Πωλείται BMW M5 με πρωτότυπο μοτέρ Volkswagen W10!

Πωλείται BMW M5 με πρωτότυπο μοτέρ Volkswagen W10!

Η Volkswagen δοκίμαζε ένα πρωτότυπο κινητήρα W10 σε μια BMW M5 στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Που χρησιμοποιήθηκε εκείνη την εποχή από τον Ferdinand Piëch ως προσωπικό αυτοκίνητο.

BMW M5 W10

Αυτή η μπερλίνα BMW M5 με πρωτότυπο κινητήρα Volkswagen W10 έχει μια εκπληκτική ιστορία και ξαναβγαίνει τώρα στην επιφάνεια προς πώληση.

Η BMW M5 E60 από τη δεκαετία του ’00 είναι ιδιαίτερα γνωστή ως ένα από τα λίγα αυτοκίνητα παραγωγής με κινητήρα V10. Γνωρίζατε όμως ότι η προκάτοχός της, η M5 E39 είχε επίσης φιλοξενήσει ένα 10κύλινδρο μπλοκ στο μηχανοστάσιό της; Μάλλον, όχι!

Ο W10 κατασκευάστηκε ως μέρος της εξέλιξης ενός μοτέρ W σε μια εποχή που κανένα μοντέλο του Volkswagen Group δεν θα μπορούσε να αντέξει τις επιδόσεις του. Έτσι επιλέχτηκε για μουλάρι μια BMW M5

BMW M5 W10
Η GDM Motors αναφέρει ότι ο W10 αποδίδει από 450 έως 500 άλογα και 550 Nm.

Αλλά αυτό δεν αποτελεί το μόνο μέρος της έκπληξης. Η μοναδική και πολύ ιδιαίτερη έκδοση της βαυαρικής σπορ μπερλίνας της ιστορίας μας κατασκευάστηκε από τη… Volkswagen! Και χρησιμοποιήθηκε προσωπικά από το μεγάλο αφεντικό του ομίλου του Wolfsburg εκείνη την εποχή! Τον Ferdinand Piëch! Ε, αυτό το μοναδικό και σπάνιο κομμάτι, τώρα πωλείται!

Οι ιστορίες που σχετίζονται με αυτή τη BMW M5 W10 παραμένουν μεν αμφισβητήσιμες, αλλά επικαλύπτονται αρκετά ώστε να μπορεί κάποιος να τις αξιολογήσει ως αξιόπιστες. Η πώληση του αυτοκινήτου από την GDM Motors, μια βελγική αγωνιστική ομάδα που δραστηριοποιείται επίσης στην αποκατάσταση και πώληση αυτοκινήτων, πραγματοποιείται καθώς οι Αμερικανοί συνάδελφοί μας από το The Drive βρέθηκαν επί τα ίχνη ενός πρωτότυπου κινητήρα W10.

Οι έρευνές τους ξεκίνησαν ύστερα από τη δημοσίευση φωτογραφιών ενός ημιτελούς μπλοκ από έναν Γερμανό εξειδικευμένο μηχανικό της Volkswagen και λάτρη των κινητήρων W με το όνομα «Ari» στο Instagram. Ο τελευταίος λέει ότι απέκτησε αυτόν τον κινητήρα το 2011 από έναν πελάτη που ο ίδιος τον έσωσε από την καταστροφή στο Wolfsburg, όπου εδρεύει η Volkswagen. Κατασκευάστηκε μεταξύ 2000 και 2002 και έχει κυβισμό γύρω στα πέντε λίτρα σύμφωνα με τον ίδιο.


Η Volkswagen εισήγαγε τον κινητήρα W στο αυτοκινητικό γίγνεσθαι, κατόπιν πρωτοβουλίας (και μεγάλης φιλοδοξίας) του αείμνηστου Ferdinand Piëch. Ο οποίος να θυμίσουμε διετέλεσε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του γερμανικού ομίλου από το 1993 έως το 2002, πριν γίνει πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου μέχρι το 2015. 

Με καταγωγή από την οικογένεια Porsche, ο Piëch ήταν πρώτα και πάνω απ’ όλα μηχανικός. Μην ξεχνάμε ότι η Porsche 917 και το Audi Quattro ήταν δημιουργήματά του. Αλλά ήταν και ο άνθρωπος που οδήγησε τη Volkswagen και όλον τον όμιλο upmarket μέσω της εξέλιξης πολυτελών μοντέλων, όπως το Phaeton, και της εξαγοράς διάσημων εμπορικών σημάτων όπως η Bentley και η Bugatti.

BMW M5 E39

Για να κάνει δε ψυχωμένα τα μοντέλα του ομίλου, είχε την ιδέα να συνδυάσει περισσότερους κινητήρες VR6, δηλ. τον κόμπακτ V6 με την απλή κεφαλή, και μέσω μιας σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής να δημιουργήσει ένα μοτέρ σε σχήμα W. Έτσι σκιαγράφησε σε ένα κομμάτι χαρτί, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με τρένο το 1997, τον κολοσσιαίο κινητήρα W18 που βασισμένος σε τρεις VR6 θα εξόπλιζε τα πρωτότυπα της Bugatti. Πριν τελικά αντικατασταθεί το 2000 από τον W16 που γνωρίζουμε και που αποτελείται από την ένωση δύο V8.

Για την εξέλιξη αυτών των κινητήρων, ο Piëch κάλεσε τη μηχανικό Sabine Wolfram Willeke σύμφωνα με την GDM Motors. Η πιο διαδεδομένη εφαρμογή αυτής της αρχής ήταν ο W12 που λανσαρίστηκε το 2002 και τον βρίσκουμε ακόμη κάτω από το καπό Bentley, όπου ζει τις τελευταίες του ώρες. Το VW Passat απέκτησε επίσης έναν W8 στις αρχές της δεκαετίας του ’00. 

BMW M5, W12 engine
O Volkswagen 6.0 WR12 48v πρωτοεμφανίστηκε το 2001 στο Audi A8. Ατμοσφαιρικός έκανε καριέρα σε Audi και Volkswagen. Το 2003 μια διτούρμπινη εκδοχή του φτιάχτηκε αποκλειστικά για τις Bentley Continental GT και Bentley Flying Spur. Σήμερα εξακολουθούμε να τον βρίσκουμε κάτω από το καπό των προηγουμένων αλλά και της Bentley Bentayga. Για την Ιστορία χρησιμοποιήθηκε ακόμη στα περιορισμένης παραγωγής Spyker C12 La Turbie (2006) και Spyker C12 Zagato (2008).

Ταυτόχρονα, η Volkswagen προσέφερε σε κόμπακτ μοντέλα της ένα μοτέρ VR5 (με εμπορική ονομασία V5) που δεν ήταν τίποτα περισσότερο από ένα VR6 ακρωτηριασμένο κατά έναν κύλινδρο.

Σε ορισμένους εξειδικευμένους ιστότοπους όπως η Volkspage, μπορούμε τώρα να βρούμε αυτό που φαίνεται να είναι εκπαιδευτικό έγγραφο και που προοριζόταν για τεχνικούς της Volkswagen της εποχής, παραπέμποντας στη θεωρητική δυνατότητα ενός W10 κατασκευασμένου από δύο VR5. Σύμφωνα με την έρευνα του «ανιχνευτή» μας Ari, η Volkswagen είχε κατασκευάσει τρία πρωτότυπα του μοτέρ W10.

BMW M5 E39, VW VR5 engine
O VR6 με ένα κομμένο κύλινδρο έγινε VR5 ή V5, αν θέλετε. Ομοίως συμμαζεμένος με περιεχόμενη γωνία 15°, βάζοντας δύο μαζί έφτιαχνες έναν W10.

Σύμφωνα με την περιγραφή της BMW M5 W10 που πωλείται, ο κινητήρας της κατασκευάστηκε ως μέρος των εργασιών εξέλιξης του μπλοκ W σε μια εποχή που κανένα μοντέλο του Ομίλου Volkswagen δεν μπορούσε να αντέξει τις επιδόσεις του. Χώρια που προέκυπτε επίσης ζήτημα μεγέθους. 

Στη συνέχεια, η εταιρεία εξέτασε τον ανταγωνισμό και αγόρασε μια BMW M5 για να αντικαταστήσει τον V8 των 4,9lt  των 400 ίππων με αυτήν την πειραματική μονάδα, διατηρώντας παράλληλα το αρχικό χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο.

BMW M5 E39
H BMW M5 E39 φορούσε μοτέρ 5λιτρο V8 με 400 άλογα στις 6.600 rpm και 500 Nm στις 3.300 rpm. Κινητήρας συνδυασμένος με 6άρι χειροκίνητο σασμάν.

Το όχημα που τροποποιήθηκε έτσι προοριζόταν να δοκιμαστεί από τον Ferdinand Piëch αυτοπροσώπως. Σύμφωνα με την GDM Motors, ο πειραματικός W10 αποδίδει 500 άλογα και 550 Nm. Με το αυτοκίνητο να ζυγίζει «περίπου» 1.836 kg που είναι 116 kg περισσότερο από μια τυπική BMW M5  άδεια. 

Ο Piëch δοκίμασε εντατικά το πρωτότυπο και το εκτίμησε τόσο, που το κράτησε για λίγο προκειμένου να το χρησιμοποιεί στα ιδιωτικά ταξίδια του. 

Το αυτοκίνητο οπτικά φαίνεται σε πολύ καλή κατάσταση, αλλά η πρόσφατη ιστορία του δεν είναι λεπτομερής. Κάτω από το καπό της σκούρας μπλε μπερλίνας, το σύστημα εισαγωγής του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα;! 

Η τιμή που ζητά ο πωλητής παραμένει ακόμη άγνωστη.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube