Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Σάββατο, 14 Ιανουαρίου 2017 - 9:52πμ

Τέλος το τζάμπα ρεύμα για τους ιδιοκτήτες Tesla

Οι αγοραστές καινούργιων Tesla θα πληρώνουν ένα μικρό αντίτιμο για τη χρήση των Superchargers της εταιρίας, αντίθετα με ό,τι συνέβαινε μέχρι σήμερα.

Η Tesla διαφήμιζε για πολύ καιρό την παροχή δωρεάν ρεύματος στους πελάτες της μέσω του παγκόσμιου δικτύου ταχυφορτιστών που έχει αναπτύξει, όμως αυτή η εποχή πέρασε.

Άλλωστε η διεύρυνση της γκάμας της Τesla, με το Model S να πλαισιώνεται πλέον από το crossover Model X, και η συνεχής αύξηση των πωλήσεων, θα έφερναν σύντομα υπερβολική κίνηση στους Tesla Superchargers αν η χρήση τους εξακολουθούσε να παρέχεται εντελώς δωρεάν σε όλους. Οπότε για τα μοντέλα που θα πουληθούν από αύριο, 15 Ιανουαρίου, η πολιτική της εταιρίας αλλάζει. Πλέον θα προσφέρεται μια ποσότητα ενέργειας δωρεάν και στη συνέχεια η υπηρεσία θα παρέχεται με χρέωση του πελάτη. Σύμφωνα με την εταιρία, στόχος της χρέωσης είναι να εξασφαλιστεί η καλή λειτουργία και ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης, και όχι το επιπλέον κέρδος.

Συγκεκριμένα, στους αγοραστές νέων Tesla Model S και Model X θα διατίθενται δωρεάν 400 kWh ρεύματος, δηλαδή ενέργεια που αντιστοιχεί περίπου σε 1.600 km μετακίνησης (1.000 μίλια), σε ετήσια βάση. Η ανανέωση δεν θα γίνεται ανά ημερολογιακό έτος αλλά την ημέρα των… γενεθλίων του αυτοκινήτου, την επέτειο της ημερομηνίας που πρωτοκυκλοφόρησε δηλαδή. Σε περίπτωση μεταπώλησης, το όποιο υπόλοιπο του πρώτου ιδιοκτήτη θα μηδενίζεται, και ένα νέο πακέτο 400 kWh θα προσφέρεται στον επόμενο από την ημερομηνία μεταβίβασης, που κι αυτό θα ανανεώνεται κάθε χρόνο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Παρουσιάστηκε το νέο Tesla Model 3 [video]

Για όποιον ξεπεράσει την παραπάνω ποσότητα ρεύματος, θα υπάρχει χρέωση, η οποία βέβαια δεν θα είναι ίδια σε όλο τον κόσμο, αφού το κόστος προμήθειας του ρεύματος ποικίλει. Μάλιστα σε κάποιες πολιτείες των ΗΠΑ η χρέωση δεν γίνεται ανά kWh αλλά ανά λεπτό, βάσει νόμου. Η Tesla βέβαια πιέζει για την υιοθέτηση του πρώτου τρόπου παντού, που είναι ο πιο σωστός. Μέχρι τότε, εκεί όπου η χρέωση γίνεται με το λεπτό, μια τυπική τιμή είναι τα 10 cents για φόρτιση με ισχύ έως 60 kW και 20 cents για φόρτιση με πάνω από 60 kW. Στη Ν. Υόρκη, η χρέωση είναι 19 cents ανά kWh.

Για ένα ταξίδι coast-to-coast στις ΗΠΑ, από το Los Angeles στη Ν. Υόρκη, η Tesla εκτιμά ότι το κόστος θα φτάνει τα $120. Δηλαδή και πάλι πολύ χαμηλότερο από το ποσό που θα ξόδευε ο κάτοχος οποιουδήποτε συμβατικού αυτοκινήτου για να καλύψει τα σχεδόν 4.000 km της απόστασης. Επιπλέον, από αύριο θα υπάρχει κόστος και για όσους αφήνουν το Tesla τους συνδεδεμένο στον Supercharger αφότου έχει φορτίσει πλήρως. Είναι ένα κίνητρο για να μην χρησιμοποιούν οι ιδιοκτήτες το χώρο ως… parking μέχρι να τελειώσουν τις δουλειές τους. Η χρέωση είναι 40 cents ανά λεπτό στις ΗΠΑ και 50 στον Καναδά.

Όλα τα παραπάνω βέβαια ισχύουν για όσους παραγγείλουν το Tesla τους από αύριο. Οι νυν ιδιοκτήτες έχουν αγοράσει το αυτοκίνητό τους με συμβόλαιο δωρεάν παροχής ρεύματος εφ’ όρου ζωής, και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Εκτός από την κακή εικόνα που θα δημιουργούσε αυτό για την Tesla, τα πρόστιμα που θα έπρεπε να πληρώσει η εταιρία αν αθετούσε αυτή την υπόσχεσή της προς τους υπάρχοντες πελάτες της, θα ξεπερνούσαν κατά πολύ το όποιο έσοδο από τη χρέωση της φόρτισης…

[Πηγή: Tesla μέσω AutoBlog]

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία