Φωτογραφία ντοκουμέντο από το χώρο του κινητήρα της κεντρομήχανης Porsche 911 RSR

Φωτογραφία ντοκουμέντο από το χώρο του κινητήρα της κεντρομήχανης Porsche 911 RSR

Η Porsche ήθελε να το περάσει ως μια μικρή μετατόπιση του μοτέρ προς τα εμπρός.

Θέλοντας να αποφύγει τον κίνδυνο απαξίωσης της αρχετυπικής πισωμήχανης διάταξης της 911 που χαρακτηρίζει το μοντέλο από καταβολής του, η Porsche μιλούσε για μία μικρή μετατόπιση του μοτέρ προς το κέντρο.

Όμως στη φωτογραφία που βρήκαμε από τον 24ωρο αγώνα της Daytona, βλέπουμε ότι η αγωνιστική 911 RSR είναι ένα κανονικό κεντρομήχανο αυτοκίνητο. Πιο κεντρομήχανο δεν γίνεται. Στην εικόνα που αλιεύσαμε φαίνεται καθαρά ότι ο κινητήρας είναι ακριβώς πίσω από τα καθίσματα, με το μεταλλικό διαχωριστικό να προστατεύει τον οδηγό. Ο 6κύλινδρος μπόξερ έχει χωρητικότητα 4.000 cc με το μπλοκ να προέρχεται από την 991 GT3 RS και να αποδίδει 510 ίππους. Τα υδραυλικά ωστήρια των βαλβίδων έχουν αντικατασταθεί από την πιο αξιόπιστη στις πολλές στροφές λύση των ελατηρίων. Διάταξη που μάλλον θα ακολουθηθεί και στην έκδοση παραγωγής.



Το roll cage εκτείνεται φυσικά μέσα στο χώρο του κινητήρα. Το μεταλλικό χώρισμα καθιστά αναγκαστική τη χρήση κάμερας για την ορατότητα προς τα πίσω. Οι εξατμίσεις ακολουθούν πλέον μεγαλύτερη διαδρομή και δεν καταλήγουν σε ένα κοινό καζανάκι, αλλά είναι δύο ξεχωριστοί σωλήνες που βγαίνουν από το κτηνώδες diffuser. Όπως επιβεβαιώνει ο Χρίστος Παπαχριστόπουλος που πήγε στην Daytona, ο ήχος είναι διαφορετικός απ' ό,τι έχουμε ακούσει ποτέ από αγωνιστική 911.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την αγωνιστική BMW Z4 GT3 [video]

Η σχεδίαση του diffuser ήταν ο βασικότερος λόγος της αλλαγής της θέσης του κινητήρα. Για να πάρουν το μέγιστο αεροδυναμικό όφελος, έπρεπε να δημιουργήσουν χώρο γι' αυτόν τον τεράστιο διαχύτη που μπαίνει ξεκάθαρα… μέσα στο αυτοκίνητο. Και δεν θα γινόταν αν υπήρχε το μοτέρ από πάνω. Μαζί με αυτό, έχει αλλάξει και η στήριξη της τεράστιας πίσω πτέρυγας. Ένα άλλο όφελος του όλου ανασχεδιασμού είναι η δυνατότητα ευκολότερης αντικατάστασης περισσότερων εξαρτημάτων, πράγμα πολύ σημαντικό στους αγώνες αντοχής.  

Η διαφορετική αεροδυναμική του πίσω μέρους, επέβαλε την αναθεώρηση του σχεδιασμού και της συμπεριφοράς και του εμπρός, έτσι ώστε να επιτευχθεί η απαραίτητη ισορροπία. Όλα τα αεροδυναμικά βοηθήματα προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα. Οι μηχανικοί της ομάδας δήλωναν ευχαριστημένοι, καθώς το νέο πλαίσιο είναι πολύ φιλικό με τα λάστιχα, ενώ διατηρεί το πλεονέκτημα που είχε το προηγούμενο στο βρεγμένο, με εξαιρετική ελκτική πρόσφυση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Porsche 911 GT3 [video]

Υπενθυμίζουμε ότι η κεντρομήχανη 911 RSR προδιαγραφών GTE είναι το αγωνιστικό της Porsche που προορίζεται για τα πρωταθλήματα Αντοχής σε Ευρώπη και Αμερική, και για τους μεγαλύτερους 24ωρους αγώνες όπως της Daytona, το Le Mans και το Nürburgring. Σας είχαμε δείξει video με την κεντρομήχανη 911 RSR σε δοκιμές εξέλιξης, αλλά και από την παρουσίαση της στο Los Angeles Auto Show.

Για την ώρα, η Porsche δεν έχει κάνει λόγο για παρόμοια κατεύθυνση στην εξέλιξη του μοντέλου παραγωγής, αλλά είναι κάτι που δεν μπορεί να αποκλειστεί για το μέλλον. Όπως επίσης, υπάρχουν κάποιες πιθανότητες να δούμε σε πολύ λίγα αντίτυπα μια έκδοση δρόμου της RSR προκειμένου να σφραγιστεί η ομολογκασιόν.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube