Test drive: Škoda Superb 2.0 TDI 190 PS DSG

Test drive: Škoda Superb 2.0 TDI 190 PS DSG

Η νέα γενιά του Škoda Superb προσφέρει υψηλή πρακτικότητα και γενναιόδωρους χώρους, σε ένα πλήρως αναβαθμισμένο τεχνολογικά και πιο εκλεπτυσμένο σε εμφάνιση πακέτο.

Γενναιόδωρη! Αν μου ζητούσατε να περιγράψω το Superb με μια μόνο λέξη αυτή θα χρησιμοποιούσα. Η τσεχική ναυαρχίδα ήταν από την πρώτη της γενιά ένα γενναιόδωρο αυτοκίνητο. Σε χώρους, τιμή, τεχνολογία και εξοπλισμό.
 
Το νέο μοντέλο δεν παρεκκλίνει καθόλου από την πορεία που χάραξε ο προκάτοχός του και η γενναιοδωρία, είτε αναφερόμαστε στους χώρους είτε στα τεχνολογικά καλούδια με τα οποία είναι φορτωμένο, είναι διάχυτη παντού. Μόνο που ετούτη τη φορά η Škoda δεν στάθηκε μόνο σ’ αυτά. Φρόντισε λίγο περισσότερο και το περιτύλιγμα.
 
Οι Τσέχοι προσέγγισαν σχεδιαστικά το νέο Superb από μια νέα σκοπιά. Οι καμπύλες και η συντηρητική εμφάνιση του παρελθόντος έδωσαν τη θέση τους σε πιο δυναμικές και αιχμηρές γραμμές. Και το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει απόλυτα τις επιλογές τους. Παρόλο τις ελαφρά μεγαλύτερες διαστάσεις, το σύνολο είναι πιο κόμπακτ και κομψό στο μάτι, προσφέροντας πλέον και μια πιο premium αίσθηση συγκριτικά με το παρελθόν.
 
Κορυφαία ευρυχωρία
Το νέο μεγάλο οικογενειακό της Škoda είναι χτισμένο πάνω στη γνωστή πλέον πλατφόρμα MQB. Παρόλη την αύξηση κατά 45% της χρήσης ατσαλιού υψηλής αντοχής, το βάρος είναι περίπου 75 kg μικρότερο, συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο -1.590 kg το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
 
Όσον αφορά τις διαστάσεις, αυτό που αυξήθηκε σημαντικά είναι το μεταξόνιο, που κέρδισε οκτώ πόντους ακόμα. Παρόλα αυτά, το αμάξωμα του νέου Superb μεγάλωσε μόλις κατά δύο εκατοστά σε μήκος -χάρη στον κοντύτερο πρόβολο εμπρός- και πέντε σε πλάτος. Οι διαστάσεις του φθάνουν πλέον τα 4,86 m σε μήκος, με το πλάτος του να είναι στα 1,86 m.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi AWD
 
Η ευρυχωρία της καμπίνας ήταν για βραβείο από την προηγούμενη γενιά και η νέα ήρθε για να ανεβάσει τον πήχη ακόμα ψηλότερα. Οδηγός και συνοδηγός έχουν 3,9 cm περισσότερο πλάτος στη διάθεσή τους, ενώ ο χώρος για τους επιβάτες πίσω είναι για… μπασκετμπολίστες και προσεγμένος μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Όπως για παράδειγμα τα υποπόδια κάτω από τα εμπρός καθίσματα.
 
Ο χώρος αποσκευών μεγάλωσε άλλα 30 lt και εξακολουθεί να αποτελεί το σημείο αναφοράς για κάθε οικογενειακό: Η χωρητικότητά του φθάνει πλέον τα 625 lt στην κανονική διάταξη και να ξεπερνά τα 1.700 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
 
Πέρα από χώρους, το εσωτερικό του νέου Superb ανέβηκε επίπεδο και σε ποιότητα κατασκευής. Ειδικά στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Laurin & Klement που είχαμε στη διάθεση μας για δοκιμή, οι δερμάτινες επενδύσεις συμβάλλουν στη δημιουργία μιας πιο premium αίσθησης.
 
Η σχεδίαση του ταμπλό δεν ξεφεύγει από τις συντηρητικές και απλές γραμμές που μας έχει συνηθίσει η φίρμα. Αλλά η μεγάλη κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment που προσφέρει πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας, βοηθά στη δημιουργία μιας πιο σύγχρονης εικόνας, ενώ αναμενόμενα για μοντέλο της Škoda η πρακτικότητα είναι υψηλή. Υπάρχουν άφθονες θήκες για τα καθημερινά μικροπράγματα, ειδική θήκη για το κινητό που ενισχύει μάλιστα και το σήμα του, μέχρι και θήκη για την ομπρέλα σου!
 
Ταξιδιάρα ψυχή
Η έκδοση που οδηγούμε είναι η προς το παρόν κορυφαία της γκάμας που διατίθεται στη χώρα μας με τον απαγορευτικό για τα ελληνικά δεδομένα 2.0 TDI των 190 PS. Ένα μοτέρ που συνδυάζεται και με το 6άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο Superb των 1.590 kg είναι πολύ καλές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
 
Τα πρώτα 100 km/h έρχονται από στάση σε 8,3”, ενώ το ταχύτατο κιβώτιο του επιτρέπει να έχει και καλές ρεπρίζ, όπως δείχνει η μέτρηση των 50-110 km/h που επιτυγχάνεται σε 6,7”. Στις αστικές μετακινήσεις ωστόσο, το 6άρι DSG είναι λίγο πιο απότομο από το παρελθόν στις χαμηλές ταχύτητες και δείχνει να κομπιάζει ορισμένες φορές. Ταιριάζει όμως στο χαρακτήρα του μοντέλου, κάνοντας την οδήγησή του ακόμα πιο άνετη.
 
Στο δρόμο, η νέα ναυαρχίδα της Škoda σε προδιαθέτει να πιάσεις την Εθνική και να αρχίσεις να καταπίνεις χιλιόμετρα. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, αλλά όσον αφορά την ανάρτηση οι μηχανικοί της εταιρείας μάλλον το παράκαναν με την άνεση!
 
Η νέα ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson στον εμπρός άξονα και πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω, με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να διαθέτει την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC –Dynamic Chassis Control, η οποία μπαίνει για πρώτη φορά σε μοντέλο της Škoda. Αυτή προσφέρει τρία προκαθορισμένα προγράμματα λειτουργίας (Sport, Normal, Comfort), Eco για βέλτιστη κατανάλωση και το Individual για εξατομικευμένες ρυθμίσεις.
 
Θα περίμενε κάποιος ότι οι ρυθμίσεις Normal ή Comfort θα ήταν η επιλογή μας για τις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά «δεν». Και στις δυο παραπάνω επιλογές, οι ανωμαλίες του δρόμου αποσβένονται ομαλά χωρίς να γίνονται αντιληπτές στην καμπίνα. Όμως το αυτοκίνητο αντιδρά με μεγάλη κινητικότητα στον κάθετο άξονα, πολλές φορές ακόμα και αν κινείσαι με διψήφιο νούμερο στο κοντέρ και ταχύτητες λεωφόρου. Πράγμα που προσωπικά μας κούρασε.
 
Στην πιο σκληρή ρύθμιση Sport, η πλεύση του αμαξώματος τιθασεύεται και το αυτοκίνητο παύει να κινείται στους ρυθμούς του… Jump Around (σ.σ.: τραγούδι τον House of Pain), χωρίς να χάνει σημαντικά σε άνεση ή να γίνεται κουραστικό. Σε αυτή τη ρύθμιση, το αμάξωμα ακούει καλύτερα στις εντολές του τιμονιού, που στη ρύθμιση Sport προσφέρει καλύτερη αίσθηση και το περιθώριο πρόσφυσης γίνεται πολύ υψηλό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
 
Οπότε, η βέλτιστη ρύθμιση κατά την προσωπική μας άποψη, είναι η επιλογή Individual που σου επιτρέπει να φέρεις το αυτοκίνητο στα μέτρα σου. Να ρυθμίσεις δηλαδή την ανάρτηση στο Sport, το τιμόνι -ανάλογα με το πόσο βαρύ το θέλεις- στο Normal ή Sport και τη χαρτογράφηση κινητήρα και κιβωτίου στο ECO για μέγιστη οικονομία. Στο τελευταίο, το Superb τα πάει πολύ καλά, με τη μέση τιμή της κατανάλωσης να κυμαίνεται στη διάρκεια που το είχαμε στα χέρια μας στα 8,0 lt/100km.
 
Ταμείο
Το Superb με τους 190 ίππους και το 6άρι κιβώτιο DSG κοστίζει 42.900 ευρώ. Το συγκεκριμένο πακέτο είναι διαθέσιμο στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Laurin & Klement που περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα: Από αυτόματο κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου μέχρι infotainment με πλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα και σύγχρονες τεχνολογίες, όπως για παράδειγμα το ενεργό cruise control και πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Με CO2 μόλις 119 g/km, το δίλιτρο Superb κυκλοφορεί ελεύθερα στον Πράσινο Δακτύλιο και πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 116,7 ευρώ.
 
Τι λέει το DRIVE
Με όπλα του την ποιότητα, τις καλές επιδόσεις και την κορυφαία ευρυχωρία, το νέο Superb θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω όποιον αναζητά ένα οικογενειακό με ανέσεις… λιμουζίνας.
Τιμή Από €42.900
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο, 190 PS/3.500-4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-3.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 8,3”
0-160 km/h 20,8”
0-400 m 16,1” @ 143 km/h
0-1.000 m 29,2” @ 182 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,7”
50-80 km/h (kickdown) 3,0”
80-110 km/h (kickdown) 4,1”
110-140 km/h (kickdown) 5,5”
Φρένα 100-0 km/h 38,3 m
Τελική ταχύτητα 234 km/h
Μέση κατανάλωση 8,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.861 x 1.864 x 1.468 mm
Χώρος αποσκευών 625 lt
Βάρος 1.590 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube