Συνέντευξη: Frank van Meel – CEO, BMW Group M-Division

Συνέντευξη: Frank van Meel – CEO, BMW Group M-Division

Λίγο πριν από την εκκίνηση του 24ωρου αγώνα του Nurburgring είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για το παρόν και το μέλλον του M-Division με τον άνθρωπο που παίρνει τις αποφάσεις

Πώς τοποθετείται το M-Division μέσα στο BMW Group; Είναι ένα ξεχωριστό brand ή απλώς οι κορυφαίες εκδόσεις κάποιων μοντέλων BMW, όπως το είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια;
Είναι ουσιαστικά ένας πρεσβευτής για τη μάρκα. Είναι η βιτρίνα του τι μπορούμε να κάνουμε. Εκφράζει τη βαθύτερη φιλοσοφία της BMW. Οπότε θα έλεγα ότι είναι και τα δύο, ταυτόχρονα.

Δεν υπάρχει πλέον ξεχωριστή μονάδα παραγωγής. Φτιάχνονται στην ίδια γραμμή παραγωγής με κάθε άλλο αυτοκίνητο BMW. Μήπως αυτό αλλοιώνει κάπως τον ξεχωριστό χαρακτήρα που θα έπρεπε να έχουν τα αυτοκίνητα Μ; Μήπως χρησιμοποιούν πλέον τεχνολογία πολύ κοντινή με αυτή των συμβατικών μοντέλων;
Φτιάχνονται στην ίδια γραμμή παραγωγής, αλλά είναι εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα. Με πάρα πολλά εξαρτήματα, τα περισσότερα, σχεδιασμένα και εξελιγμένα ειδικά για τα μοντέλα Μ, από το μηδέν. Για παράδειγμα η Μ4 Coupé, εμπρός στην οποία στεκόμαστε, σε σχέση με την ΒΜW 435i. Έχει εντελώς διαφορετικό κινητήρα, άλλο μπλοκ κυλίνδρων και διαφορετικό θάλαμο καύσης, άλλο τούρμπο. Επίσης είναι διαφορετικό όλο το πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος, η οροφή, ακόμη και τα καθίσματα.

Είναι πολύ διαφορετικά τα μοντέλα Μ. Και είναι πολύ καλή αυτή η ερώτηση, διότι αυτό είναι ένα κομμάτι που θα πρέπει να δουλέψουμε περισσότερο. Στην επικοινωνία. Πρέπει ο κόσμος να μάθει και να συνειδητοποιήσει ότι επειδή είναι και τα δύο 6κύλινδρα σε σειρά τούρμπο δεν σημαίνει ότι είναι ίδια. Είναι εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα.

Έπειτα είναι και η δυνατότητα αισθητικής βελτίωσης -και όχι μόνo- με αξεσουάρ Μ που προσφέρετε στους ιδιοκτήτες BMW που μειώνει τη διαφορά σε σχέση με τα αυθεντικά αυτοκίνητα Μ.
Υπάρχουν τρία διαφορετικά στάδια εξατομίκευσης με αξεσουάρ Μ. Πολλές επιλογές, έτσι ώστε τα αυτοκίνητα να μην είναι ίδια μεταξύ τους. Οι πελάτες των BMW το ζητάνε και δεν βλέπω τον λόγο διότι αυτό να ενοχλεί τους ιδιοκτήτες των Μ. Δεν έχουμε ενδείξεις για κάτι τέτοιο.

Ποια είναι η στρατηγική σας για το μέλλον; Θα υπάρχει μία M για κάθε μοντέλο της γκάμας της BMW; Διότι στο παρελθόν είχαν ληφθεί κάποιες περίεργες για τους petrolheads αποφάσεις. Να παραχθεί Χ5 Μ και Χ6 Μ, αλλά όχι Ζ4…
Θέλουμε να έχουμε όσο γίνεται περισσότερες Μ. Και να είστε σίγουροι ότι θα το κάνουμε, η γκάμα θα διευρυνθεί. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάθε μοντέλο. Επειδή όπως εξήγησα πρόκειται για ένα σχεδόν εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο από αυτό στο οποίο βασίζεται, κάθε νέα Μ έχει μεγάλο κόστος εξέλιξης. Διότι θέλουμε να είναι κορυφαία στην κλάση της, διαφορετικά δεν έχει λόγο ύπαρξης. Και θέλουμε πριν πάρουμε την απόφαση να γνωρίζουμε ότι υπάρχει επαρκής ζήτηση για το αυτοκίνητο που πρόκειται να φτιάξουμε.

Μια και μιλήσαμε ήδη για τις τετρακίνητες M και με δεδομένο το δικό σας background (στην Audi και συγκεκριμένα στην quattro gmbh) θα δούμε την τετρακίνηση να χρησιμοποιείται περισσότερο στις Μ;
Η φιλοσοφία μας ήταν και παραμένει πισωκίνητη. Είναι αρχή μας να κρατάμε χαμηλά το βάρος και να έχουμε κορυφαία αναλογία kg/PS. Με λιγότερα από 1.500 kg η Μ4 είναι κορυφαία στην κατηγορία της και σε αυτό τον τομέα. Προς το παρόν δεν υπάρχει ανάγκη. Αν χρειαστούμε περισσότερο traction, κάποια στιγμή που δεν μπορούμε να πάρουμε από την τεχνολογία που εξελίσσουμε για την ανάρτηση και τη μετάδοση, ίσως να το σκεφτούμε. Αλλά δεν θα το πούμε «τετρακίνηση».

Υπάρχει συνεργασία και αλληλεπίδραση του M-Division με το τμήμα που εξελίσσει τη φίρμα i;
Φυσικά και συνεργαζόμαστε. Έχουν πάρει από εμάς σημαντική τεχνογνωσία σε ό,τι έχει να κάνει με την παραγωγή των εξαρτημάτων από ανθρακόνημα. Βλέπουμε τι κάνουν στις μονάδες ισχύος και στη μετάδοση.

Υπάρχει περίπτωση να δούμε Μ hybrid ή με κάποιας μορφής σύστημα KERS;
Υπάρχουν κάποιες σκέψεις, αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται πλέον στα αυτοκίνητα επιδόσεων, στα σούπερκαρ, κ.λπ. Αλλά όπως είπα, δική μας προτεραιότητα είναι το χαμηλό βάρος και η κορυφαία αναλογία kg/PS. Και για την ώρα η υβριδική τεχνολογία δεν συμβαδίζει με αυτή τη φιλοσοφία.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube