Main menu

Παναγιώτης Πανάγος
Πέμπτη, 26 Οκτωβρίου 2017 - 10:30μμ

Δοκιμάζουμε το νέο Škoda Karoq

Το νέο Karoq έχει όλα τα ταλέντα για να χορέψει τον ανταγωνισμό στο δικό του ρυθμό.

Η πρώτη απόπειρα της Škoda στην κατηγορία των SUV έγινε το 2009 με την παρουσίαση του Yeti. Βασιζόταν στην πλατφόρμα PQ35 του Ομίλου Volkswagen και κατάφερνε μέσα σε 4,22 m μήκους να προσφέρει χώρους και πρακτικότητα που δεν συναντούσες στην κατηγορία.

Σε αυτό βέβαια συνέβαλε αρκετά και η σχεδόν τετράγωνη σχεδίασή του, στοιχείο όμως που του χάριζε και διαφορετικό χαρακτήρα σε σχέση με τον πιο «μοδάτο» αισθητικά ανταγωνισμό.

Το όνομα Karoq (Καρόκ), με λίγη φαντασία σημαίνει σε μια ινδιάνικη διάλεκτο της Αλάσκας, «αυτοκίνητο βέλος». Είναι σύνθετη λέξη και προέρχεται από το RUQ (Ρουκ) που σημαίνει βέλος και το KAA’RAQ (Καράκ) που χρησιμοποιούν οι Iνδιάνοι του νησιού Kodiaq για το αυτοκίνητο. Έτσι, όχι μόνο παραπέμπει στο σήμα της φίρμας, αλλά δημιουργεί και έναν ακόμα δεσμό με το μεγαλύτερο αδελφό του, το Kodiaq.

Οι σχεδιαστές της Škoda εφάρμοσαν τη νέα τάση τους στο κόμπακτ SUV, χαρίζοντας του περισσότερες ανάγλυφες επιφάνειες και εντονότερες ακμές. Στόχος τους ήταν να δώσουν στο Karoq αρκετές συμμετρικές τρισδιάστατες επιφάνειες, όπως τα πίσω φώτα που σχηματίζουν εντονότερα το χαρακτηριστικό «C»των Škoda και το powerdome που ανασηκώνει τη λαμαρίνα στο κέντρο του καπό και αναδεικνύει τον λογότυπο. Παράλληλα, διατήρησαν τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και στους προφυλακτήρες, ενώ δεν λείπουν και τα πλαστικά καλύμματα των μαρσπιέ για να μη λερώνονται τα μπατζάκια των επιβατών ύστερα από μια εκτός ασφάλτου βόλτα ή μια βροχή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Fabia 1.0 TSI 110 PS

Το νέο Karoq χρησιμοποιεί την κοντή εκδοχή της σπονδυλωτής πλατφόρμας MQBA1 που χρησιμοποιεί και το ξαδερφάκι SEAT Ateca. Τη μακρύτερη εκδοχή της χρησιμοποιεί το αδελφό Kodiaq, ενώ την ενδιάμεση το Volkswagen Tiguan. Σε σχέση με το Yeti που αντικαθιστά, το Karoq είναι 16 πόντους μακρύτερο (4.382mm), 4,8 πόντους πιο φαρδύ (1.841 mm) και 8,8 πόντους πιο χαμηλό (1,603 mm). Η μείωση του ύψους δίνει  πιο αεροδυναμική και σύγχρονη σιλουέτα και η αύξηση του μεταξονίου κατά 5,2 πόντους (2,63 m στα 4x4 και 2,64 m στα 4x2) βελτίωσε ακόμα πιο πολύ τους χώρους.

Η σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί τη μινιμαλιστική οδό που έχει χαράξει εδώ και χρόνια η φίρμα και μοιάζει με του μεγαλύτερου Kodiaq. Ευθείες γραμμές και μερικές ακμές δίνουν τον τόνο, ενώ ψηλά στο κέντρο και στην ίδια ευθεία με τον πίνακα οργάνων, βρίσκουμε το σύστημα πολυμέσων με τη στάνταρ οθόνη αφής των 8” και το μερικό χειρισμό μέσω χειρονομιών. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας, με το εμπρός και το πάνω μέρος του ταμπλό να είναι επενδυμένο με μαλακό κορυφαίας ποιότητας. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και το μοντάρισμα, με μικρούς αρμούς και στιβαρή τοποθέτηση των υλικών. Έως και πέντε ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση, με το μεσαίο πίσω να κάνει μια μικρή παραχώρηση στα πόδια του λόγω του μέτριου σε ύψος τούνελ. Ο οδηγός απολαμβάνει μια πολύ καλή θέση οδήγησης με καλή πλευρική στήριξη και εποπτική θέα. Ο βασικός πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και ο υπολογιστής ταξιδιού πλούσιος. Στα έξτρα και για πρώτη φορά σε μοντέλο της Škoda, βρίσκουμε έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display 12,3” με τέσσερα layout και μεγάλες δυνατότητες ρύθμισης. Η χρήση του είναι ιδιαίτερα εύκολη, η λήψη πληροφορίας γρήγορη, ενώ αναβαθμίζει και την εικόνα που αντικρίζει ο οδηγός.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Octavia 1.6 TDI DSG

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του Yeti, που το διαφοροποιούσε και από τον ανταγωνισμό, ήταν το σύστημα VarioFlex. Τα τρία πίσω ανεξάρτητα και συρόμενα καθίσματα προσέφεραν αναδίπλωση, ανάκλιση και αφαίρεση, χαρίζοντας έναν τεράστιο και τετράγωνο χώρο φόρτωσης. Το σύστημα αυτό υπάρχει στον προαιρετικό εξοπλισμό του Karoq (€350 χωρίς ΦΠΑ), συνδυάζεται με εταζέρα τύπου ρολό και επιτρέπει την καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων. Με το VarioFlex, ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 479 lt έως 588 lt, ανάλογα τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος, και σε περίπτωση αφαίρεσης και των τριών καθισμάτων φτάνει τα 1.810 lt. Στο βασικό εξοπλισμό τα καθίσματα προσφέρουν αναδίπλωση, ενώ η εταζέρα είναι σπαστή κλασικού τύπου. Με όρθιες τις πλάτες του πίσω καθίσματος. ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 521 lt και με ριγμένες τα 1.630 lt.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS 4x2 DSG7

Η γκάμα κινητήρων του νέου Karoq διαθέτει πέντε επιλογές, δύο βενζίνης και τρεις πετρελαίου. Τη βάση της βενζινοκίνητης γκάμας αποτελεί ο 3κύλινδρος 1.0 TSI με τους 115 ίππους και τα 20,4 kgm ροπή από τις 2.000 rpm έως τις 3.500, και ακολουθείται από τον 4κύλινδρο 1.5 TSI με 150 ίππους και 25,4 kgm ροπή από τις 1.500 rpm έως τις 3.500. Ο τελευταίος διαθέτει και Active Cylinder Technology, ένα σύστημα που απενεργοποιεί τους δύο μεσαίους κυλίνδρους όταν η ζήτηση σε φορτίο είναι χαμηλή και μπορεί να μειώσει την κατανάλωση κατά 0,5 lt/100 km, ανάλογα με το στιλ οδήγησης. Το σύστημα λειτουργεί μεταξύ 1.250 rpm και 4.000 rpm, και θα πρέπει η απαιτούμενη ροπή από τον οδηγό να μην ξεπερνά τα 10,2 kgm (θέλει μαλακό πόδι) και η μέγιστη ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 130 km/h.

Οι πετρελαιοκίνητες επιλογές είναι τρεις και ξεκινούν από τα 1,6 λίτρα. Ο 4κύλινδρος 1.6 TDI αποδίδει 116 ίππους και 25,5 kgm ροπή από τις 1.500 rpm έως τις 3.200. Οι άλλες δύο εκδόσεις αφορούν τον 2.0 TDI με 150 ή 190 ίππους, με 34,7 και 40,8 kgm ροπή αντίστοιχα. Όλες οι εκδόσεις κινητήρα συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και προαιρετικά με αυτόματο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη (στάνταρ στο 2.0 TDI 190 PS). Προς το παρόν, δυνατότητα τετρακίνησης έχουν μόνο οι δίλιτρες TDI εκδόσεις, με την ισχυρή να έρχεται αποκλειστικά με αυτή. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα με πολύδισκο συμπλέκτη που μοιράζει τη ροπή στους δύο άξονες ανάλογα τις συνθήκες και συνδυάζεται με EDL (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό) στον πίσω άξονα. Σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, η επιλογή των ρυθμίσεων «Off Road» ή «Snow» από το Drive Profil είναι η ενδεδειγμένη, μιας και επεμβαίνει στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, στο γκάζι και στην τετρακίνηση του Karoq. Οι τετρακίνητες εκδόσεις διαθέτουν ακόμα πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων, ενώ οι δικίνητες ημιάκαμπτο άξονα. Εμπρός υπάρχουν παντού γόνατα McPherson.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS 4x4 DSG7

Η παρουσίαση του μοντέλου έγινε στη Σικελία που διαθέτει οδόστρωμα παρόμοιας ποιότητας και ανάγλυφου με αυτό της χώρας μας. Η συμπεριφορά του Karoq, ακόμα και σε στροφιλίκι της περιφέρειας με σβέλτη οδήγηση και αρκετές κακοτεχνίες στο οδόστρωμα, ήταν ασφαλής και προβλέψιμη, γεγονός που ενισχύει την αυτοπεποίθηση του οδηγού. Η κλίση στις στροφές είναι λογική, το τιμόνι άμεσο, με καλό βάρος, αλλά όχι βάθος στην πληροφορία, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας των εκδόσεων που οδηγήσαμε δεν έδειχνε να μην μπορεί να ακολουθήσει. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι πολύ καλή, προσφέροντας τη χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και κρατήματος, χωρίς παράλληλα να διαμαρτύρεται ηχητικά σε μια light εκτός δρόμου διαδρομή (17,2 cm απόσταση από το έδαφος τα 4x2 και 17,6 cm τα 4x4), ακόμα και με ταχύτητα από 50 έως 60 km/h. Στον αυτοκινητόδρομο παρουσιάζει ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο πρόσωπο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και προσεγμένη ηχομόνωση στους θόλους και στον καθρέφτη του κινητήρα. Μόνο ύστερα από τα 150 km/h θα αντιληφθείτε ένα μικρό αεροδυναμικό θόρυβο που προέρχεται από τους καθρέφτες, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να χαλάσει την πολύ καλή εικόνα του στον συγκεκριμένο τομέα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Superb 2.0 TDI 190 PS DSG

Οδηγήσαμε τρεις διαφορετικές εκδόσεις κινητήρα, όλες προσθιοκίνητες. Ο 1.0 TSI των 115 ίππων κινεί ικανοποιητικά τα 1.265 kg του Karoq και παράγει έργο μέχρι ψηλά. Το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων διαθέτει λεβιέ με λογικές διαδρομές και εύκολο κούμπωμα,και η συνολική εικόνα του συγκεκριμένου συνδυασμού, μόνο ανάγκης δεν δείχνει. Από την άλλη, ο νέος 1.5 TSI δίνει αυτό το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις που μπορεί να θέλει ο οδηγός, αναδεικνύοντας ακόμα πιο πολύ το οδηγικό ταπεραμέντο του νέου Karoq. Όταν μάλιστα συνδυαστεί και με το DSG7 που είχαν τα αυτοκίνητα της παρουσίασης, το αποτέλεσμα είναι πολύ ταιριαστό στον χαρακτήρα του νέου κόμπακτ SUV της Škoda.

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έκδοση είναι και αυτή με τον 1.6 TDI των 116 ίππων, χάρη στα οικονομοτεχνικά της χαρακτηριστικά (4,2 lt/100 km και 112 gr/km CO2). Αυτά τα νούμερα αντιστοιχούν στην αυτόματη έκδοση με το DSG7 που οδηγήσαμε. Και σε αυτή την περίπτωση ο συγκεκριμένος συνδυασμός είναι ιδιαίτερα ταιριαστός, με γρήγορες αλλαγές σχέσεων και διατήρηση των στροφών του μοτέρ «μέσα» στη ροπή, ενώ ο θόρυβος από τον πετρελαιοκινητήρα παρεισφρέει στην καμπίνα μόνο σε βίαιη επιτάχυνση από στάση ή όταν τον δουλέψετε ψηλά (κάτι αχρείαστο).

Το νέο κόμπακτ SUV της Škoda προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, με το βασικό και πλήρες Ambition να προσφέρει μεταξύ άλλων επτά αερόσακους μαζί με αυτόν για τα γόνατα του οδηγού, ESP, XDS+, Hill Hold Control, Front Assist με City Emergency Braking και προστασία πεζών μέχρι ταχύτητα 60 km/h, κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8”, ρυθμιζόμενα σε ύψος εμπρός καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 16” και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Ο αναλυτικός τιμοκατάλογος και τα επίπεδα εξοπλισμού θα ανακοινωθούν σε λίγες μέρες, με τις παραγγελίες να ανοίγουν στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Ελληνικό. Για αρχή γνωρίζουμε ότι το βασικού εξοπλισμού 1.0 TSI θα κοστίζει 19.900 ευρώ, ενώ 2.000 ευρώ παραπάνω κοστίζει η αντίστοιχη έκδοση των 1.5 TSI και 1.6 TDI, καθώς και η αυτόματη DSG7 του 1.0 TSI.

Τι λέει το DRIVE
Το Karoq εμπλούτισε τον πολυσχιδή χαρακτήρα του προκατόχου του με τεχνολογία, αλλά και πιο σύγχρονο παρουσιαστικό. Η νεανικότερη πρόταση στην γκάμα της Škoda ήρθε να πρωταγωνιστήσει σε μια δύσκολη κατηγορία, με το καλημέρα.
Τιμή Από €19.900 (από €21.900 τα 1.5 TSI και 1.6 TDI)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.000 – 5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 5,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 g/km
Διαστάσεις 4.382 x 1.841 x 1.603 mm
Χώρος αποσκευών 521 lt (479 -588 lt με VarioFlex)
Βάρος 1.265 kg
Τιμές κατασκευαστή

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία