Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X3

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X3

Η τρίτη γενιά της BMW X3 διαφοροποιείται αρκετά σε εμφάνιση, γίνεται πιο ικανή εντός και εκτός ασφάλτου, ενώ ενσωματώνει και τις κορυφαίες τεχνολογίες της φίρμας.

Η τρίτη γενιά της BMW X3 έρχεται να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των δύο προηγούμενων, οι οποίες μέσα σε 14 χρόνια σημείωσαν συνολικά 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις.

Το νέο μοντέλο, με κωδικό G01, βασίζεται σε μια εκδοχή της σπονδυλωτής πλατφόρμας CLAR της BMW, χωρίς τα ανθρακονήματα που χρησιμοποιούνται για περιορισμό του βάρους στη 7 Series. Στα premium SUV το μέγεθος μετράει, οπότε η Χ3 μεγάλωσε. Κατά πέντε πόντους αυξήθηκε το μεταξόνιο, που φτάνει πλέον τα 2,86 m, ενώ το κέρδος αυτό μεταφέρθηκε σχεδόν αυτούσιο και στο συνολικό μήκος, το οποίο ξεπερνά οριακά τα 4,7 m. Πλάτος και ύψος κέρδισαν από έναν πόντο, φτάνοντας τα 1,89 και 1,68 m, αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον η Χ3 έχει ξεπεράσει σε κάθε διάσταση την Χ5 πρώτης γενιάς.

Το αμάξωμα έχει σαφώς περισσότερες καμπύλες. Στο εμπρός μέρος, τα μεγαλύτερα «νεφρά» συνδυάζονται με στενότερα φώτα, ενώ τα πίσω θα μπορούσαν να ανήκουν σε κάποια έκδοση Touring. Στο πλάι, σημαντική διαφορά κάνει η κατάργηση του «hoffmeister kink», στο τελείωμα των πλαϊνών παραθύρων. Ασχέτως του τι πιστεύει ο καθένας από εμάς για το αποτέλεσμα, η αεροδυναμική σήραγγα το έκρινε θετικά: O αεροδυναμικός συντελεστής μειώθηκε από το Cd 0,33 στο 0,29.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel 210 PS Q4

Σύμφωνα με την BMW, το βάρος έχει μειωθεί έως και κατά 55 kg σε σχέση με την απερχόμενη Χ3, για αντίστοιχα εξοπλισμένες εκδόσεις, χάρη στη χρήση αλουμινίου στον κινητήρα και την ανάρτηση. Πρακτικά, οι βασικές εκδόσεις βαραίνουν, λόγω επιπλέον στάνταρ εξοπλισμού. Η Χ3 xDrive20d, για παράδειγμα, είναι πλέον πέντε κιλά βαρύτερη, φτάνοντας τα 1.750 kg. Μάλλον όμως κανένας υποψήφιος αγοραστής Χ3 δεν θα θυσίαζε κάποιο στοιχείο «δωρεάν» εξοπλισμού για να γλιτώσει πέντε κιλά.

Στο εσωτερικό, τη διαφορά κάνει το χαμηλότερο ταμπλό, με την οθόνη αφής του infotainment, με διαγώνιο έως 10,25”, να εξέχει μόνιμα στο πάνω μέρος του. Η κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη προς τον οδηγό, ενώ τα ανοιχτόχρωμα πλήκτρα παραπέμπουν στη 7 Series. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στα υλικά της καμπίνας, κι έτσι δεν υπάρχει επιφάνεια που να αγγίζει ο οδηγός ή οι επιβάτες και να μη συμβαδίζει με την τιμή του αυτοκινήτου. Ο εξοπλισμός μπορεί να περιλαμβάνει από κλιματισμό τριών ζωνών μέχρι τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και ημιαυτόνομης οδήγησης που γνωρίσαμε στις 5 Series και 7 Series.



Η αύξηση του μεταξονίου είχε πολύ θετική επίδραση στο χώρο για τα πόδια των πίσω. Ένας ψηλός ενήλικος νιώθει πολύ άνετα πίσω από έναν αντίστοιχου ύψους οδηγό. Για το κεφάλι του έχει άπλετο «αέρα», παρά την πανοραμική ηλιοροφή, ενώ επιπλέον ατού είναι η -προαιρετική- ρύθμιση κλίσης της πλάτης. Η δυνατότητα αναδίπλωσής της σε αναλογία 40:20:40 είναι στάνταρ σε κάθε Χ3, αυξάνοντας την πρακτικότητα. Ο χώρος αποσκευών είναι ένα από τα ελάχιστα στοιχεία που έμειναν ανεπηρέαστα στη νέα γενιά, παραμένοντας στα 550 lt.

Ακολουθώντας τη λογική των υπόλοιπων BMW, η νέα Χ3 προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις με διαφορετικό χαρακτήρα και ανάλογες αλλαγές στην εμφάνιση και τον εξοπλισμό. Η πολυτελής γραμμή Luxury και η πιο δυναμική M Sport, συμπληρώνονται από την xLine, στην οποία τονίζεται ο εκτός δρόμου χαρακτήρας, με προφυλακτήρες που παραπέμπουν σε αλουμινένιες ποδιές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Νέο Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic

Η απόσταση από το έδαφος δεν έχει αλλάξει, παραμένοντας στα πολύ ικανοποιητικά 20,4 cm, ενώ οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης είναι αντίστοιχα 25,7, 19,4 και 22,6 μοίρες. Δικίνητες εκδόσεις δεν θα εισαχθούν στην Ευρώπη, οπότε κάθε Χ3 διαθέτει στάνταρ τετρακίνηση xDrive που έχει πισωκίνητη βασική κατανομή, αλλά μπορεί να στείλει μέχρι και το 100% της δύναμης στους εμπρός τροχούς. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι και το αυτόματο 8άρι Steptronic.

Η κορυφαία έκδοση της νέας Χ3 ανήκει στην οικογένεια μοντέλων Μ Performance. Πρόκειται για την Χ3 Μ40i, μια έκδοση αντίστοιχη με την Χ4 Μ40i, που όμως φοράει τον νέο 3λιτρο, 6κύλινδρο κινητήρα με twin-scroll τούρμπο, με κωδικό B58. Αποδίδοντας 360 PS και 51 kgm, την επιταχύνει από στάση ως τα 100 km/h σε μόλις 4,8”! Οι πιο προσιτές εκδόσεις βενζίνης, xDrive20i και xDrive30i, με δίλιτρο κινητήρα 184 και 252 ίππων αντίστοιχα, θα ακολουθήσουν σύντομα. Προς το παρόν, η γκάμα λανσαρίσματος περιλαμβάνει δύο εκδόσεις ντίζελ: Την xDrive20d, με δίλιτρο 4κύλινδρο 190 PS και 40,8 kgm, και την 6κύλινδρη 3λιτρη xDrive30d, των 265 PS και 63,2 kgm. Στο πλαίσιο της όμορφης παρουσίασης που διοργάνωσε η BMW στα Καλάβρυτα για τη νέα Χ3, πήραμε μια γεύση από τη δίλιτρη ντίζελ.



Τη «μικρή» δηλαδή, αν και αυτός ο χαρακτηρισμός μάλλον αδικεί ένα τόσο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Η πρώτη αισθητή διαφορά είναι η βελτιωμένη ηχομόνωση. Το ηχοαπορροφητικό παρμπρίζ, και τα αντίστοιχα -προαιρετικά- πλαϊνά εμπρός τζάμια, μειώνουν τον αεροδυναμικό θόρυβο, ο ήδη πολιτισμένος ντίζελ πρέπει να ζοριστεί αρκετά για να ακουστεί και ο θόρυβος κύλισης είναι χαμηλότερος απ’ ό,τι ίσως φαντάζεσαι βλέποντας τα φαρδιά λάστιχα στα οποία πατάει. Αποτέλεσμα; Το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο είναι απολαυστικό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volvo XC60 D5 AWD

Ανηφορίζοντας το βουνό, η ευχάριστη έκπληξη είναι ότι τα παραπάνω δεν έχουν επιτευχθεί εις βάρος της οδικής συμπεριφοράς. Ακόμα και με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ στο «Comfort», η Χ3 είναι ευχάριστη, ενώ με τη ρύθμιση «Sport» μπορείς να την πιέσεις, σαν να οδηγείς ένα χαμηλότερο και ελαφρύτερο αυτοκίνητο. Η αρχοντική ποιότητα κύλισης διατηρείται, με εξαίρεση κάποια εγκάρσια σκαλοπάτια σε αλλαγές ασφάλτου. Όμως η κλίση τώρα είναι ελάχιστη και το πλαίσιο δείχνει ατάραχο, ό,τι ρυθμό κι αν επιλέξεις να κρατήσεις. Το εμπρός μέρος, χωρίς να έχει την αμεσότητα και την αίσθηση μηδενικής αδράνειας της Alfa Romeo Stelvio, είναι ακριβές και δύσκολα υποστρέφει. Ο κινητήρας, παρότι πρόκειται για το βασικό της γκάμας, δεν δείχνει έξω από τα νερά του, έχοντας καλή απόκριση στο γκάζι και ικανοποιητική δύναμη σε όλο το φάσμα στροφών.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στην περίπτωση της BMW Χ3, το καλό έγινε καλύτερο. Με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία να είναι ικανότερος και πιο πολυπληθής από ποτέ, η προσμονή για μια σύγκριση εφ’ όλης της ύλης είναι μεγάλη.


Τι λέει το DRIVE
Πιο πρακτική, πιο εύχρηστη και πιο ευχάριστη στον δρόμο, η νέα Χ3 δεν φαίνεται να είναι μόνο καλύτερη από την απερχόμενη, αλλά κι ένα από τα αυτοκίνητα στα οποία δυσκολεύεσαι να βρεις αντικειμενικά μειονεκτήματα.
Τιμή Από €59.900
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,0”
Τελική ταχύτητα 213 km/h
Μέση κατανάλωση 5,0-5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 132-142 g/km
Διαστάσεις 4.708 x 1.891 x 1.676 mm
Χώρος αποσκευών 550 lt
Βάρος 1.750 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube