Test drive: Lexus NX 450h+

Με το Lexus NX 450h+ η ιαπωνική φίρμα βάζει τη σφραγίδα της στον χάρτη των PHEV λίγο καθυστερημένα, με ένα μοντέλο που έχει όμως τικαρισμένα όλα τα σωστά κουτάκια για να διεκδικήσει τη θέση του σε μια απαιτητική αγορά.

Ορμώμενη από τους στενούς δεσμούς της με την Toyota, η Lexus ήταν η πρώτη μάρκα που πριν από μια περίπου 20ετία πήρε τα οφέλη του εξηλεκτρισμού και της υβριδικής τεχνολογίας και τα βόλεψε στο αμάξωμα ενός SUV. Και παρότι συνέχισε να επενδύει σε αυτήν για χρόνια, το επόμενο βήμα, η άμεση δηλαδή σύνδεση με την πρίζα, άργησε κάπως να γίνει επιτρέποντας σε αρκετούς από τους ανταγωνιστές να προπορευτούν.

Όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός όμως, «κάλλιο αργά παρά ποτέ». Με την έκδοση plug-in hybrid της νέας γενιάς του NX, η Lexus εμπλουτίζει την γκάμα της με ένα SUV που πέρα από την τεχνολογία του διακρίνεται για το στιλ και την πολυτέλεια του. Κλείνοντας έτσι το μάτι σε όσους αναζητούν ένα PHEV για ηλεκτρικά χιλιόμετρα στην πόλη, χωρίς όμως τους περιορισμούς των EV όταν αποφασίσουν να την εγκαταλείψουν.

Γνωστή συνταγή, σε γκουρμέ εκτέλεση
Αρχικά να αναφέρουμε ότι στη νέα γενιά, το Lexus NX έχει χτιστεί πάνω στην πλατφόρμα GA-K του ιαπωνικού ομίλου, μεγαλώνοντας αρκετά σε διαστάσεις. Το μήκος φτάνει τα 4,66 m, το πλάτος τα 1,87 και το ύψος τα 1,670 m. Το μεταξόνιο αγγίζει με τη σειρά του τα 2,69 m, κάνοντας σαφές πλέον πως το NX πατά στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των premium D-SUV, αφήνοντας χώρο προς τα κάτω για το μικρότερο UX.

Lexus NX 450h+

Η νέα πλατφόρμα αλλά και η σύνθεση του υβριδικού συστήματος δεν αποτελούν πλήρως νέα υλικά. Αμφότερα έχουν χρησιμοποιηθεί για την υλοποίηση του αντίστοιχου επαναφορτιζόμενου υβριδικού Toyota RAV4. Μόνο που στην περίπτωση του NX 450h+ έχουμε να κάνουμε με μια σαφώς πιο γκουρμέ εκτέλεση της συνταγής, τόσο σε επίπεδο συμπεριφοράς στον δρόμο όσο και διαβίωσης στην καμπίνα.

Ας δούμε όμως πρώτα τι περιλαμβάνει το σύμβολο «+» στην ονομασία του ιαπωνικού SUV, το οποίο υποδηλώνει την επαναφορτιζόμενη δυνατότητα του υβριδικού συστήματος και θα το δούμε μελλοντικά και σε άλλα μοντέλα της Lexus. Στην καρδιά του συστήματος βρίσκεται ένας 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 2,5 lt που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και αποδίδει 185 PS και 227 Nm. Πλαισιώνεται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα (σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη) με ισχύ 182 PS και 270 Nm, ενσωματωμένο στο κιβώτιο eCVT. Στο πίσω μέρος, ένα μικρότερο ηλεκτρικό μοτέρ με 54 PS και 121 Nm είναι συνδεδεμένο απευθείας στους αντίστοιχους τροχούς, δίνοντας στο γιαπωνέζικο SUV ηλεκτρική τετρακίνηση.

H ανάρτηση φιλτράρει ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες, παρέχοντας παράλληλα υψηλή πρόσφυση όταν ο οδηγός παρασυρθεί από την αμεσότητα του δεξιού πεντάλ και κινηθεί με το Lexus NX 450h+ σε πιο σβέλτο ρυθμό.

Συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 309 PS, εξασφαλίζοντας στο περίπου δύο τόνων αυτοκίνητο εκρηκτικές επιδόσεις, με τη δυνατότητα να επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 km/h σε 6,3” με την ένδειξη της ταχύτητας στο ψηφιακό καντράν να σταματά στα 200 km/h.

Πέρα από τις πολύ καλές επιδόσεις, η ειδοποιός διαφορά του NX 450h+, σε σχέση όχι μόνο με το συγγενικό RAV4 αλλά και με άλλα ανταγωνιστικά PHEV, είναι η ποιότητα κύλισης και το αρχοντικό πάτημα στον δρόμο. Ακόμα και στην έκδοση F Sport που είχαμε στη διάθεσή μας, η οποία έχει χαμηλοπρόφιλα λάστιχα και 20άρηδες ζάντες.

Παρότι ο συνδυασμός δεν φαντάζει ιδανικός για την πλειονότητα των ελληνικών δρόμων, το αποτέλεσμα είναι σαφώς καλύτερο απ’ αυτό που περιμένεις: Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ φιλτράρουν ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες, παρέχοντας παράλληλα υψηλή πρόσφυση όταν ο οδηγός παρασυρθεί από την αμεσότητα του δεξιού πεντάλ και κινηθεί με πιο σβέλτο ρυθμό. Στις συνιστώσες του παραπάνω αποτελέσματος έρχονται να σταθούν τόσο η τετρακίνηση όσο και το άμεσο σύστημα διεύθυνσης που σηκώνει όμως βελτίωση σε επίπεδο αίσθησης.

Lexus NX 450h+

Το συνολικό αποτέλεσμα που δίνει η ανάρτηση πάντως, σε συνδυασμό και με τη βελούδινη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, είναι αυτό που περιμένεις από ένα SUV που πλασάρεται ως premium. Μοναδική ίσως παραφωνία το βουητό από τον κινητήρα λόγω του eCVT όταν επιταχύνεις δυνατά στον ανοικτό δρόμο με το κοντέρ σε τριψήφια νούμερα. Σε χαμηλότερη ταχύτητα ωστόσο, η σχεδόν άριστη ηχομόνωση φιλτράρει και αυτό τον θόρυβο αφήνοντάς τον έξω από την καμπίνα.

Σε ό,τι άφορά την κατανάλωση, το NX 450h+ είναι εξίσου εντυπωσιακό. H μεγάλη μπαταρία των 18,1 kWh που βρίσκεται στο πάτωμα του πλαισίου εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που καλύπτει εύκολα τις καθημερινές ανάγκες του μέσου οδηγού. Με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας να κυμαίνεται μεταξύ 22 και 24 kWh/100 km, τα 60 km είναι δεδομένα αν κινείσαι αποκλειστικά στην πόλη, όπου η ανάκτηση ενέργειας εισφέρει περισσότερο. Ενώ εάν το προσπαθήσεις, μπορεί να πλησιάσει ακόμα και τα 80 km. Στο ταξίδι τώρα, με αδειανή την μπαταρία και μια αξιοπρεπή μέση ωριαία ταχύτητα, η κατανάλωση κρατιέται εύκολα κοντά στα 8 lt/100 km.

Τολμηρό και ποιοτικό
Περνώντας στο εσωτερικό, το NX 450h+ ακολουθεί την πληθωρική στο μάτι αλλά και οδηγοκεντρική σχεδίαση που μας έχει συνηθίσει η Lexus στα περισσότερα μοντέλα της, γαρνιρισμένη με μπόλικη ψηφιακή τεχνολογία. Το βλέμμα θέλοντας και μη στρέφεται στην εντυπωσιακή οθόνη αφής 14” του infotainment Link Ρro που στη νεότερη έκδοσή του προσφέρει φωνητικό έλεγχο και στα ελληνικά, πλοήγηση cloud, αναβαθμίσεις over-the-air, ασύρματο Apple CarPlay και σύνδεση φυσικά με Android Auto. Το ψηφιακό περιβάλλον συνεχίζεται και εμπρός από τον οδηγό με πλήρως ψηφιακά όργανα και ένα πολύ πλούσιο σε ενδείξεις head-up display.

Η ποιότητα των υλικών είναι υπεράνω κριτικής και το φινίρισμα πολύ προσεγμένο. Μάλιστα δεν λείπουν και κάποια στοιχεία, όπως π.χ. το άνοιγμα των θυρών από μέσα με κουμπιά, αντί των παραδοσιακών χειρολαβών, που δεν συνηθίζονται σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Σε αυτά οφείλουμε να συμπεριλάβουμε και το ηχοσύστημα 17 ηχείων με την υπογραφή της Mark Levinson. Περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης F Sport που είχαμε στην διάθεσή μας και αποτελεί την κορυφαία της γκάμας του.

Lexus NX 450h+

Δεδομένου των συνολικά μεγαλύτερων διαστάσεων καλύτερα είναι τα πράγματα για τους επιβάτες και χωροταξικά. Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν με περίσσια ευκολία ακόμα και ψηλόσωμοι επιβάτες, και οι θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα ικανοποιούν τόσο αριθμητικά όσο και πρακτικά. Άκρως ανταγωνιστικός για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και ο χώρος αποσκευών που με τα 545 lt κινείται πάνω από τον μέσο όρο.

Περνώντας από το ταμείο, το κόστος αγοράς του νέου Lexus NX 450h+ ξεκινά από τις €66.900 της βασικής μα πλούσια εξοπλισμένης Εxecutive και φθάνει έως τις €81.700 της κορυφαίας F Sport. Τίμημα που κρίνεται ανταγωνιστικό για τα δεδομένα των PHEV D-SUV, με πρόσθετο πλεονέκτημα την 6ετή εγγύηση του ιαπωνικού εργοστασίου, η οποία ανεβαίνει στα έντεκα χρόνια για την μπαταρία και τα τμήματα του υβριδικού συστήματος κίνησης.

Εάν στα παραπάνω θετικά προσθέσουμε την αψεγάδιαστη ποιότητα, τις εξαιρετικές επιδόσεις σε ταχύτητα, κατανάλωση και άνεση αλλά και τη ξεχωριστή εμφάνιση, τότε εύκολα καταλήγει κάποιος στο συμπέρασμα ότι το νέο Lexus NX 450h+ είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα της κατηγορίας.


Τι λέει το DRIVE
Με εμφάνιση και ποιοτικά χαρακτηριστικά που τιμούν τη σφραγίδα του premium, το νέο Lexus NX 450h+ βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό με τη σπιρτάδα, την άνεση, τις ηλεκτρικές επιδόσεις και την τιμή του αυτή την στιγμή στην ελληνική αγορά. 
Τιμή Από €66.900 (Executive)
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 2.487 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος/άμεσος ψεκασμός, 185 PS/6.000 rpm, 227 Nm/ 3.200-3.700 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ Ι 182 PS, 270 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ ΙΙ 54 PS, 121 Nm, μπαταρία 18,1 kWh, κίνηση e-AWD, κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
Συνδυαστική απόδοση 309 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,3”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση* 2,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 26 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.660 x 1.865 x 1.670 mm
Χώρος αποσκευών 545 lt
Βάρος 2.065 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE, για τα πρώτα 100 km ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη.

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης