Plug-in hybrid = Απεριόριστη οικονομία

Plug-in hybrid = Απεριόριστη οικονομία

Με ένα αυτοκίνητο που κινείται ως ηλεκτρικό στην καθημερινότητα και ως υβριδικό όταν οι συνθήκες το απαιτούν, επιτυγχάνεται ο ιδανικός συνδυασμός οικονομίας και επιδόσεων χωρίς το άγχος της πρίζας.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει πλέον να βγαίνουν από την αφάνεια και προοδεύουν γοργά.

Έχουν όμως ακόμα μερικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα η πολύ συγκεκριμένη ακτίνα δράσης. Τέτοιοι περιορισμοί δεν ισχύουν για τα υβριδικά, τα οποία όμως σαφώς αδυνατούν να ισοφαρίσουν την οικονομία που πετυχαίνεις με ένα ηλεκτρικό στην πόλη.

Γι’ αυτό την ιδανική λύση προσφέρουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) που η BMW ονομάζει iPerformance και προκύπτουν από το συνδυασμό των δύο παραπάνω τεχνολογιών. Με απλά λόγια, τα PHEV λειτουργούν άλλοτε ως ηλεκτρικά και άλλοτε ως υβριδικά, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες και ανάγκες. Ο κοινός παρονομαστής είναι πάντα ο βέλτιστος συνδυασμός οικονομίας και επιδόσεων.



Όταν δεν απαιτείται μεγάλη ισχύς από το σύστημα κίνησης, την παροχή της αναλαμβάνει αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας που συνήθως βρίσκεται μεταξύ του θερμικού και του κιβωτίου. Τροφοδοτείται από μια μπαταρία που επαναφορτίζεται μέσω πρίζας κι έχει αρκετή χωρητικότητα για 30 έως 50 km ανάλογα με το μοντέλο, μια απόσταση που καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες της πλειονότητας των οδηγών.

Ωστόσο όταν η ενέργεια της μπαταρίας εξαντληθεί ή απαιτηθεί επιπλέον ισχύς, τότε μπαίνει στο παιχνίδι και ο θερμικός κινητήρας του αυτοκινήτου. Οι δυο κινητήρες συνεργάζονται υπό τη σκέπη ενός ιδιαίτερα προηγμένου υβριδικού συστήματος με πλήρη ηλεκτρονικό έλεγχο, και σκοπό τη βέλτιστη εκμετάλλευση της ενέργειας.

Έτσι για παράδειγμα μπορείς να πηγαινοέρχεσαι στη δουλειά σου καταναλώνοντας μόνο ρεύμα οπότε κάτω από €2 για κάθε 100 km, ενώ με την αρωγή του θερμικού κινητήρα μπορείς να φτάνεις στο προορισμό σου όσο μακριά κι εάν είναι αυτός, χωρίς το άγχος της φόρτισης.



Όλα τα iPerformance μοντέλα προσφέρουν τη δυνατότητα να επιλέξεις πού θα δίνει προτεραιότητα το υβριδικό σύστημα, μέσω των επιλογών eDrive, MAX eDrive και Save Battery του οδηγικού προφίλ. Η πρώτη εξασφαλίζει την καλύτερη ισορροπία μεταξύ των δύο κινητήρων ενώ η δεύτερη προκρίνει την κίνηση μόνο με το ηλεκτρικό μοτέρ όσο περισσότερο είναι αυτό εφικτό.

Η τρίτη σημαίνει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί συνεχώς και φορτίζει τη μπαταρία, έτσι ώστε η τελευταία να μην πέφτει κάτω από το 50% μέχρι ο οδηγός να αποφασίσει ότι θέλει να τη χρησιμοποιήσει.

Η γκάμα των iPerformance περιλαμβάνει έξι μοντέλα, εκ των οποίων τα πέντε αποτελούν εκδόσεις της Σειράς 2 Active Tourer, των σεντάν 3 και 5, της 7άρας (με κοντό και μακρύ μεταξόνιο) καθώς και της X5. Το έκτο δεν είναι άλλο από το σπορ κουπέ i8, ένα από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα που φτιάχτηκαν ποτέ τόσο σε σχεδίαση όσο και σε προδιαγραφές.



Πρακτικά δηλαδή καλύπτεται όλο το φάσμα πελατών της εταιρείας, με μοντέλα που καθόλου δε θυσιάζουν τα χαρακτηριστικά των υπόλοιπων BMW. Ούτε και τις σπορ επιδόσεις προφανώς, αφού η μέγιστη ιπποδύναμη κυμαίνεται από 224 έως 362 PS και κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού σημαίνει συναρπαστική επιτάχυνση.

Το ότι αυτές οι επιδόσεις επιτυγχάνονται με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας είναι μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη, όπως άλλωστε και η ελεύθερη κυκλοφορία στον Πράσινο Δακτύλιο της Αθήνας που υπογραμμίζει εμφατικά πως τα iPerformance είναι η ιδανική επιλογή για εκείνους που τα θέλουν όλα χωρίς κανέναν περιορισμό.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube