Μια σπάνια Dinο 206 για 4,5 εκατομμύρια

Μια σπάνια Dinο 206 για 4,5 εκατομμύρια

Στη φετινή Rétromobile, στη δημοπρασία της Artcurial πουλήθηκε η σπανιότερη και πιο ιστορική Dino 206.

To σαββατοκύριακο που μας πέρασε ολοκληρώθηκε το μεγάλο Σαλόνι Κλασικού αυτοκινήτου που διοργανώνεται στο Παρίσι, η Rétromobile.

Κατά τη διάρκεια της έκθεση έγινε ως είθισται και η δημοπρασία της Artcurial, όπου φέτος δημοπρατήθηκαν πολλά και ωραία κομμάτια, με το τοπ από αυτά να σημειώνει και το κορυφαίο ποσό στο χτύπημα του σφυριού και να είναι ένα πρωτότυπο Dino 206.

To ποσό για το οποίο κατακυρώθηκε στον πλειοδότη το αυτοκίνητο έφτασε τα 4,4 εκατ. ευρώ που ακούγεται οξύμωρο για την «οικονομική» Ferrari που σχεδίασε το Maranello.

H ιδέα μιας οικονομικής Ferrari μπορεί να ακούγεται σήμερα παράδοξη, από τη στιγμή που μια California ξεκινά από τα 180 περίπου χιλιάρικα, αλλά η ιδέα πίσω από τη σειρά Dino ήταν αυτή ακριβώς. Ένα αυτοκίνητο που ονομάστηκε έτσι εις μνήμη του γιου του Enzo Ferrari και που ήταν το πρώτο κεντρομήχανο αυτοκίνητο του cavallino rampante.

Τα δύο μοντέλα της σειράς Dino, τα 206 και 246 GT, εξελίχτηκαν σε ζητούμενα για τους απανταχού συλλέκτες, καταγράφοντας όλο και μεγαλύτερα ποσά χρόνο με το χρόνο. Αλλά για την περίπτωσή μας, αυτό το 206 είναι εξαιρετικής σπανιότητας.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια 206 Berlinetta Speciale. Ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και μαστoρεύτηκε επί μακρόν από τον καροσερίστα Pininfarina ως το πρώτο κεντρομήχανο πρωτότυπο της Ferrari. Το κομμάτι αυτό βασίστηκε στο σασί μια αγωνιστικής Dino 206S και ήταν το τελευταίο σχέδιο που επέβλεψε ο Battista “Pinin” Farina, πριν από το θάνατό του το 1966. Ένα σχέδιο που ενθουσίασε τόσο τον Γέρο που δεν του άφησε κανένα περιθώριο δικαιολογίας για να μην το βάλει σε παραγωγή.

Ύστερα από το Automobile Club de l’Ouest που είχε αφιερωμένη την πλατεία έξω από το μουσείο του Le Mans στον Pinin Farina, ο γιός και διάδοχός του στο σχεδιαστικό οίκο του, Sergio, δώρισε το πρωτότυπο στη συλλογή του μουσείου. Αλλά το ίδρυμα που βρέθηκε σε δύσκολους οικονομικούς καιρούς, αναγκάστηκε να το πουλήσει προκειμένου να αντλήσει κεφάλαια.

Η Berlinetta Speciale λοιπόν εμφανίστηκε ως το πιο ενδιαφέρον δημοπρατούμενο αυτοκίνητο στη δημοπρασία της Artcurial το περασμένο σαββατοκύριακο, κατά τη διάρκεια της Rétromobile 2017, στο Παρίσι. Μπορεί να μην έπιασε διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων όπως άλλα σπάνια μοντέλα του μοντενέζικου «μαγαζιού», αλλά και δεν θα ήταν αυτό που θα λέγαμε «τσάμπα πράμα».

Μαζί με τη 206 Berlinetta Speciale δημοπρατήθηκε και μια πλειάδα άλλων αυτοκινήτων που σύμφωνα με την 7ψήφια τιμή που κατακυρώθηκαν μας δίνουν την παρακάτω κατάταξη: Ferrari 166 Spyder Corsa του 1968 (€2,92 εκατ.), Lamborghini Miura SV του 1972 (€2,92 εκατ.), Bugatti Type 57 Atalante του 1935 (€2,36 εκατ.), Porsche 959 του 1987 (€1,13 εκατ.) και μια Mercedes 300 SL Roadster του 1961 (€1,04 εκατ.). Ο Artcurial πούλησε συνολικά το 73% των προς δημοπράτηση αυτοκινήτων με συνολικό κύκλο πλειοδοσίας τα 32 εκατομμύρια ευρώ.

[Πηγή artcurial auctions]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube