Κάναμε βόλτα με το νέο Volvo XC60 2017

Κάναμε βόλτα με το νέο Volvo XC60 2017

Η πρώτη μας εμπειρία από το νέο Volvo XC60 δείχνει ότι η μάχη στην κατηγορία των μεσαίων premium SUV θα είναι σκληρή.

Το νέο Volvo XC60 σχεδιάστηκε για να δίνει εμπνέει αυτοπεποίθηση με την πρώτη ματιά. Και μάλλον έχουν πετύχει αυτόν τον στόχο. Αντίστοιχη είναι η εντύπωση που σου δίνει και το πάτημά του στο δρόμο.

Το καταλαβαίνεις από τον τρόπο που διαχειρίζεται μία καμπή μεγάλης διάρκειας των 130 km/h, από αυτές όπου αναπτύσσεται μεγάλο πλευρικό φορτίο, και ενώ από το δεξί κάθισμα αγχώνεσαι, αφού δεν είσαι μαθημένος να έχει άλλος τον έλεγχο, ο οδηγός σου έχει την άνεση να κάνει τιμονιές μέσα στη στροφή για να σου δείξει πόσο μακριά είναι το αυτοκίνητο από το όριό του. Πόσο περιθώριο πίεσης έχει ακόμη το πλαίσιο.  

Ο οδηγός μας είναι ο Stefan Karlsson, επικεφαλής της εξέλιξης του σασί. Και έχει αναλάβει να μας κάνει βόλτα σε διάφορες πίστες, μέσα στο κέντρο δοκιμών της εταιρείας στο Hallered, κοντά στο Götebοrg. Αυτή είναι η πρώτη φορά που δημοσιογράφοι έχουν την ευκαιρία να πάρουν γεύση από το νέο Volvo XC60 εν κινήσει. Πρόθεση της Volvo είναι να τονίσει πόσο έχει βελτιωθεί η δυναμική συμπεριφορά του μοντέλου.

«Έχει πολύ περισσότερη μηχανική πρόσφυση στο εμπρός μέρος», λέει ο Karlsson. «Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια έχει επιτρέψει το κέντρο περιστροφής κάθε άξονα να είναι ίδιο εμπρός και πίσω, σε αντίθεση με το προηγούμενο XC60. Έτσι αποφεύγουμε την κατακόρυφη ταλάντωση της ανάρτησης όταν το αυτοκίνητο είναι υπό κλίση και είναι πιο εύκολο να πετύχουμε την σωστή ρύθμιση για τα αμορτισέρ». Πράγματι, η πρόσφυση του εμπρός μέρους είναι εντυπωσιακή, καθώς ο Karlsson κάνει απότομες κινήσεις το τιμόνι και μεγάλη ταχύτητα για να φέρει το πλαίσιο σε δύσκολη θέση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 T6 AWD

Στην πραγματικότητα, μιλάμε για μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων σε όλους τους τροχούς. Η οποία δίνει εξαιρετικά ακριβή συμπεριφορά και στην ουρά, αυτή που χρειάζεσαι στο μέσο μιας γρήγορης καμπής. «Αν το αυτοκίνητο δεν είναι ισορροπημένο σε ό,τι έχει να κάνει με τη γεωμετρία της ανάρτησης, και η πίσω ανάρτηση δεν είναι ακριβής στον έλεγχο, η γωνία του τιμονιού τείνει να προκαλεί εντονότερη κλίση στο πίσω μέρος σε σχέση με το εμπρός, αντί απλώς την αλλαγή εκείνη στην ισορροπία που είναι απαραίτητη για να ρυθμίσεις την τροχιά του οχήματος μέσα στη στροφή», εξηγεί ο Karlsson.

«Θέλαμε επίσης το αυτοκίνητο να ισοπεδώνει λακκούβες, χαντάκια και σαμαράκια. Να μην χρειάζεται ο οδηγός να τα αποφεύγει…», λέει ενώ δείχνει τι ακριβώς εννοεί με χιλιόμετρα που φέρνουν σε δύσκολη θέση το στομάχι. «Και η πολλαπλών συνδέσμων πίσω ανάρτηση βοηθά να πετύχεις τον έλεγχο και την επιθυμητή άνεση πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη διάταξη. Επιτρέπει επίσης καλύτερο έλεγχο σε διαδοχικές ανωμαλίες, αποτρέποντας την εκδήλωση τάσεων πλεύσης».


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 D5

Σύμφωνα με τον Henrik Green, επικεφαλής R&D της Volvo, αυτό το XC60 εξελίχθηκε για να προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση από αυτή στην οποία μας έχουν συνηθίσει τα Volvo. Και παρότι η έκδοση D5, με την οποία είχαμε το προνόμιο να μας κάνουν αυτή την πρώτη βόλτα και να απολαύσουμε από το κάθισμα του συνοδηγού, δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο. Για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμη, έτσι ώστε να αποκτήσουμε εικόνα από πρώτο χέρι, αλλά η καμπίνα είναι ένα περιβάλλον υψηλής αισθητικής, εκλεπτυσμένου γούστου και κορυφαίας άνεσης.

[Πηγή Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube