Νέο Škoda Rapid 2019, το τσεχικό «Golf»

Νέο Škoda Rapid 2019, το τσεχικό «Golf»

Το ολοκαίνουργιο χάτσμπακ Škoda Rapid προορίζεται να δρέψει μεγαλύτερο κομμάτι της κατηγορίας των μικρών οικογενειακών χάτσμπακ.

Η Škoda σχεδιάζει να αλλάξει εκ βάθρων την γκάμα του μικρού οικογενειακού μοντέλου της το 2019, διαθέτοντας μια ολοκαίνουργια έκδοση του Rapid Spaceback.

Μια εναλλακτική λύση για το Octavia, αλλά στοχεύοντας παράλληλα τα πιο upmarket Opel Astra και Ford Focus, σύμφωνα με τους συναδέλφους του Auto Express.

To υφιστάμενο Rapid υποφέρει στις πωλήσεις εκτός της εθνικής αγοράς του, στην Τσεχία. Ομοίως, ενώ το Octavia αποτελεί για τη Škoda επιτυχία, το επιπλέον μήκος σε σχέση μα ένα τυπικό μικρό οικογενειακό χάτσμπακ αποτρέπει ορισμένους αγοραστές. Στο εγγύς μέλλον όμως, όπως αποκαλύπτουν οι Βρετανοί συνάδελφοι, η μάρκα αλλάζει στρατηγική, εξαπολύοντας επίθεση δύο επιπέδων, κατά το πρότυπο των Astra, Focus και Golf. Αυτή είναι η επανατοποθέτηση του Rapid Spaceback, μακριά από τον προσανατολισμό του συμφέροντος λόγου «αξίας προς τιμή» με υλικά οικονομικής επιλογής και την εκ νέου στόχευση προς ένα πιο συμβατικό μικρό οικογενειακό χάτσμπακ.

Το επόμενο Rapid θα χάσει την κοψιά «fastback», αν και η έκδοση Spaceback θα επιβιώσει. Ο πιθανότερος σχεδιασμός που θα ακολουθήσει το νέο Škoda θα είναι πιο συμβατικός, ίσως χάνοντας τη χαρακτηριστική γυάλινη επιφάνεια της πίσω πόρτας. Ενώ δεν αποκλείεται να εξαφανιστεί και το όνομα «Spaceback».

Το υφιστάμενο Rapid στηρίζεται σε μια τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας PQ26 του VW Group. Αλλά ο διάδοχός του θα χρησιμοποιήσει την αρχιτεκτονική MQB στην κοντή έκδοση A0, που στηρίζει επίσης μικρά μοντέλα του γκρουπ, όπως τα νέα SEAT Ibiza, VW Polo και T-Roc, καθώς και την επόμενη γενιά του Škoda Fabia.

Βασικά όμως, η Škoda έχει εξασφαλίσει το δικαίωμα χρήσης μιας μεγαλύτερης έκδοσης της MQB A0 από οτιδήποτε άλλο εντός του ομίλου VW. Μια αρχιτεκτονική που θα υποστηρίξει δύο νέα αυτοκίνητα: Το επόμενο Rapid και το crossover του οποίου πρόκριμα αποτελεί το πρωτότυπο Vision X που παρουσιάστηκε στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Αυτή ήταν και η προεπισκόπηση του μοντέλου παραγωγής, το οποίο θα μπορούσε να ονομαστεί Amiq ή Anuq.

Ως εκ τούτου, το μεταξόνιο του Vision X είναι σαφώς σημαντικό, επειδή είναι 2,65 m, σχεδόν 2,5 πόντους μεγαλύτερο από το υφιστάμενο Golf. Υποθέτοντας ότι το επόμενο Rapid θα μοιράζεται αυτές τις διαστάσεις, θα πρέπει να έχει αρκετό χώρο για να υποστηρίξει ένα αξιοπρεπές μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Επιπλέον, οι βελτιώσεις στην εσωτερική ποιότητα θα τον μετατρέψουν σε ένα πραγματικά αδελφό όχημα με το Octavia, αντί να το αντιλαμβάνεσαι ως ένα μέλος της γκάμας του Fabia.

Η γκάμα των κινητήρων για το επόμενο Rapid θα συνίσταται από τους τελευταίους βενζινοκινητήρες του VW Group, περιλαμβανομένου του 3κύλινδρου 1.000άρη, με εύρος ισχύος από τα 85 έως τα 110 άλογα, καθώς και τον 4κύλινδρο 1.500άρη TSI Evo με 130 και 150 PS. Στην ίδια γκάμα, πιθανόν να πρέπει να συνυπολογίσουμε έναν 1.600άρη τουρμποντίζελ, όπως κι ένα μοντέλο με βενζινοκινητήρα με υποβοήθηση 48βολτου ηλεκτρικού συστήματος με ιμάντα, σε ένα ελαφρύ υβριδικό set-up. Μοντέλο που θα έχει και τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 στην γκάμα.

Ο Alain Favey, διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Škoda για όλον τον κόσμο, επιβεβαίωσε στη Γενεύη ότι η φίρμα υιοθετεί μια διαφορετική προσέγγιση με την επόμενη γενιά του Rapid. «Παρά το τι συμβαίνει με τα SUV, τα οικογενειακά χάτσμπακ είναι ένας τομέας που είναι πολύ σημαντικός. Εξακολουθεί να είναι η καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς, θα μπορούσα να πω», ολοκλήρωσε ο Favey.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube