Η Stelvio θα «σώσει» την Alfa Romeo;

Η Stelvio θα «σώσει» την Alfa Romeo;

Η μεγάλη άνοδος στις πωλήσεις των SUV καθιστά τη Stelvio τον κρίσιμο παράγοντα για την ανάκαμψη της Alfa Romeo, καθώς η Giulia δείχνει να μην τραβάει

Στα 2.757 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, βρίσκεται το πέρασμα Stelvio. Είναι ο πιο ψηλός ασφαλτοστρωμένος δρόμος στις Ιταλικές Άλπεις.

Για να φτάσει κανείς στην κορυφή του πρέπει προηγουμένως να στρίψει 48 φουρκέτες. Μια εξαιρετική μεταφορά για την προσπάθεια της Alfa Romeo να φτάσει στην κορυφή. Μια προσπάθεια που τα τελευταία χρόνια έδειχνε να μην τελεσφορεί. Γι αυτό το λόγο το νέο SUV (το πρώτο για την ακρίβεια) της Alfa Romeo με το όνομα Stelvio είναι τόσο κρίσιμο για την Ιταλική εταιρεία. Για την ακρίβεια η Stelvio είναι απαραίτητο να πετύχει τα νούμερα πωλήσεων που έχει θέσει η Alfa Romeo αν θέλει να επανέλθει στην κερδοφορία μετά από περίπου δύο δεκαετίες. Η Stelvio και όχι η Giulia είναι ο κρίσιμος παράγοντας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel 210 PS Q4

Οι περιπέτειες της Alfa Romeo είναι γνωστές. Αυτή είναι η τέταρτη προσπάθεια ανόρθωσης από τότε που ο Sergio Marchionne έγινε CEO της FIAT τότε, FCΑ αργότερα, τον Ιούνιο του 2004. Το πιο φιλόδοξο από αυτά είναι ασφαλώς αυτό που ανακοινώθηκε το 2014, οπότε και η εταιρεία αποφάσισε να επενδύσει 5 δις ευρώ για την εξέλιξη νέων μοντέλων της Alfa Romeo, προκειμένου μέχρι το 2018 οι πωλήσεις της μιλανέζικης φίρμας να έχουν φτάσει τις 400.000. Το σχέδιο μάλιστα προέβλεπε ότι ο επόμενος στόχος θα ήταν το μισό εκατομμύριο μονάδες, αν και δεν έβαζε συγκεκριμένο χρονικό ορίχζοντα για την επίτευξή του.

Τον Ιανουάριο του 2016 το πλάνο αναθεωρήθηκε. Ο Marchionne είπε πως ο στόχος των 400.000 μονάδων θα επιτευχθεί δύο χρόνια αργότερα από το αρχικώς προβλεπόμενο, δηλαδή το 2020. Ακόμα κι έτσι εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά φιλόδοξο. Δεν είναι εύκολο σε τέσσερα χρόνια μια εταιρεία να φτάσει τις 400.000 μονάδες από τις 73.000 που πούλησε παγκοσμίως την περασμένη χρονιά.


Σύμφωνα με το πλάνο, η Alfa Romeo θα παρουσιάσει μια γκάμα οχτώ νέων μοντέλων μέχρι τα μέσα του 2020. Ωστόσο Ιταλοί αναλυτές εκτιμούν ότι μέχρι τώρα η FCA έχει επενδύσει περίπου τα μισά από τα 5 δις του αρχικού προϋπολογισμού και στην παραγωγή έχουν φτάσει μόλις δύο από τα 8 μοντέλα. Προφανώς έχει γίνει περισσότερη από τη μισή δουλεία, καθώς αναπτύχθηκε η πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται η Giulia, η Stelvio και στην οποία θα βασιστούν και άλλα μοντέλα. Και πάλι όμως αυτή τη στιγμή η Alfa Romeo έχει στα χέρια της ουσιαστικά μόνο τη Stelvio και τη Giulia. Τα πράγματα ωστόσο για τη Giulia δεν πάνε όπως είχαν αρχικά υπολογιστεί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 AT8
 
Ο Marchionne είχε προβλέψει ότι οι ετήσιες πωλήσεις της Giulia παγκοσμίως θα κυμαίνονταν από 75.000 μέχρι 100.000 μονάδες. Ωστόσο από τον Μάιο του 2016 μέχρι το Απρίλιο του 2017 η Giulia είχε πουλήσει στην Ευρώπη 18.908 αυτοκίνητα, σύμφωνα με τη JATO Dynamics. Αυτό οφείλεται, ανάμεσα στα άλλα, στο γεγονός ότι δεν υπάρχει στη γκάμα στέισον βάγκον, μια έκδοση που στη βόρεια Ευρώπη έχει μεγάλη απήχηση. Οι πιο σημαντικοί ανταγωνιστές, όπως η BMW Σειρά 3 και το Audi A4 πουλάνε πολύ σημαντικά νούμερα σε αυτή τη μορφή αμαξώματος. Στις ΗΠΑ, σύμφωνα με νούμερα της ίδιας της FCA, η Giulia στους πρώτους τέσσερις μήνες της εμπορικής της πορείας πούλησε 1.636 αυτοκίνητα. Το βασικό πρόβλημα της Giulia είναι ότι η παγκόσμια ζήτηση για σεντάν έχει κατρακυλίσει.



Το αδύναμο ξεκίνημα της Giulia σημαίνει ότι η Stelvio θα παίξει τον πιο κρίσιμο ρόλο στο αν η Alfa Romeo θα καταφέρει τελικώς να φτάσει στους στόχους των πωλήσεων και των κερδών. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τη Stelvio είναι ότι αυτή τη στιγμή η παγκόσμια ζήτηση για μεσαίου μεγέθους premium SUV εξακολουθεί να αυξάνεται. Από την άλλη ο ανταγωνισμός είναι σκληρός: Audi Q5, BMW X4, Jaguar F-Pace, Mercedes-Benz GLC και το νέο Volvo XC60. Στην Ευρώπη οι πωλήσεις σε αυτή την κατηγορία πέρσι αυξήθηκαν κατά 30%, φτάνοντας συνολικά στις 411.000 μονάδες, σύμφωνα πάντα με τη JATO. Η αύξηση στις ΗΠΑ ήταν επίσης 32%, φτάνοντας συνολικά στα 360.000 αυτοκίνητα, όπως φαίνεται στο Automotive News Data Center.

Τον περασμένο Απρίλιο σε μια συνομιλία του με οικονομικούς αναλυτές, ο Marchionne είπε πως «η Alfa και η Maserati μαζί θα πουλήσουν το 2017 230.000 μονάδες». Αν αφαιρέσουμε τις 60.000 αυτοκίνητα που υπολογίζεται ότι θα πουλήσει η Maserati φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι η Alfa θα πετύχει 170.000 πωλήσεις παγκοσμίως μέχρι το τέλος του 2017. Ο Οικονομικός Διευθυντής της FCA, Richard Palmer, επιβεβαίωσε ότι η Alfa είναι σε καλό δρόμο ώστε να έχει μηδενικό ισολογισμό στο τελευταίο τρίμηνο του 2017 και ο Marchionne πρόσθεσε ότι η εταιρεία θα ξαναγίνει κερδοφόρα το 2018.

Η Gabriele Gambarova, αναλύτρια της τράπεζας Akros στο Μιλάνο, υποστηρίζει ότι οι στόχοι του Marchionne είναι «αρκετά επιθετικοί». Αν αναφέρεται σε παραδόσεις αυτοκινήτων στις αντιπροσωπείες και όχι σε πωλήσεις λιανικής είναι πιο επιτεύξιμοι. «Η αγορά των ΗΠΑ θα μπορούσε αυτή τη χρονιά να απορροφήσει 20.000 πωλήσεις Giulia και Stelvio μαζί» αναφέρει η Gambarova και συνεχίζει: «στο τελευταίο τρίμηνο θα μπορούσαμε να έχουμε μια πρώτη εικόνα σε σχέση με την αποδοχή της Stelvio στις πιο κρίσιμες αγορές».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 Q4


Η εταιρεία οικονομικών αναλύσεων HIS Markit είναι λιγότερο αισιόδοξη από τον Marchionne. Προβλέπει ότι το 2017 η Alfa θα πουλήσει 120.000 αυτοκίνητα μαζί με τη Stelvio, η οποία τώρα αρχίζει τις πωλήσεις της στην Ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό σημαίνει 25.000 λιγότερα από τις «επίσημες» προβλέψεις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2017 η Alfa αύξησε τις πωλήσεις της στην Ευρωπαϊκή αγορά κατά 35%, στις 21.152 μονάδες. Αν η Alfa ξεπεράσει τις 100.000 πωλήσεις αυτό το έτος θα είναι η πρώτη φορά που το καταφέρνει από το 2012. Την τελευταία φορά που πούλησε περισσότερα από 200.000 αυτοκίνητα ήταν το 2001.

Αλλά για να περάσει με σιγουριά η Alfa Romeo στην κερδοφορία θα χρειαστεί επιπλέον ενισχύσεις. Και αυτό θα γίνει με ένα μικρότερο και ένα πιο μεγάλο SUV από τη Stelvio, ώστε να έχει πλέον τρία SUV στη γκάμα της. Το μικρότερο SUV είναι πιθανό να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της FCA στο Pomigliano της νότιας Ιταλίας, όπου αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται το FIAT Panda. Το μεγαλύτερο από τη Stelvio SUV θα κατασκευάζεται είτε στο εργοστάσιο στο Cassino, όπου θα μοιράζεται μια παραλλαγή της πλατφόρμας των Stelvio και Giulia, είτε στο Mirafiori, ως «αδερφό» μοντέλο της Maserati Levante. Κανένα από τα δύο SUV δεν αναμένεται νωρίτερα από το 2019. Μέχρι τότε η Stelvio πρέπει να τραβήξειτο μεγαλύτερο βάρος της ανάκαμψης.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube