Δοκιμάζουμε την BMW X6

Δοκιμάζουμε την BMW X6

Το μοντέλο που φτιάχτηκε περισσότερο ως μέσο έκφρασης του οδηγού του και λιγότερο για να καλύψει κάποια πρακτική ανάγκη, στη νέα γενιά του κάνει και τα δύο καλύτερα από ποτέ.

Η BMW ήταν η πρώτη εταιρία που απέδειξε ότι υπάρχει κοινό για ένα μεγάλο SUV με γραμμή οροφής η οποία να χαμηλώνει έντονα προς τα πίσω, όπως σε ένα κουπέ. Η πρώτη Χ6 εμφανίστηκε το 2008 και για καιρό δεν είχε άμεσο ανταγωνιστή. Η Mercedes-Benz GLE Coupe προέκυψε το 2015, μαζί με τη δεύτερη γενιά της Χ6. Σήμερα, με το Audi Q8 και την Porsche Cayenne Coupe στο παιχνίδι, η BMW έχει πουλήσει σχεδόν 450.000 Χ6 ανά την υφήλιο και μόλις παρουσίασε την τρίτη γενιά της.

Σε σχέση με την προηγούμενη Χ6 το μήκος έχει αυξηθεί κατά 2,6 cm (4.935 mm) και το πλάτος κατά 1,5 cm (2.004 mm), ενώ το ύψος είναι 6 mm μικρότερο στα 1.696 mm. Η μεγαλύτερη αλλαγή καταγράφεται στο μεταξόνιο των 2.975 mm, που είναι αυξημένο κατά 4,2 πόντους. Όπως πάντα, η Χ6 βασίζεται στην Χ5, όμως τα μόνα στοιχεία που έχουν μεταφερθεί αυτούσια από εκείνη είναι τα εμπρός φώτα και το καπό. Η μάσκα είναι πιο φαρδιά και πιο αιχμηρή, ενώ για πρώτη φορά σε μοντέλο της BMW η γρίλια της φωτίζεται, για ακόμα πιο ξεχωριστό παρουσιαστικό τη νύχτα. Οι αεραγωγοί πίσω από τους εμπρός τροχούς είναι μεγαλύτεροι και πιο ιδιαίτεροι σχεδιαστικά, ενώ υπάρχουν αεραγωγοί και στα πλάγια του πίσω προφυλακτήρα.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό έχει μεταφερθεί αυτούσιο από την Χ5. Καλύπτεται από υλικά κορυφαίας ποιότητας με πολύ προσεγμένη συναρμογή, ενώ ξεχωρίζουν δύο οθόνες 12,3", στο κέντρο του και στον πίνακα οργάνων. Μια διαφορά σε σχέση με την Χ5 εντοπίζεται στις πόρτες, με τις πιο μεγάλες χειρολαβές να κρύβουν πίσω τους τα πλήκτρα για τα παράθυρα. Η ξεχωριστή ατμόσφαιρα εξασφαλίζεται από τον στάνταρ κρυφό φωτισμό, ενώ στη λίστα με τα έξτρα υπάρχει από επιλογή γυαλιού για το λεβιέ του κιβωτίου και το χειριστήριο του iDrive, μέχρι πανοραμική οροφή Sky Lounge, η οποία προσομοιώνει τον έναστρο ουρανό.

BMW X6 M50i

Ο χώρος για οδηγό και συνοδηγό είναι όσο μεγάλος περιμένεις, ενώ έχουν στη διάθεσή τους λύσεις που διευκολύνουν την καθημερινότητα, όπως είναι οι ψυχόμενες/θερμαινόμενες ποτηροθήκες και η θήκη ασύρματης φόρτισης. Πίσω, η αύξηση του μεταξονίου έχει δώσει αρκετό επιπλέον χώρο για τα γόνατα. Η χαμηλή οροφή μειώνει την αίσθηση ευρυχωρίας σε σχέση με την Χ5, στην πράξη όμως δεν περιορίζει το χώρο για το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών, με όγκο 580 lt και αρκετά μεγάλο πλάτος, δεν είναι μικρός, αναμενόμενα όμως έχει σχετικά περιορισμένο ωφέλιμο ύψος. Κρύβει έναν μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το πάτωμά του, ενώ με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος σε αναλογία 40:20:40 δημιουργείται επίπεδη επιφάνεια.

Η παρουσίαση της νέας Χ6 έγινε με την έκδοση που αναδεικνύει περισσότερο τα χαρακτηριστικά της: Τη βενζινοκίνητη Μ50i. Κάτω από το καπό, ο διτούρμπινος V8 των 4,4 λίτρων και των 530 PS και 750 Nm ακούγεται υπέροχα –εφόσον έχεις ανοιχτό παράθυρο, ειδικά στο πρόγραμμα Sport Plus. Παρέχει δε, δύναμη που χορταίνει το δεξί σου πόδι και επαρκεί για 4,3" στο 0-100 km/h. Η έξτρα αερανάρτηση εξασφαλίζει πολύ καλό επίπεδο άνεσης, εντυπωσιακή σταθερότητα σε κάθε ταχύτητα –267 km/h έδειξε το κοντέρ στην autobahn πριν σταματήσει να επιταχύνει– και αρκετή ακρίβεια στην οδική συμπεριφορά. Δεν πετυχαίνει την αμεσότητα της Cayenne, αλλά εκείνη ίσως να είναι ο στόχος της Χ6 Μ, η οποία έχει ήδη παρουσιαστεί και αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά την ερχόμενη άνοιξη.

BMW X6 M50i

Όσοι θέλουν δύναμη και σπορ διάθεση, αλλά και την οικονομία ενός κινητήρα ντίζελ, θα επιλέξουν την Μ50d των 400 PS. Οι πιο προσιτές εκδόσεις xDrive40i και xDrive30d φορούν 3λιτρο μοτέρ με 340 και 265 PS, αντίστοιχα. Κατά την προσφιλή τακτική της BMW, ο χαρακτήρας της Χ6 διαμορφώνεται από τα πακέτα xLine και M Sport. Όσοι πρόκειται να κινηθούν εκτός ασφάλτου μπορούν να επιλέξουν το πακέτο xOffroad, που περιλαμβάνει αερανάρτηση με δυνατότητα ανύψωσης 40 mm, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό και προγράμματα οδήγησης για δύσκολες συνθήκες. Στάνταρ σε κάθε Χ6 είναι το 8τάχυτο Steptronic και η τετρακίνηση.

Στάνταρ είναι και ο προσωπικός βοηθός του οδηγού, που ενεργοποιείται με την εντολή «Hey BMW» και παρέχει πρόσβαση σε πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου μέσω φωνητικών εντολών. Παράλληλα, μια πληθώρα οδηγικών βοηθημάτων φέρνει την Χ6 ένα βήμα πριν από την αυτόνομη οδήγηση. Μεταξύ αυτών υπάρχει το Driving Assistant Professional, με ενεργό cruise control που αλλάζει λωρίδα μόνο με τη χρήση του αντίστοιχου φλας, αλλά και το Parking Assistant που μπορεί να ακολουθήσει με όπισθεν τα τελευταία 50 m που διένυσε το αυτοκίνητο, χωρίς ο οδηγός να αγγίξει το τιμόνι.

Η γκάμα της νέας Χ6 ξεκινά από τις €104.750 της xDrive30d, ενώ η M50i που οδηγήσαμε από τις €147.400. Η τιμή όμως δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, σε ένα αυτοκίνητο το οποίο ο κάθε αγοραστής ούτως ή άλλως θα εξοπλίσει ακόμα πιο πλουσιοπάροχα και θα διαμορφώσει κάθε πτυχή του έτσι ώστε να τον εκφράζει απόλυτα. Γι’ αυτό φτιάχτηκε.


Τι λέει το DRIVE
Με πιο εντυπωσιακή παρουσία και υπερσύγχρονο τεχνολογικό προφίλ, αλλά και με πιο ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα, η νέα Χ6 συνδυάζει καλύτερα από ποτέ τις πτυχές του πληθωρικού χαρακτήρα της.
Τιμή €147.400 (Μ50i)
Τεχνολογία 4.395 cc, V8, 32v, 4 ΕΕΚ, Valvetronic, 2 twin-scroll τούρμπο,
530 PS/5.500 rpm, 750 Nm/1.800-4.600 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
4,3”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 10,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 237 g/km
Διαστάσεις 4.935 x 2.004 x 1.696 mm
Χώρος αποσκευών 580 lt
Βάρος 2.235 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube