Opel Insignia 1.6T SIDI

Ως ένα από τα πιο εμπορικά πετυχημένα μοντέλα της τελευταίας πενταετίας, στο Insignia κρέμονται πολλές από τις ελπίδες της Opel.

Ως ένα από τα πιο εμπορικά πετυχημένα μοντέλα της τελευταίας πενταετίας, στο Insignia κρέμονται πολλές από τις ελπίδες της Opel.

Το facelift έχει στρογγυλέψει κάποιες από τις ακμές, με το βασικό χαρακτήρα του μοντέλου να μένει ίδιος. Στην εξωτερική σχεδίαση, οι αλλαγές είναι περιορισμένες, σε σημείο που αποτελεί πρόκληση το να ξεχωρίσεις από την προηγούμενη γενιά.

Κυριότερες διαφορές έχουν να κάνουν με τα εμπρός φανάρια, το τελείωμα της πέμπτης πόρτας σε πιο κουπέ γραμμή, το χρωμιωμένο πλαϊνό πλαίσιο και μερικές λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες. Η ουσία στην καινούργια έκδοση κρύβεται κάτω από το περιτύλιγμα, στην καμπίνα, στον κινητήρα και στην ανάρτηση.

Η νέα σοδειά του τμήματος powertrain της Opel, φέρει το διακριτικό SIDI (Spark Ignition Direct Injection), δηλαδή είναι άμεσου ψεκασμού. Έχει μέγιστη απόδοση 170 ίππους, με τη μέγιστη ροπή στα 26,5 kgm από τις 1.650 σ.α.λ. έως τις 4.250 σ.α.λ.

Ησυχία, γυρίζει
Στα βασικά ζητούμενα κατά τη σχεδίαση ήταν η αθόρυβη λειτουργία και η γραμμική απόδοση, σημεία που πετυχαίνει διάνα. Η χροιά του δεν έχει σχέση με το κροτάλισμα που έχουμε συνηθίσει από τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού. Επιτυγχάνεται με ειδική μόνωση στην κυλινδροκεφαλη και με διαφορετική σχεδίαση των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής.

Παράλληλα χρησιμοποιεί διπλούς άξονες αντιστάθμισης για μείωση των εγγενών κραδασμών του 4κύλινδρου. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, είναι επίσης σημαντικά βελτιωμένο. Χρειάζεται λιγότερη δύναμη, ο λεβιές έχει καλύτερη ακρίβεια και είναι ευκολότερο στις γρήγορες αλλαγές.

Το συνολικό αποτέλεσμα, πετυχαίνει στην εύρυθμη λειτουργία, όμως δεν εντυπωσιάζει στις επιδόσεις. Το Insignia ζυγίζει 1.610 kg, φτάνει τα 100 km/h σε 9,9” και τα 400 m σε 17,0”, αισθητά πιο αργά από το παλαιότερο 1.6Τ των 180 ίππων -8,6” και 16,2” αντίστοιχα.

Η δύναμη δεν έρχεται τόσο απότομα, αντιθέτως έχει καλύτερη λειτουργία στις χαμηλότερες στροφές. Βέβαια, η διαφορά στην κατανάλωση είναι σημαντική. Κατά τη δοκιμή σταθεροποιήθηκε στα 9,4 lt./100 km, ενώ με τον παλαιότερο Ecotec δύσκολα έπεφτε κάτω από 11 lt./100km.

Αναβαθμισμένη άνεση και κύλιση
Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή, που δεχόμαστε με μεγάλη ευχαρίστηση, είναι η αναθεώρηση που έχει γίνει στις αναρτήσεις του Insignia. Οι παρεμβάσεις ξεκινούν από τα ψαλίδια και τα αμορτισέρ και φτάνουν μέχρι τις αντιστρεπτικές και τα σάιλεντμπλοκ. Πετυχαίνουν πολύ βελτιωμένη ποιότητα κύλισης, μεγάλη διαφορά στην άνεση των επιβατών και καλύτερη απομόνωση του θορύβου κύλισης.

Με ζάντες 18” και λάστιχα 245/45, περνούσε από τις περισσότερες λακκούβες χωρίς ενοχλητικά χτυπήματα. Αξίζει να αναφέρουμε πως αυτό δεν έχει συμβεί εις βάρος της καλής οδικής συμπεριφοράς. Το τιμόνι του Insignia είναι στην ίδια λογική. Ακριβές και άμεσο, χωρίς ιδιαίτερη πληροφόρηση. Δεν υπάρχει καθόλου τάση πλεύσης ή ασάφεια προερχόμενη από την ανάρτηση. Αν κινηθείς σε γρήγορο ρυθμό, τα 1.610 kg δεν κρύβονται και η προοδευτική υποστροφή σου κόβει τα φτερά.  

Φλυαρία τέλος
Στην καμπίνα του νέου Insignia έχουν συμβεί εξίσου σημαντικές ανακατατάξεις. Ενώ η βασική σχεδιαστική γραμμή του ταμπλό παραμένει ίδια, έχουν αλλάξει τα επιμέρους τμήματα, όπως ο πίνακας οργάνων, η κονσόλα και τα διακοσμητικά φιλέτα. Πολλά από τα πλήκτρα, που έκαναν κουραστική και φλύαρη την κεντρική κονσόλα, έχουν καταργηθεί.

Πλέον ξεχωρίζει το ειδικό touchpad, ενώ ο έλεγχος των πολυμέσων και του νέου συστήματος πλοήγησης γίνεται και από την κεντρική οθόνη αφής. Ο πίνακας οργάνων έχει επίσης αντικατασταθεί από οθόνη 8”, με τρία διαφορετικά προφίλ απεικόνισης. Για τους εύσωμους πίσω επιβάτες τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει σημαντικά, με την οροφή να είναι σχετικά χαμηλά.

Το Insignia είχε και πριν το facelift μια πολύ καλή ισορροπία αξίας/τιμής, γεγονός που το βοήθησε εμπορικά. Πλέον, με τις καίριες παρεμβάσεις της Opel, έχει γίνει ακόμα καλύτερο, πιο ολοκληρωμένο, πιο ευχάριστο στην καθημερινή οδήγηση, πιο οικονομικό και πιο άνετο.

Τι λέει το DRIVE
Το Insignia 1.6T SIDI μετά το facelift είναι πιο όμορφο, πιο πρακτικό και καλύτερα εξοπλισμένο. Το ακόμα πιο θετικό, είναι ότι έχει και τη σωστή τιμή…
Τιμή από € 24.370
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 170 PS/4.250 rpm, 26,5 (28,5 με overboost) kgm/1.650-4.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 6,8”
0-100 km/h 9,9”
0-120 km/h 13,4”
0-160 km/h 24,6”
0-400 m 17,0”
0-1.000 m 30,8”
50-80 km/h με  4,0”
80-110 km/h με  6,0”
110-140 km/h με  9,5”
110-140 km/h με  12,0”
100-0 km/h 39,6 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 9,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 g/km
Διαστάσεις 4.842 x 1.856 x 1.498 mm
Βάρος 1.610 kg
Μετρήσεις Drive