Main menu

Αργύρης Τούντας
Σάββατο, 28 Οκτωβρίου 2017 - 9:56πμ

Δοκιμάζουμε το νέο SEAT Arona

Για όσους θεωρούν τα σουπερμίνι συνηθισμένα, η SEAT βάζει το Arona στην πιο εμπορική κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς.

Από τη στιγμή που η SEAT απέκτησε κατά προτεραιότητα πρόσβαση την πλατφόρμα MQB A0, όφειλε στον εαυτό της να την εκμεταλλευτεί όσο καλύτερα γινόταν.

Δεν υπήρχε λοιπόν τίποτα πιο σωστό από το να τη χρησιμοποιήσει για να μπει στα κόμπακτ crossover, που αυτή τη στιγμή είναι η πιο εμπορική κατηγορία στην αγορά της Ευρώπης. Για να παίξει δηλαδή στο γήπεδο των Renault Captur, Nissan Juke και του ελάχιστα πιο μικρού Ford EcoSport.



Για να σας προλάβουμε, το Arona δεν είναι απλώς ένα υπερυψωμένο Ibiza. Οι φωτογραφίες μάλλον το αδικούν, αφού από κοντά αναδεικνύεται σαφώς καλύτερα το δυναμικό σχήμα με τις ισορροπημένες αναλογίες και τη σωστή δόση εταιρικής ταυτότητας. Τα φώτα είναι εκείνα που περισσότερο φροντίζουν για το τελευταίο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: SEAT Ibiza 1.0 TSI Eco 115 PS

Δείχνει μεγαλύτερο από ότι είναι πάντως και σημαντικά πιο ογκώδες (με την καλή έννοια) από το Ibiza. Με το τελευταίο έχει ακριβώς το ίδιο πλάτος, μα είναι 79 mm πιο μακρύ και κυρίως 10,8 cm πιο ψηλό. Επίσης το μεταξόνιο είναι 2 mm πιο μακρύ, από την άλλη όμως τα μετατρόχια είναι πιο στενά. Σε απόλυτα νούμερα το μήκος είναι 4.138 mm, το πλάτος 1.780 και το ύψος 1.552 mm. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 190 mm και η αύξηση σε σχέση με το Ibiza έχει προέλθει αφενός από την ανάρτηση αφετέρου από τα πιο ψηλοπρόφιλα λάστιχα.

Συγγενής πρώτου βαθμού
Εκεί που η συγγένεια δε μπορεί να κρυφτεί, είναι το εσωτερικό. Η εικόνα είναι ουσιαστικά ίδια, όμως μια στρώση μαλακού υλικού ή χρωματιστού πλαστικού (ανάλογα με την έκδοση) στη «φάτσα» του γεροδεμένου ταμπλό αναβαθμίζει αισθητά το διάκοσμο. Σημαντική αναβάθμιση κάνει και η 8ιντση οθόνη αφής που γνωρίζουμε από το Ibiza και συνοδεύεται από εξαιρετική ανάλυση και απόκριση, καθώς και τα τελευταίας γενιάς συστήματα infotainment και συνδεσιμότητας.



Βασική διαφορά κάνει η θέση οδήγησης, που είναι 50 mm πιο ψηλά τοποθετημένη. Ευτυχώς η γωνία της κολόνας του τιμονιού δεν έχει αλλάξει τόσο που να αλλάζει η αναπαυτική σχεδίασή της, οπότε απολαμβάνεις απλώς την εποπτική ορατότητα που εξ’ ορισμού είναι ζητούμενο σε τέτοια αυτοκίνητα. Απολαμβάνεις επίσης πιο εύκολο μπες-βγες αλλά και φόρτωση του πραγματικά μεγάλου πορτμπαγκάζ, το οποίο χωράει 400 lt.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: SEAT Ibiza 1.0 TSI Eco 95 PS

Στην καμπίνα το διαθέσιμο ύψος είναι πραγματικά άφθονο, ενώ πίσω ο χώρος για τα γόνατα επαρκεί ακόμα και για τους ψηλούς. Την εικόνα μιας ευχάριστης καμπίνας ολοκληρώνουν οι μπόλικοι αποθηκευτικοί χώροι μαζί με τη σωστή ηχομόνωση, την οποία μόνο ο αεροδυναμικός θόρυβος διαπερνά.

Δεν ενοχλεί αλλά κάνει την παρουσία του αισθητή μετά τα 110 km/h, προφανώς ως απόρροια του μεγαλύτερου ύψους και της μεγαλύτερης μετωπικής επιφάνειας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: SEAT Leon 1.6 TDI 115 PS

Αυτό είναι ένα από τα ελάχιστα ψεγάδια που θα ανακαλύψεις οδηγώντας το Arona. Κατά τα άλλα δε διαφέρει αξιοσημείωτα από ένα χαμηλό σουπερμίνι, κάτι λογικό εάν σκεφτείς ότι όλα του τα μηχανικά έρχονται αυτούσια από το Ibiza. Η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σπάνια γίνεται αντιληπτή από δυναμικής πλευράς κι αυτό μόνο ως θετικό λογίζεται.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: SEAT Ibiza FR 1.5 TSI Evo

Από την έκδοση με τον 1.000άρη TSI των 115 ίππων και το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη η δύναμη δε λείπει, οπότε πατώντας το γκάζι παίρνεις την επιτάχυνση που θέλεις. Σε αυτό βοηθάει και το βάρος που στα 1.135 kg κάθε άλλο παρά υπερβολικό είναι. Τα 0-100 km/h σε 10” και η τελική των 182 km/h, δίνουν το στίγμα των πλήρως αποδεκτών επιδόσεων. Στη διαδρομή δεν είχαμε την ευκαιρία να πιέσουμε πολύ τα τέσσερα δισκόφρενα, ωστόσο η αίσθηση στο πεντάλ είναι πολύ καλή και η απόκριση στο πάτημα αμεσότατη.

Πέτυχε
Οι ρυθμίσεις στα ελατήρια και τα αμορτισέρ δίνουν πολύ αξιόλογο συνδυασμό ελέγχου του αμαξώματος και πολιτισμένης κύλισης, αφού ούτε κουράζει στις ανωμαλίες ούτε απογοητεύει στη σβέλτη οδήγηση. Τουλάχιστον στους δρόμους της Ισπανίας η πρόσφυση είναι άφθονη ακόμα και στις εξόδους κλειστών στροφών, με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS να επεμβαίνει σπανιότατα. Το τιμόνι είναι γρήγορο και άμεσο, ενώ η κλίση του αμαξώματος παραμένει σε λογικό πλαίσιο ακόμα κι εάν το πιέσεις αρκετά στις στροφές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: SEAT Ateca 1.0 TSI

Όποιος πάντως θέλει πιο σπορ προφίλ καλύτερα να το αναζητήσει στο πακέτο εξοπλισμού FR με τη χαμηλωμένη και 20% πιο σφιχτή ανάρτηση. Συνδυάζεται με όλους τους κινητήρες, βρίσκει όμως την καλύτερη έκφρασή του με τον 1.500άρη TSI Evo των 150 ίππων. Συνεργάζεται αποκλειστικά με ένα ακριβές και γρήγορο χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο που έχει απλωμένη κλιμάκωση γι’ αυτό και κλέβει λίγο από την αίσθηση της επιτάχυνσης. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε και τα έξτρα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα (Normal και Sport) αμορτισέρ, τα οποία κάνουν αξιοσημείωτη διαφορά τόσο στον έλεγχο του αμαξώματος όσο και την άνεση.



Πρόβλεψη για εκτός ασφάλτου διαδρομή δεν υπήρχε στην παρουσίαση οπότε δε μπορούμε να έχουμε άποψη για τη λειτουργία της ανάρτησης σε τέτοιες συνθήκες, ωστόσο με 190 mm από το έδαφος η απαιτούμενη ελευθερία κίνησης στο χώμα υπάρχει. Τουλάχιστον αυτή που συμφωνεί με το δεδομένο ότι τετρακίνητες εκδόσεις δεν υπάρχουν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Στις εκθέσεις το νέο SEAT Arona

Μικρό το κακό, αφού κατά πλειονότητα ούτε ο ανταγωνισμός προσφέρει τέτοια εναλλακτική. Αντιθέτως, οι υπάρχοντες παίχτες της κατηγορίες θα βρουν στο Arona έναν καθόλου εύκολο αντίπαλο, ο οποίος έχει αυτό που λέμε «όλο το πακέτο».

Στη χώρα μας είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες, με τον τιμοκατάλογο να είναι ουσιαστικά ανταγωνιστικός. Για την έκδοση με τα 115 PS που είναι και η επιλογή μας, η βασική τιμή ξεκινάει από τα €16.500, δηλαδή σχεδόν 3.000 πιο πάνω από το Ibiza ώστε να μην υπάρξει εσωτερικός ανταγωνισμός.

Τι λέει το DRIVE
Δυναμικό, ευρύχωρο, πρακτικό και με σωστούς κινητήρες, το Arona έχει επίσης την τιμή που χρειάζεται για να πετύχει σε μια κατηγορία που πραγματικά ζεματάει.
Τιμή από € 16.500 (1.0 TSI 115 PS)
Τεχνολογία (1.0 TSI 115 PS DSG) 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Μέση κατανάλωση 5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Διαστάσεις 4.138 x 1.780 x 1.552mm
Χώρος αποσκευών 400 lt
Βάρος 1.135 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία