Test drive: Audi SQ7 TDI

Test drive: Audi SQ7 TDI

Υπάρχουν αυτοκίνητα τα οποία σε εκπλήσσουν ευχάριστα. Το Audi SQ7 είναι σίγουρα ένα από αυτά, κυρίως μάλιστα εκεί που δεν το περιμένεις.

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, η έκδοση επιδόσεων ενός μεγάλου SUV οφείλεται πάντα στο συνδυασμό του μάρκετινγκ με την ανθρώπινη ματαιοδοξία.

Υπάρχει ωστόσο και κάτι ακόμα: Η επίδειξη δύναμης, που ήταν καταφανώς η πρόθεση της Audi κατά το πάντρεμα του γράμματος S με το Q7.

Το πρώτο πράγμα που αποδεικνύει το παραπάνω βρίσκεται κάτω από το τεράστιο αλουμινένιο καπό. Έχει τη μορφή ενός νέου 4λιτρου V8 με δύο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας που βρίσκονται μέσα στην περιεχόμενη γωνία των 90º του V και πληρώνονται διαδοχικά.

Στις χαμηλές στροφές λειτουργεί μόνο η μια βαλβίδα εξαγωγής σε κάθε κύλινδρο, τροφοδοτώντας μόνο το ένα τούρμπο. Καθώς το στροφόμετρο ανεβαίνει, το Audi Valvelift System, που για πρώτη φορά χρησιμοποιείται σε πετρελαιοκινητήρα, ενεργοποιεί τη δεύτερη βαλβίδα εξαγωγής και μαζί του το δεύτερο τούρμπο.



Σε παγκόσμια πρώτη για την αυτοκίνηση όμως, υπάρχει κι ένας ηλεκτρικός κομπρέσορας που τροφοδοτείται από ένα 48βολτο ηλεκτρικό κύκλωμα και λειτουργεί επικουρικά στα τούρμπο. Μέσα σε λιγότερο από 250 ms μπορεί να φτάσει τις 70.000 rpm και να αναπτύξει την απαιτούμενη πίεση υπερπλήρωσης προκειμένου να εξαλειφθεί εντελώς το lag.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Audi RS Q3

Ακούγεται και είναι πολύπλοκο, όμως το αποτέλεσμα συγκλονίζει: 91,7 (!) kgm μεταξύ 1.000-3.250 (!) rpm και 435 PS μεταξύ 3.750-5.000 rpm. Με άλλα λόγια, μιλάμε για ένα ορμητικό ποτάμι που ωθεί τα 2.520 kg του SQ7 τόσο δυνατά που ανακατεύονται τα σωθικά σου, ενώ παράλληλα έχει τόσο ποιοτική λειτουργία που δεν καταλαβαίνεις ότι είναι ντίζελ.

Τα 5,8 kg/PS σε συνεργασία με το 8άρι γλυκό, γρήγορο αυτόματο κιβώτιο και την πρόσφυση που δίνει η τετρακίνηση σημαίνουν 0-100 km/h σε 4,8”, 0-200 km/h σε 18,8” και 0-1.000 m σε μόλις 23,9” με έξοδο 219,4 km/h. Σημαίνουν ακόμα 2,3” για τα 80-110 km/h και 3,1” για τα 110-140 km/h, με το κοντέρ να ξεπερνά για πλάκα τα 250 km/h.

Προφανώς με τέτοιο ρυθμό η κατανάλωση σκαρφαλώνει πάνω από τα 15 lt/100 km, όμως τα 11,9 lt/100 km που μετρήσαμε ως μέση τιμή δεν είναι υπερβολικά για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Μάλιστα πέφτουν και κάτω από τα δέκα εάν προσέχεις, ενώ ταξιδεύεις πραγματικά σβέλτα με λιγότερα από 12 lt/100 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Audi Q2 1.6 TDI

Σε αυτό βοηθά και η κλιμάκωση του κιβωτίου που δίνει 140 km/h με κάτω από 2.000 rpm, ενώ μέχρι τα 75 km/h σπάνια θα δεις το στροφόμετρο πάνω από τις 1.000 rpm.

Την επιβράδυνση αναλαμβάνουν τέσσερις αεριζόμενοι δίσκοι, εκ των οποίων οι εμπρός έχουν διάμετρο 400 mm κι 6πίστονες δαγκάνες. Η απόδοσή τους είναι συγκλονιστική, με 100-0 km/h σε 35,4 m και καμία κόπωση ύστερα από οκτώ απανωτά φρεναρίσματα «πανικού» στις μετρήσεις.

Αυτό σου θυμίζει το πακέτο Advanced Sport που χρεώνεται €5.590 προ φόρων. Είναι τσουχτερό, αλλά δεν θα ξανασκεφτείς ποτέ το κόστος του ύστερα από την πρώτη φορά που θα οδηγήσεις το SQ7 γρήγορα σε στροφές και το οδηγικό προφίλ στη ρύθμιση Dynamic.

Το πακέτο περιλαμβάνει τρία πράγματα: Ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους, σπορ ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό και ενεργή τετραδιεύθυνση που λειτουργούν και συνεργάζονται εκπληκτικά και δίνουν πραγματικά σπορ συμπεριφορά με τα μέτρα της κατηγορίας.



Σε συνδυασμό με τη στάνταρ αερανάρτηση, οι ράβδοι σχεδόν εκμηδενίζουν την κλίση του αμαξώματος όσο γρήγορα και να στρίβεις, ενώ το ελεγχόμενο διαφορικό στέλνει τη ροπή στον πίσω τροχό που πρέπει ώστε να ελαχιστοποιηθεί η υποστροφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Audi RS3 Sportback

Τον ίδιο σκοπό έχει και η ενεργητική τετραδιεύθυνση που λειτουργεί ως εξής: Από τα 5 έως τα 15 km/h στρίβει τους πίσω τροχούς αντίθετα από τους εμπρός μικραίνοντας κατά ένα μέτρο τον κύκλο στροφής, ενώ από εκεί και μετά τους στρίβει στην ίδια φορά με τους εμπρός.

Πρακτικά αυτό μεταφράζεται σε ένα γλυκό πίβοτ της ουράς στην κορυφή της στροφής που εξουδετερώνει την αρχική διάθεση για υποστροφή πριν εκδηλωθεί. Έτσι το SQ7 στρίβει ασύλληπτα γρήγορα και τις περισσότερες φορές απόλυτα ουδέτερα, αν και καλό θα είναι να ξέρεις ότι εάν υπερβάλλεις χρειάζεται χώρος διότι ανοίγει την τροχιά του με τα τέσσερα.

Πάντα όμως με απόλυτη σιγουριά και την αίσθηση ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο πολύ πιο ελαφρύ απ’ ό,τι στην πραγματικότητα είναι. Γι’ αυτό και δεν είναι καθόλου δύσκολο να διαγράφεις τα τόξα των στροφών με την ουρά να γλιστράει ήδη πριν από την κορυφή, ελαφρύ ανάποδο και το SQ7 να εκτελεί μια επιταχυνόμενη πλαγιολίσθηση που πιέζει το κορμί σου στο κάθισμα σχεδόν με βία.

Προφανώς και δεν μιλάμε για ένα απόλυτα ακριβές καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, αλλά και μόνο που μπορείς να κάνεις ευχάριστα κάτι τέτοιο με ένα SUV 2,5 τόνων είναι αρκετό.

Όλα αυτά γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά εάν αναλογιστείς ότι, με τις ρυθμίσεις άνεσης, η καμπίνα απομονώνεται πλήρως από το ανάγλυφο της ασφάλτου και τον εξωτερικό κόσμο γενικότερα. Το αμάξωμα δεν πλέει, οι λακκούβες εξαφανίζονται και η μόνη παρατήρηση αφορά σε έναν αταίριαστο χτύπο της πίσω ανάρτησης στα εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου που είχαμε παρατηρήσει και στο Q7 3.0 TDI V6. Σε κάθε άλλη περίπτωση, οι πέντε σύνδεσμοι τόσο του εμπρός όσο και του πίσω συστήματος λειτουργούν άψογα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Audi Q7 3.0 TDI V6

Για να έχετε την πλήρη εικόνα πάντως, σε όλα τα παραπάνω προσθέστε και ότι το SQ7 μπορεί να περνά από εκτός δρόμου σημεία που δύσκολα τα βάζει ο νους. Με τη ρύθμιση Offroad, η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 300 mm, ενώ το κεντρικό διαφορικό, που κανονικά μοιράζει τη ροπή 40/60 εμπρός/πίσω, μπορεί να στείλει μέχρι 85% πίσω και 70% εμπρός, βρίσκοντας πρόσφυση παντού.

Πιστό στην παράδοση της οικογένειας S των Audi, το SQ7 έχει συγκρατημένα σπορ στοιχεία. Η χαρακτηριστική μάσκα με το διακριτικό του μοντέλου, οι τεράστιοι τροχοί (από 20 έως 22”), το V8 T στα εμπρός φτερά και οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης είναι τα βασικά. Τα οποία φυσικά δεν αλλάζουν κάτι στην επιβλητική φιγούρα ενός κυριολεκτικά τεράστιου SUV με μήκος 5.069, πλάτος 1.968 και ύψος 1.679 mm.



Το ίδιο διακριτική είναι και η καμπίνα με σπορ λεπτομέρειες στα σημεία και εξαιρετικά σπορ καθίσματα. Ωστόσο, η ποιότητα και η πολυτέλεια πρωταγωνιστούν ξεκάθαρα, κάτω από ένα μανδύα υψηλής αισθητικής και απόλυτης ησυχίας. Τα υλικά είναι απλώς κορυφαία, η συναρμολόγηση και το φινίρισμα τέλεια, ενώ ανάλογα με το πόσο εμβαθύνεις στον προαιρετικό εξοπλισμό τόσο προσθέτεις χλιδή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το νέο Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic 190 PS

Ο οδηγός κάθεται σε μια εξαιρετική θέση με εποπτική ορατότητα και χειρίζεται σχεδόν τα πάντα μέσω του συστήματος infotainment MMI που έχει μεν βελτιωθεί πολύ σε ευκολία χειρισμού αλλά έχει ακόμα δρόμο μπροστά του. Και όταν λέμε τα πάντα, εννοούμε από το ηχοσύστημα μέχρι και τα 24 υποσυστήματα ενεργητικής ασφάλειας, την πλοήγηση κ.ά.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της καμπίνας πάντως είναι το μέγεθος, είτε μιλάμε για την 5θέσια είτε για την 7θέσια διάταξη του αυτοκινήτου της δοκιμής. Υπάρχουν θέσεις με όλες τις ανέσεις για πέντε ενηλίκους όσο ψηλοί κι εάν είναι, αλλά και δύο ακόμα καθίσματα που αναδύονται ηλεκτρικά στο πορτμπαγκάζ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Audi R8 5.2 FSI quattro S tronic στην πίστα των Σερρών

Δεν έχουν πολύ άνετη πρόσβαση, χωρούν πάντως δύο κανονικού αναστήματος ενηλίκους, με την προϋπόθεση ότι θα έχεις σύρει προς τα εμπρός τη δεύτερη σειρά. Για τις αποσκευές υπάρχουν 705 lt σε 5θέσια διαμόρφωση και 235 με όλες τις θέσεις σε ανάπτυξη, ενώ εάν ρίξεις όλα τα καθίσματα έχεις διαθέσιμα έως και 1.890 lt που φορτώνονται πανεύκολα.

Με βασική τιμή τις €140.800, το SQ7 είναι από τις περιπτώσεις που «εάν ρωτάς πόσο κάνει τότε δεν είναι για σένα». Παρότι όμως απευθύνεται σε ελάχιστους όλοι πρέπει να ξέρουν ότι υπάρχει, ως μια πραγματική βιτρίνα κορυφαίας εφαρμοσμένης τεχνολογίας.

Τι λέει το DRIVE
Το SQ7 είναι ένα πληθωρικό αυτοκίνητο που κάνει πολύ περισσότερα από αυτά που περιμένεις. Για την ακρίβεια κάνει κυριολεκτικά τα πάντα, με τρόπο που αποτελεί βιτρίνα για την τεχνολογία που έχει στα ράφια της η Audi.
Τιμή Από € 140.800
Τεχνολογία Πετρέλαιο, 3.956 cc, V8, 32v, 2x2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, δύο τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας και ηλεκτρικός κομπρέσορας, 435 PS/3.750-5.000 rpm, 91,7 kgm/1.000-3.250 rpm, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,8”
0-200 km/h 18,8”
0-400 m 13,1” @ 172,9 km/h
0-1.000 m 23,9” @ 219,4 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 8,9”
30-50 km/h (kickdown) 1,1”
50-80 km/h (kickdown) 1,8”
80-110 km/h (kickdown) 2,3”
110-140 km/h (kickdown) 3,1”
Φρένα 100-0 km/h 35,4 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 11,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2189-199 g/km
Διαστάσεις 5.069 x 1.968 x 1.741 mm
Χώρος αποσκευών 705 (5θ)/235 (7θ) lt
Βάρος 2.520 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube