Ριζοσπαστικό Panoz Deltawing GT για το δρόμο

Ριζοσπαστικό Panoz Deltawing GT για το δρόμο

Πάνω στο αγωνιστικό Deltawing του 2012 θα βασιστούν νέα διθέσια και τετραθέσια μοντέλα δρόμου της Panoz, με μέχρι και 340 ίππους.

Ένα πρωτότυπο (concept) του μελλοντικού Panoz Deltawing GT για το δρόμο, αποκαλύφθηκε στις ΗΠΑ.

Το λανσάρισμα του σπορ διθέσιου και του επακόλουθου τετραθέσιου σεντάν (για το οποίο δεν έχει δοθεί χρονοδιάγραμμα), παρουσιάζεται ως επιστροφή της αμερικάνικης φίρμας Panoz. Το σπορ διθέσιο είναι στενά βασισμένο στο αγωνιστικό Deltawing, που συμμετέχει στο αμερικάνικο πρωτάθλημα σπορ αυτοκινήτων IMSA.

Παρότι ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου δεν έχει ακόμη αποκαλύψει τι κινητήρια μονάδα θα χρησιμοποιηθεί στην έκδοση δρόμου, η εταιρεία περιγράφει τη μηχανολογική διάταξη του αυτοκινήτου ως «πολυεργαλείο πράσινης τεχνολογίας”, λέγοντας ότι μπορεί να έχει κινητήρα βενζίνης, πετρελαίου ή φυσικού αερίου, όπως επίσης υβριδικά και ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα.

Το AUTOCAR πιστεύει ότι τα αυτοκίνητα θα έχουν ελαφρύ αλουμινένιο πλαίσιο με τον κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια πίσω. Το διθέσιο GT θα έχει 4κύλινδρο κινητήρα τούρμπο άγνωστης ακόμη προέλευσης, με απόδοση περίπου 340 ίππων. Ένας 3κύλινδρος με 105-110 ίππους προγραμματίζεται για το 4θέσιο σεντάν, του οποίου τα πίσω καθίσματα θα είναι τοποθετημένα πάνω από τον κινητήρα και τη μετάδοση.

Και τα δύο μοντέλα θα διατηρήσουν το πολύ στενό εμπρός μετατρόχιο και την κατανομή βάρους 30/70% του πανάλαφρου αγωνιστικού Deltawing, το οποίο είχε σχεδιαστεί για να πετυχαίνει τις ίδιες επιδόσεις με τον ανταγωνισμό, αλλά χρησιμοποιώντας το μισό καύσιμο.

Η Panoz υπολογίζει την τιμή αγοράς στα $60.000-70.000 για το GT και στα $27.000-30.000 για το σεντάν. Τα αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται από το Deltawing Technology Group, που περιλαμβάνει την –σήμερα ανενεργή– Panoz.

To Deltawing παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως concept για ένα μοντέλο δρόμου τον περασμένο Μάιο, όταν ακόμα η εταιρεία οραματιζόταν την πώληση της τεχνολογίας σε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία. Τώρα έχει αποφασίσει να κατασκευάζει τα αυτοκίνητα μόνη της και έχει προσλάβει ως επικεφαλής του προγράμματος τον Brian Willis από τη Multimatic, όπου ήταν βασικός συντελεστής στη σχεδίαση του επερχόμενου Ford GT.

Η εξέλιξη του διθέσιου Panoz θα αρχίσει πρώτη και ο στόχος είναι να ξεκινήσουν οι δοκιμές, σε ρεαλιστικό περιβάλλον, προς το τέλος αυτής της χρονιάς. Το σχέδιο είναι να εξελιχθεί το αυτοκίνητο στους αγώνες, όπου και προγραμματίζεται συμμετοχή τον ίδιο καιρό.

Πάντως το προηγούμενο πρόγραμμα εξέλιξης μοντέλου δρόμου της Panoz, το μπροστομήχανο Abruzzi “Spirit of Le Mans”, που είχε αποκαλυφθεί στον ομώνυμο αγώνα το 2010, δεν μπήκε ποτέ σε παραγωγή.

Ο Don Panoz και ο γνωστός από τους αγώνες Chip Ganassi, που κατέχουν τα δικαιώματα του Deltawing, έχουν μηνύσει το δημιουργό του αυτοκινήτου, Ben Bowlby, και τη Nissan, που υλοποίησε το αγωνιστικό πρόγραμμα του Deltawing στο Le Mans του 2012 (φωτ. επάνω), με την κατηγορία ότι καταχράστηκαν τα πνευματικά τους δικαιώματα με το περσινό Nissan ZEOD RC (κάτω).

To αντίστοιχο πρωτότυπο δρόμου της Nissan, το BladeGlider, που αρχικά επρόκειτο να βγει στην αγορά το 2017, έχει μπει στον πάγο.

Gary Watkins

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube