Main menu

Autocar
Παρασκευή, 17 Μαρτίου 2017 - 7:41μμ

Οδηγούμε το νέο Audi RS3 Sport Sedan

Οι Γερμανοί τρελάθηκαν! Το νέο RS3 Sport Sedan αποδίδει 400 ίππους με 0-100 km/h σε 4,1" και τετρακίνηση που στέλνει έως και το 100% της ροπής στους πίσω τροχούς
Το χάτσμπακ RS3, 3θυρο και Sportback, ήταν πάντα ένα από τα κορυφαία «καυτά» GTI.

Αν θέλεις ένα απίθανα γρήγορο, ποιοτικό και παντός καιρού μηχάνημα που θα είναι ταυτόχρονα πρακτικό στην καθημερινή χρήση, με λογικό κόστος, είναι πολύ δύσκολο να το αγνοήσεις. Κι όμως μας ήταν πάντα λίγο δύσκολο να το αγαπήσουμε αληθινά. Αφενός επειδή παραείναι ακριβό και, κυρίως, διότι οι εξαιρετικές επιδόσεις του δεν ταυτίζονται με εξίσου ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Audi RS3 Sportback

Παρόλα αυτά, όπως μας απέδειξε με το ανέλπιστα διασκεδαστικό TT RS, η Audi Sport division δεν είναι πάντα εντελώς αντίθετη στο να εξελίσσει σπορ εκδόσεις με μία αίσθηση του χιούμορ. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο έχει δοθεί ειδική μέριμνα στην αναβάθμιση του RS3, με στόχο τόσο την περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεων όσο και τον επαναπροσδιορισμό ορισμένων από τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή, με ενεργά αμορτισέρ για περιορισμό της κλίσης. Τα μετατρόχια έχουν φαρδύνει κατά δύο πόντους τo εμπρός και 1,4 cm τo πίσω, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η τάση για υποστροφή. Επιπλέον το αναβαθμισμένο λογισμικό του ESC επιτρέπει ένα ποσοστό ελεγχόμενης πλαγιολίσθησης. Έτσι τουλάχιστον ισχυρίζεται η Audi.

Όμως παρόλες τις εκτεταμένες παρεμβάσεις και βελτιώσεις στο πλαίσιο, ο αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής βρίσκεται κάτω από το καπό. Σας παρουσιάζουμε τον ισχυρότερο 5κύλινδρο κινητήρα παραγωγής του κόσμου. Το 2,5λιτρο τουρμπάτο μοτέρ είναι μια πιο αποδοτική και πιο ελαφριά παραλλαγή του εντυπωσιακού που κινούσε το TT RSΟ ατσάλινος στροφαλοθάλαμος έχει αντικατασταθεί από έναν ελαφρύτερο αλουμινένιο. Υπάρχει επίσης τεχνολογία διπλού ψεκασμού, άμεσου και έμμεσου, σύστημα διαρκώς μεταβαλλόμενου χρονισμού και βύθισης βαλβίδων και πιο ελεύθερη εξάτμιση, που ανεβάζουν συλλογικά την ιπποδύναμη. Η οποία ιπποδύναμη φτάνει πλέον –κρατηθείτε- στους 400 ίππους.

Για να σας δώσουμε μια τάξη μεγέθους, αυτό το μικρομεσαίο Audi RS είναι πλέον κατά μισό δευτερόλεπτο γρηγορότερο στο 0-100 km/h από το προηγούμενο R8 V8. Μία μέτρηση που μπορεί να επαναληφθεί ξανά και ξανά στον ίδιο χρόνο, χάρη στο launch control του 
κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic με τις επτά σχέσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Σπάμε το ρεκόρ μας στις Σέρρες με το νεό Audi R8 V10 [video]

Το πιο ωραίο της υπόθεσης πάντως είναι πως αυτό το σηματάκι RS3 μπαίνει στη σεντάν έκδοση του Α3, σε μία προσπάθεια να προσελκύσει περισσότερους πελάτες που ενδεχομένως να ήθελαν το RS4, αλλά τους πέφτει πολύ ακριβό. Για να μην κρυβόμαστε βέβαια πίσω από το δάχτυλό μας, ο κύριος λόγος της «σεντανοποίησης» του RS3 είναι οι αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ. H Audi εκτιμά ότι το RS3 Sport Sedan θα έχει μεγαλύτερη απήχηση στις ανατολικές αγορές και στην Αμερική απ’ ό,τι στην Ευρώπη.

Το παράδοξο είναι πάντως πως στα μάτια μας η συγκεκριμένη έκδοση είναι σαφώς πιο όμορφη και εντυπωσιακή απ’ ό,τι η Sportback. Φουσκωμένο όσο πρέπει, με μεγαλύτερο μεταξόνιο από αυτό που είχε το B5 RS4, μεγάλες εισαγωγές αέρα και τεράστιους τροχούς, το RS3 Sport Sedan έχει πιο όμορφες αναλογίες και πείθει περισσότερο για τις ικανότητες και τις προθέσεις του.


Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι το ιδανικό περιβάλλον για όσους περνούν πολλή ώρα μέσα σε αυτό. Στην καμπίνα κυριαρχεί το μαύρο χρώμα και αυτή η χαρακτηριστική λιτή πολυτέλεια που διακρίνει όλα τα Audi. Υπάρχουν ωστόσο  αρκετά στοιχεία που υποδεικνύουν ότι βρίσκεσαι εντός ενός RS. Το κλασικό πλέον φαλτσοκομμένο τιμόνι, τα μπάκετ δερμάτινα, ραφτά καθίσματα με τους τεράστιους λογότυπους 
«RS» και φυσικά αρκετή ποσότητα αλουμινίου. Να μην ξεχάσουμε και τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων, αλλά αυτός δεν αποτελεί αποκλειστικότητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Audi TTS Coupé S tronic

Αυτό το επιπλέον στοιχείο όμως που πραγματικά μετρά είναι το κουμπί της ανάφλεξης με το άλικο χρώμα. Όταν το πιέσεις με τον αντίχειρα, ξυπνάς τον 5κύλινδρο κινητήρα, ο οποίος γρυλίζει και βρυχάται με μία ένταση αναντίστοιχη του κυβισμού του. Με χαμηλή ταχύτητα μέσα στην πόλη, το χαρακτηριστικό βαθύ κροτάλισμα ακούγεται πραγματικά υπέροχα. Μας έκανε εντύπωση πάντως ότι δεν ακούγονται πλέον από την εξάτμιση σκασίματα και «αναρροφήσεις». Μήπως η Audi βαρέθηκε τις «φτιαχτές» ηχητικές συγκινήσεις;

Αλλά σαφώς δεν χρειάζεται ηχητική υποστήριξη για να εκτοξευτεί από στάση στα 100 km/h σε 4,1”. Πώς να μην το κάνει, όταν ο κινητήρας παράγει 49 κιλά ροπής από τις 1.700 έως και τις 5.850 rpm και 400 ίππους από τις 5.850 έως και τις 7.000 rpm. Θα λέγαμε μάλιστα ότι όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι του RS3 Sport Sedan αυτός ο χρόνος σου φαίνεται μάλλον μετριοπαθής. Η τετρακίνηση φροντίζει να μην πηγαίνει γραμμάριο ροπής χαμένο και το αυτοκίνητο κυριολεκτικά εκτινάσσεται. Σε συνδυασμό πάντα με το εξαιρετικά γρήγορο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Πολύ λίγα αυτοκίνητα παραγωγής μπορούν να επιτύχουν τέτοια επιτάχυνση με τόσο λίγη προσπάθεια.

Παρόλα αυτά εν κινήσει, το RS3 δεν σου περνά την αίσθηση της έξαψης που θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο με 400 ίππους. 
Αυτό εν μέρει οφείλεται στο τεράστιο εύρος απόδοσης της μέγιστης ροπής, αλλά και σε ένα κιβώτιο, το οποίο όταν το αφήσεις να λειτουργεί μόνο του, δείχνει μάλλον διστακτικό. Αυτός ο συνδυασμός φαίνεται κυρίως στην έξοδο πιο κλειστών στροφών. Εκεί που περιμένεις να καβαλήσεις το κύμα της ροπής που περιμένεις να έρθει, αντιθέτως πρέπει να περιμένεις μέχρι να «γεμίσει» η τουρμπίνα, έτσι ώστε να περάσεις με καθαρό τρόπο από την έξοδο στην επόμενη.

Ο νέος κινητήρας έχει βοηθήσει στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του νέου RS3 Sport Sedan. Τα μεγαλύτερα μετατρόχια, το πιο «ενδοτικό» σύστημα ευστάθειας, σε συνδυασμό με το λιγότερο βάρος στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, όλα έχουν συμβάλλει σε σαφώς πιο κοφτερό turn-in από το μοντέλο που αντικαθιστά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ​26 χρόνια Audi RS: Η ιστορία των πιο εντυπωσιακών και γρήγορων Audi

Εκεί λοιπόν που το προηγούμενο RS3 κάπου στη μέση του τόξου της στροφής θα εμφάνιζε σταδιακά υποστροφή, το νέο μοντέλο βάζει πεισματικά τα μούτρα μέσα και διαγράφει μια σαφώς ακριβέστερη τροχιά. Στους στενούς και φιδογυριστούς δρόμους της οροσειράς Dhofar στο Oman, ήταν αρκετά εύκολο και διασκεδαστικό να πειραματιστούμε με την πολύ καλή ισορροπία του RS3: Το σήκωμα του ποδιού από το γκάζι στην είσοδο της στροφής τώρα πλέον σου επιτρέπει να ορίσεις εσύ τη γωνία επίθεσης, με το πίσω μέρος να σε βοηθά αποφασιστικά για να βρεθείς με ισιωμένους τροχούς στο apex. Μόλις εμπεδώσεις τη διαδικασία είναι πραγματικά πολύ διασκεδαστικό.

Βέβαια μόλις φτάσεις σε αυτό το κρίσιμο σημείο η τετρακίνηση, η οποία θεωρητικά έχει ρυθμιστεί για πιο επιθετική οδική συμπεριφορά, σφίγγει τα λουριά και επαναφέρει την τάξη. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι μπορεί να στείλει μέχρι και το 100% της ροπής στους πίσω τροχούς. Παρόλα αυτά δεν έχουμε αμφιβολία ότι πρόκειται για ένα αυθεντικά ταλαντούχο αυτοκίνητο.

Περισσότερο από αυτό μας εξέπληξε ευχάριστα με το πόσο συμμετοχικό μπορεί να αποδειχτεί στον κατάλληλο δρόμο. 
Φυσικά θα πρέπει να το οδηγήσουμε και στους ελληνικούς δρόμους για να καταλήξουμε σε ένα ασφαλές συμπέρασμα, αν και οι ζεστοί και σκονισμένοι δρόμου του Oman δεν διαφέρουν και πολύ από τους αντίστοιχους ελληνικούς μέσα στο κατακαλόκαιρο.


Αυτά το χαμηλό επίπεδο πρόσφυσης, μας έδωσε μια μοναδική ευκαιρία για να προσδιορίσουμε με σχετική ακρίβεια τις δυνατότητες του RS3 και τη συμπεριφορά του στο όριο. Και αυτές οι δυνατότητες το φέρνουν πιο κοντά σε ανταγωνιστές όπως η Mercedes-AMG CLA 45. Το μεγαλύτερο μειονέκτημά του παραμένει η υψηλή τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Τι λέει το Autocar
Το νέο RS3 Sport Sedan είναι απίθανα γρήγορο και για πρώτη φορά και αρκετά συμμετοχικό στην οδήγηση. Η σεντάν έκδοση μάλιστα μας φαίνεται πιο όμορφη και εντυπωσιακή από την αντίστοιχη χάτσμπακ, αλλά αυτό φυσικά είναι υποκειμενικό
Τιμή Από €70.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 2.480 cc, i5, 20v, 2 ΕΕΚ, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 400 PS/5.850-7.000 rpm, 49 kgm/1.700-8.850 rpm, αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7άρι κιβώτιο S tronic, κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,1”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 188 g/km
Διαστάσεις 4.479 x 1.802 x 1.397 mm
Πορτμπαγκάζ 315 lt
Βάρος 1.590 kg 
Τιμές κατασκευαστή

 

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία