο ολισθηρό τερέν. Από τα πρώτα χιλιόμετρα, χαϊδεύοντας απαλά το γκάζι από διασταύρωση σε διασταύρωση μέσα στην πόλη, διαπιστώνεις το γλυκό, εύκολο τράβηγμα παρά το βάρος των 1.710 kg.

Το αυτόματο εξάρι κιβώτιο DSG είναι σωστά καλιμπραρισμένο και δεν χαζεύει. Είναι ομαλό στις αλλαγές και δεν βιάζεται να ανεβάσει ταχύτητα για να ρίξει τις στροφές και θεωρητικά την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Οπότε δεν σε αφήνει ξεκρέμαστο και δεν κάνει περιττά kickdown. Η κύλιση είναι αθόρυβη, αλλά από την ανάρτηση περιμέναμε καλύτερη άνεση στις λακκούβες με χαμηλή ταχύτητα. Δεδομένου μάλιστα ότι η ανάρτηση έχει αρκετή διαδρομή και το λάστιχο κάμποσο «μάγουλο» εφόσον μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που προβλέπεται να πατά και εκτός δρόμου. Το τιμόνι έχει τη σωστή αντίσταση, και κόβει πολύ ώστε το μεγάλο υπερυψωμένο station wagon να είναι ευέλικτο.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Scirocco 2.0 TSI GTS

Ο ήχος του κινητήρα από την άλλη είναι κάπως τραχύς. Και φτάνει στα αυτιά των επιβατών λίγο πιο έντονος από όσο θα ήθελες. Ο 16βάλβιδος 2.0 TDI με μπλοκ από χυτοσίδηρο και αλουμινένια κεφαλή, με ψεκασμό common rail και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, αποδίδει 190 ίππους στις 3.500-4.000 rpm και ροπή 40,8 kgm από τις 1.900 ως τις 3.300 rpm. Είναι ο ίδιος που χρησιμοποιείται και στο Α4 Allroad quattro, αν και στην εφαρμογή εκείνη το φάσμα απόδοσης της μέγιστης ροπής είναι 1.750-3.000 rpm. Η διαφορά αυτή είναι πολύ μικρή για να επηρεάσει τις επιδόσεις, αντίθετα με το κιβώτιο που στην περίπτωση του Audi είναι 7άρι. Και όχι μόνο. Έχοντας το ίδιο ωφέλιμο φάσμα αλλά μία σχέση λιγότερη, τις κρατά 500 στροφές παραπάνω πριν αλλάξει στις 5.000 rpm. Αλλά φαίνεται ότι εκεί δεν έχει πολλά να δώσει το μοτέρ.

Το Passat κάνει 0-100 km/h σε 8,3” και 0-160 km/h σε 22,5”, ενώ το Α4 θέλει 7,4” και 20,0”. Στην επιτάχυνση 60-160 km/h το Alltrack θέλει 19,1” με το Allroad να αρκείται σε 16,8”. Παρόμοια είναι η εικόνα και στις ρεπρίζ. Στα 50-80 km/h έχουμε 3,3” και 2,7”, αντίστοιχα. Στα 80-110 km/h 4,6” και  4,0” και στα 110-140 km/h 6,1” και 5,9”. Και όλα αυτά με το ίδιο ακριβώς βάρος.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το VW Tiguan 1.4 TSI 150 PS ACT DSG6

Στον ανοιχτό δρόμο είναι ένα μεγάλο οικογενειακό, παραπάνω από σβέλτο. Με εκείνο το απόθεμα ισχύος κάτω από το δεξί πόδι που περιμένεις να έχει ένα αυτοκίνητο του είδους με κύρος και εκτόπισμα. Είναι εντυπωσιακό μάλιστα το πως αλλάζει τέμπο στο δεύτερο μισό της διαδρομής του γκαζιού. Και στο πρόγραμμα Sport. Ξαφνικά ελαφρώνει και ορμάει προς τα εμπρός με ευχάριστη σπιρτάδα. Προσπερνά με ασφάλεια ακόμη και φορτωμένο και διατηρεί εύκολα υψηλή μέση ταχύτητα στο ταξίδι.

Σε δρόμο με στροφές, η ανάρτηση ελέγχει σωστά το βάρος. Δεν επιτρέπει πλεύση. Και η κλίση είναι μικρή. Μικρότερη από αυτό που περιμένεις έχοντας στο μυαλό ότι είναι μια έκδοση με αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Δεν νιώθεις πολύ συνδεδεμένος με το πλαίσιο, βέβαια, αλλά έτσι κι αλλιώς δεν είναι αυτός ο στόχος της κατασκευής. Είναι όμως ακριβές και δεν έχει απαιτήσεις για να κινηθεί γρήγορα σε κάθε είδους χάραξη. Η συμπεριφορά είναι τυπικά υποστροφική, εύκολα ελεγχόμενη σε κάθε περίπτωση, με το ESC να ελέγχει διακριτικά και αποτελεσματικά ακόμη και τα χοντρά λάθη. Τα φρένα είναι έχουν καθησυχαστική δύναμη, με στιβαρό πεντάλ που εφαρμόζει την πίεση γραμμικά, αναλογικά με την κίνηση του ποδιού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 150 PS 4x4

Εκτός δρόμου δεν είναι το όχημα με το οποίο θα ξεκινήσεις μια εξερεύνηση στο άγνωστο, αλλά δεν θα σταματήσει κι εύκολα. Οι γωνίες (προσέγγισης, ράμπας, διαφυγής) δεν είναι για ογκώδη εμπόδια. Αλλά στη λάσπη και στο χιόνι, ο Haldex και τα «κλειδώματα» του συστήματος 4ΜΟΤΙΟΝ, η λειτουργία EDS του ESC δηλαδή, εξασφαλίζουν εξαιρετική πρόσφυση. Οπότε, στην παραλία, στο ποτάμι για rafting ή στο χιονοδρομικό, θα σε πάει στα σίγουρα. Σβέλτα, με άνεση και ασφάλεια. Οικογενειακώς, με παρέα (μεγάλη) και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό.

Τι λέει το DRIVE
Έχει αντικειμενικά αξεπέραστα πλεονεκτήματα, όπως οι χώροι, η τεχνολογία και η ποιότητα της καμπίνας, η δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου και ο δυνατός δίλιτρος ντίζελ. Έχει και χαρακτήρα, ειδικά τώρα που τα SUV/crossover έχουν αρχίσει να γίνονται πολύ συνηθισμένα.
Τιμή €44.900
Τεχνολογία 1.968cc, i4, 16v, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ισχύς 190 PS/3.500-4.000rpm, 40,8 kgm/1.900-3.330 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3”
0-160 km/h 22,5”
0-400 m 15,9” @ 139,2 km/h
0-1.000 m 29,5” @ 176,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,4”
50-80 km/h (kickdown)3,3”
80-110 km/h (kickdown) 4,6”
110-140 km/h (kickdown) 6,1”
Φρένα 100-0 km/h 37,5 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 8,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 137 g/km
Διαστάσεις 4.777 x 1.832 x 1.530 mm
Βάρος 1.710 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube