Αυτά είναι τα πέντε πιο πρακτικά σπόρτσκαρ της αγοράς

Αυτά είναι τα πέντε πιο πρακτικά σπόρτσκαρ της αγοράς

Δεν είναι λίγοι αυτοί που θα ήθελαν να έχουν ένα αυτοκίνητο για σούπερ σπορ οδήγηση, αλλά και να μπορεί να πάει στο σουπερμάρκετ.

Τα σπόρτσκαρ, από τη φύση τους, δεν είναι πρακτικά αυτοκίνητα. Και γι’ αυτό ακριβώς το λόγο, επειδή συχνά αναρωτιέστε και κατακεραυνώνετε τους κατασκευαστές για την επιλογή αυτή, κατασκευάζονται απίθανα γρήγορες μπερλίνες, στέισον και SUV/crossover.

Και ενώ μερικά από τα παραπάνω είναι φανταστικά αυτοκίνητα, κι ας λέτε ό,τι θέλετε, τους είναι δύσκολο να χτυπήσουν σε δυναμικά χαρακτηριστικά και ευχαρίστηση στην οδήγηση στα ίσια τα καθαρόαιμα σπόρτσκαρ.

Έτσι είπαμε να φτιάξουμε μια λίστα με τα πιο πρακτικά από τα δεύτερα, αλλά περασμένα μέσα από ψιλή κρησάρα. Δηλαδή, αυστηρά δίπορτα και σαφώς όχι βασισμένα σε 4θυρα μοντέλα, όπως για παράδειγμα μια BMW M4 ή μια Mercedes-AMG C 63. Μιας και αυτοκίνητα όπως αυτά τα τελευταία είναι φτιαγμένα για ένα συγκεκριμένο σκοπό, αλλά επί μίας χρηστικής καθημερινής βάσης.

Σαφώς και όποιος σκέφτεται την αγορά μιας McLaren, η πρακτικότητα δεν είναι αυτό που έχει στο μυαλό του. Ωστόσο η Sports Series αποτελεί ότι πιο χρησιμοποιήσιμο μπορείς να αγοράσεις σε McLaren και η 570GT η πιο πρακτική της σειράς. Ένα σπορ αυτοκίνητο με γυάλινη πίσω πόρτα, εκεί που η 570S έχει ένα καπό για το μοτέρ που δεν ανοίγει κιόλας. Με ένα λοιπόν πρόσθετο «λαγούμι», η 570GT είναι η πιο πρακτική McLaren που κατασκευάστηκε ποτέ. Αλλά και μία από τις πιο γρήγορες, χάρη στον 3,8λιτρο διτούρμπινο V8 που με 570 άλογα φροντίζει για το χαμόγελό σου. Και επιπλέον είναι και το μοναδικό αυτοκίνητο της λίστας που θα μπορούσε να το αποκαλέσεις σούπερκαρ.


Ένα από τα μεγάλα μειονεκτήματα των σπορ αυτοκινήτων είναι το μικροσκοπικό πορτμπαγκάζ που ο χώρος του είναι πολύ στριμόκωλος ακόμη και για μια μέτρια βαλίτσα. Η Chevrolet Corvette δεν πάσχει από τούτο. Κι αν για την Corvette Convertible το πορτμπαγκάζ είναι αποδεχτό, αυτό της Stingray είναι… τεράστιο. Έτσι ανοίγοντας την τρίτη πόρτα μιας C7 μπορείς να βολέψεις τις αποσκευές τεσσάρων ατόμων και να σου περισσέψει και χώρος –για να βάλεις και κάπου την αφαιρούμενη οροφή. Είναι προφανές ότι οι Αμερικανοί όταν μιλούν για Grand Tourer το εννοούν, αντίθετα με τους Ευρωπαίους. Ο απενεργοποίηση κυλίνδρων και η τυποποιημένη κατανάλωση των 8,1 lt/100 km είναι απλώς τα κερασάκια στην τούρτα.


Το αυθεντικό GT-R βασίστηκε στο Nissan Skyline. Ωστόσο, η Nissan απαρνήθηκε το όνομα « Skyline» όταν λανσάρισε το πρώτο GT-R στην αμερικανική αγορά, το R35. Το πορτμπαγκάζ του GT-R δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακό όσο άλλων αυτοκινήτων σε αυτή τη λίστα, αλλά η τετρακίνηση είναι κάτι που δεν μπορείς να παραβλέψεις, ειδικά για χειμωνιάτικο υψηλό τουρισμό. Με τέσσερις θέσεις, το GT-R είναι ένα από τα καλύτερο –αν όχι το καλύτερο- της λίστας, σκιάζοντας στους πίσω δρόμους όχι μόνο τα υπόλοιπα τέσσερα, αλλά και μπόλικα λεγόμενα σούπερκαρ. Ειδικά το μοντέλο του 2017, η Nissan το έχει κάνει ακόμα πολυτελέστερο, χωρίς φυσικά να απωλέσει κάτι από τα δυναμικά χαρακτηριστικά του κι αυτά της ισχύος, που περιμένει ο καθένας από το όνομα «GT-R».


H Porsche 718 Boxster/Cayman είναι το δεύτερο κεντρομήχανο σπόρτσκαρ της λίστας. Οι σχεδιαστές της εταιρείας εκμεταλλεύτηκαν την αρχιτεκτονική αυτή για να δώσουν στο πιο οικονομικό τους αυτοκίνητο δύο πορτμπαγκάζ. Εδώ να σημειώσουμε ότι η 718 Cayman είναι λίγο πιο πρακτική από την Boxster εξαιτίας λόγω της πίσω κλίσης της, αλλά και οι δύο διαθέτουν πολύ εύχρηστο «ρούμπο» με επιπλέον χώρο πίσω. Πολλοί ίσως ισχυριστούν ότι η 911 είναι ένα πρακτικό καθημερινό αυτοκίνητο, λόγω των μικροσκοπικών πίσω θέσεων που μπορούν (θεωρητικά) να χρησιμοποιηθούν και ως αποθηκευτικός χώρος. Ωστόσο, οι δίδυμες 718 είναι ακόμα πιο πρακτικές στη μεταφορά.


Για την πέμπτη επιλογή είμαστε σίγουροι ότι ακούμε τις ήδη τις κραυγές διαμαρτυρίας για το χάτσμπακ που βάζουμε στη λίστα. Η GTC4Lusso τεχνικά κατατάσσεται στα shooting brake, αλλά δεν παύει αν και μοδάτο στέισον να είναι μια Ferrari. Και όχι μόνο είναι ένα μεγάλο χάτσμπακ, αλλά διαθέτει τέσσερις θέσεις και στην έκδοση με τον V12, τετρακίνηση –και τετραδιεύθυνση. Θα μας πείτε ότι θα μπορούσαμε να καλύψουμε την τελευταία θέση με ένα διθέσιο, όπως η AMG GT ή η Jaguar F-type. Αλλά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι η GTC4Lusso δεν είναι μόνο πιο δυνατή, αλλά και πιο καθημερινή. Και είναι η μόνη Ferrari που μπορεί να οδηγηθεί σπορ σε μια διαδρομή και στο καπάκι να πάει στο IKΕΑ και να τη φορτώσεις κουρτινόξυλα. Ε, και όσο να το κάνεις ένας ατμοσφαιρικός V12 με 690 άλογα ακούγεται φανταστικά (με την ηχητική έννοια του επιρρήματος) για να πηγαίνεις τα παιδιά σχολείο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube