Main menu

Γιάννης Κουτσουφλάκης
Δευτέρα, 17 Ιουλίου 2017 - 5:22μμ

Ghia L 6.4, σπάνιο και σαγηνευτικό

Το πρώτο της παραγωγής, με τροποποιήσεις από τον εμβληματικό George Barris και με πρώτο ιδιοκτήτη τον Peter Lawford, αυτό το κομμάτι αξίζει πολλά.

Η επιλογή αγοράς ενός κλασικού αυτοκινήτου, για πολλούς συλλέκτες, έχει να κάνει με το πόσο σπάνιο, άρα και αποκλειστικό, μοναδικό είναι αυτό το κομμάτι.

Αν λοιπόν αυτός είναι ένας λόγος αγοράς, τότε λίγα κλασικά αυτοκίνητα είναι σπανιότερα από αυτό το συχνά αγνοούμενο Ghia L 6.4. Καθώς την περίοδο 1961-1963, η Ghia κατασκεύασε μόλις 26 κομμάτια.

Συχνά συνδεδεμένη άρρηκτα με τη Ford, η Ghia πριν από αυτό ήταν ένας από τους πιο υποσχόμενους οίκους σχεδιασμού και τους πιο υποσχόμενους καροσερίστες. Πριν λοιπόν η Ghia περάσει το 1970 στα χέρια της Ford και ενώ το «μαγαζί» βρισκόταν στα χέρια του Luigi Segre (ο Mario Boano είχε ήδη αποχωρήσει), παρουσιάστηκε το L 6.4, ένα μάλλον ανέμπνευστο πρωτότυπο που από κάτω του έκρυβε περισσότερα κομμάτια της Chrysler παρά της Mopar –κατ’ ουσίαν αποτελεί εξέλιξη του Dual-Ghia Coupé.

Αυτό το κουπέ fastback πάνω σε μοναδικό για την περίπτωση σασί, όπως μαρτυρά η εξειδικευμένη φύση του, έστειλε την τιμή σε αστρονομικό ύψος, εξ ου και ο τερματισμός της παραγωγής του το 1963 ύστερα από 26 (25 κατά άλλους) κομμάτια. Κάτω από το καπό, ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ V8 με 383 cu.in (6.277 cc) που απέδιδε 356 ίππους, ενώ η ανάρτηση προερχόταν από τις γραμμές παραγωγής της Chrysler. Στην καμπίνα, εμπρός και πίσω επιβάτες κάθονταν σε ξεχωριστά μπάκετ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ένα βραβευμένο Abarth 1100 Sport Ghia σε γυρεύει

Τώρα θα αναρωτιέστε πόσο έκανε τούτο το μαραφέτι στην εποχή του; Ε, λοιπόν ένα L 6.4 κόστιζε $13.500Ford Mustang 1964 ξεκινούσε από $2.368), που έφταναν για να αγοράσεις 5-6 Chrysler. To αυτοκίνητο που διατίθεται εδώ προς πώληση είναι αυτό με το σασί #0302 και είναι το πρώτο κομμάτι της παραγωγής που αρχικά ήταν ιδιοκτησίας του Peter Lawford, κουνιάδου του John F. Kennedy και μέλος του «Rat Pack» της «παλιοπαρέας» των Frank Sinatra, Dean Martin, Sammy Davis Jr., Peter Lawford και Joey Bishop.

Όπως αναφέρουν οι RM Sothebys, ο οίκος που έχει αναλάβει τη δημοπρασία του Ghia L 6.4, «ο σημερινός ιδιοκτήτης το  απέκτησε το 2006, ως ένα εξαιρετικό δείγμα που έχει λιγότερο από 40.000 μίλια στο οδόμετρο και επέβλεψε ο ίδιος μια μόλις ολοκληρωθείσα τριετή αποκατάσταση». Το αυτοκίνητο αφού γδύθηκε μέχρι να μείνει σκέτο μέταλλο, ξαναβάφτηκε μαύρο και το σαλόνι του ντύθηκε με ταπετσαρία προδιαγραφών Bentley.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σπάνιο FIAT 8V Supersonic σε δημοπρασία

Το αυτοκίνητο διατίθεται με μια υπέροχη συλλογή μοντέλων και βιβλιογραφίας που περιλαμβάνουν διαφημιστικές και εργοστασιακές μπροσούρες, χώρια που το αυτοκίνητο #0302 μπορεί να περηφανεύεται για ειδικές μετατροπές Rat Pack από τον George Barris (εμβληματικός κάστομ καροσερίστας, πατέρας του Batmobile και ελληνικής καταγωγής). Ένα από τα highlights αποτελούν τα εμπρός φώτα της Cibie. Tελευταίο αλλά όχι έσχατο, όπως εξηγεί ο οίκος RM Sotheby’s αυτό το συγκεκριμένο L 6.4 ποτέ άλλοτε δεν διατέθηκε προς πώληση.

Προς το παρόν δεν υπάρχει εκτίμηση για το πού θα κλείσει η πλειοδοσία του Ghia L 6.4 #0302, αλλά η εκτίμησή μας είναι ότι θα ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο δολάρια.

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία