Τετρακίνητες και... αυτόνομες (;) οι μελλοντικές BMW M

Τετρακίνητες και... αυτόνομες (;) οι μελλοντικές BMW M

Τα αυτοκίνητα του M Division στο μέλλος θα είναι προαιρετικά τετρακίνητα και θα ενσωματώνουν τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

Μιλώντας στο Autocar ο Frank Van Meel, CEO του M Division της BMW δήλωσε ότι κάποια στιγμή, καθώς η ιπποδύναμη διαρκώς αυξάνεται, η ενσωμάτωση της τετρακίνησης στα αυτοκίνητα Μ είναι αναπόφευκτη. Αυτό δεν θα είναι όμως σε βάρτος του σπόρ και απολαυστικού χαρακτήρα των μοντέλων.

Παρατηρώντας ότι είχε τοποθετηθεί διαφορετικά πέρσι, σε συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει στο περιθώριο του 24ωρου αγώνα του Nurburgring, ξεκαθάρισε ότι η αρχική επιλογή θα είναι πάντα η πίσω κίνηση, ενώ η 4κίνηση θα προσφέρεται προαιρετικά.

«Η διαρκής αύξηση της ιπποδύναμης στα αυτοκίνητα Μ μας υποχρεώνει να πάρουμε κάποιες αποφάσεις. Λόγω φιλοσοφίας παραμένουν 4κίνητα, αλλά είναι πραγματικά δύσκολο να πουλήσεις αυτοκίνητα με 600 ίππους και κίνηση μόνο πίσω σε αγορές όπως ο Καναδάς και η Ελβετία», δήλωσε ο Frank Van Meel. Το αφεντικό του M Division δήλωσε ότι οι μηχανικοί δουλεύουν σκληρά εξελίσσοντας τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας, το traction control και το ESP, παρόλα αυτά άφησε ξεκάθαρα ανοιχτό το ενδεχόμενο να υιοθετήσουν τα αυτοκίνητα Μ την τετρακίνηση, ως προαιρετική επιλογή.

Σύμφωνα με τον van Meel, μια ονομασία 2+2WD ή κάτι παρόμοιο, θα ήταν εφικτό προκειμένου να τονιζεται η κατά βάση πισωκίνητη διάταξη μετάδοσης, ακόμη κι αν κάποιο ποσοστό ροπής φτάνει στους εμπρός τροχούς. Για την ώρα πάντως δήλωσε ότι η ενσωμάτωση υβριδικής τεχνολογίας από την Σειρά i δεν είναι μέσα στα σχέδια της μάρκας, καθώς η υβριδική τεχνολογία προσθέτει πολύ βάρος. «Δεν μπορείς να προσθέσεις 150 kg χωρίς συνέπειες στην οδική συμπεριφορά», είπε χαρακτηριστικά.

Ο υπεύθυνος πωλήσεων και marketing, Ian Robertson, μιλώντας στη Ν. Υόρκη τον περασμένο μήνα, δεν απέκλεισε αυτό το ενδεχόμενο ωστόσο: «Οι καταναλωτές θέλουν περισσότερη δύναμη και λιγότερα CO2, οπότε η υβριδική τεχνολογία είναι κάτι που πρέπει να εξετάσουμε στο μέλλον». Προφανώς μέσα στην εταιρεία υπάρχουν διαφορετικές φωνές, ανάλογα με την σκοπιά κάθε στελέχους.

Η επόμενης γενιάς Σειρά 5 θα ενσωματώνει το ηλεκτρικό κύκλωμα 48-volt της 7άρας, και θα εξοπλίζεται με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης ώστε να μπορεί να κινείται χωρίς ο οδηγός να κρατά το τιμόνι, τουλάχιστον μέχρι μία προκαθορισμένη ταχύτητα. Θα ενσωματώνει επίσης σύστημα αυτόνομης πέδησης και όλο το πακέτο των συστημάτων πρόληψης και αποφυγής ατυχημάτων.

«Μόνο ένα μικρό μέρος από αυτά τα συστήματα θα περάσει στην Μ5», δήλωσε ο van Meel. «Μπορώ να φανταστώ την ημέρα που τα αυτοκίνητα Μ θα κινούνται αυτόνομα ώστε να σε μεταφέρουν ξεκούραστα από την πίστα πίσω στο σπίτι. Αλλά δεν θα είναι τα πρώτα αυτοκίνητα στην γκάμα της BMW που θα υιοθετήσουν αυτή την τεχνολογία».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube