Oδηγούμε: Skoda Yeti 2.0 TDI

Oδηγούμε: Skoda Yeti 2.0 TDI

Πολυτάλαντος χιονάνθρωπος: Ένα πρακτικό, μικρομεσαίο crossover 4x4 με σημαντικές δυνατότητες στην άσφαλτο και το χώμα.

Τελικά η Skoda δεν θα στραβοπατήσει ποτέ; Από τότε που η φίρμα επαναλανσαρίστηκε το 1996, οι πωλήσεις της ακολουθούν ανοδική πορεία. Σε παγκόσμια κλίμακα, το 2008 ήταν χρονιά ρεκόρ με 7% αύξηση, ενώ οι πωλήσεις στην Κίνα –μια νέα αγορά για τη Skoda– εκτοξεύτηκαν κατά 117%. Η τσέχικη εταιρεία έχει 4 βασικά μοντέλα στην γκάμα της και τώρα προσθέτει ένα πέμπτο: το Yeti. Το περιγράφει ως «ένα crossover με φρέσκο χαρακτήρα, που συνδυάζει τις ικανότητες ενός 4x4 με την πρακτικότητα ενός hatchback».

Δύσκολα καταλαβαίνεις το μέγεθός του από τις φωτογραφίες, αλλά στην πραγματικότητα το Yeti είναι ένα δάχτυλο πιο κοντό από την πλατφόρμα PQ35 του Golf πάνω στην οποία βασίζεται. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ο κρίκος που έλειπε ανάμεσα στο Fiat Panda 4x4 και τα μεσαία SUV όπως το VW Tiguan. Το Yeti των 4,2 μέτρων είναι συμπαγές στο μάτι, με σχεδόν κάθετο πίσω μέρος και υπερυψωμένη (αλλά όχι ψηλή) θέση οδήγησης. Αν και ο χώρος αποσκευών είναι κάπως περιορισμένος, η εκμετάλλευση του χώρου στην καμπίνα είναι εξαιρετική.

Η όρθια θέση οδήγησης ελευθερώνει εντυπωσιακά μεγάλο χώρο για τα γόνατα πίσω (που μπορεί και να αυξομειωθεί χάρη στο συρόμενο κάθισμα), ενώ τεράστιο είναι και το εσωτερικό ύψος. Υπάρχουν επίσης άφθονες πρακτικές θέσεις για μικροπράγματα. Η καμπίνα δεν είναι πολύ φαρδιά, αλλά τα καλοσχηματισμένα καθίσματα είναι πολυρυθμιζόμενα και μπορείς να περάσεις πολλές ώρες πίσω από το (επίσης πολυρυθμιζόμενο) τιμόνι. Η συναρμογή και το φινίρισμα στα μοντέλα προπαραγωγής που οδηγήσαμε ήταν πρώτης τάξεως και τα πλαστικά του ταμπλό εντυπωσιακής ποιότητας.

Η αίσθηση ποιότητας τονίζεται από τον εξαιρετικά πολιτισμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο νέος common-rail diesel της VW έχει ιδιαίτερα ομαλή και αθόρυβη λειτουργία. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε τη μεσαία έκδοση των 140 PS, με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και «ευκαιριακή», αυτόματη τετρακίνηση. Χάρη όμως στην ταχύτητα αντίδρασης του νέου κεντρικού συμπλέκτη Haldex 4, η ροπή μεταφέρεται απίστευτα γρήγορα μπροστά-πίσω.

Στο δρόμο, η καμπίνα είναι ήσυχη και οι πίσω επιβάτες ακούν χωρίς πρόβλημα τι λένε οι εμπρός. Στη χαλασμένη νορβηγική άσφαλτο, το Yeti έδειχνε εντυπωσιακά γαλήνιο και με πολύ απορροφητική ανάρτηση. Το θετικό τιμόνι και οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος επίσης εντυπωσιάζουν, δεδομένου του ύψους του αυτοκινήτου από το έδαφος. Όλα τα χειριστήρια είναι ελαφρά και ταιριασμένα σε αίσθηση. Μπορεί το Yeti να μην είναι σπορ, είναι όμως πολύ ευχάριστο στην οδήγηση.

Ο ψυχωμένος κινητήρας δεν πτοείται από το βάρος 4 μεγαλόσωμων επιβατών, δείχνοντας ότι το αυτοκίνητο θα είναι πολύ καλό στα μεγάλα ταξίδια. Όμως το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι ο τρόπος που περνάει από την άσφαλτο σε δύσκολες χωμάτινες διαδρομές. Οι μαζεμένες διαστάσεις και οι κοντοί πρόβολοι το βοηθούν σημαντικά, όμως οι ικανότητες του Yeti σε ακραίες εκτός ασφάλτου καταστάσεις δεν παύουν να είναι μια αποκάλυψη. Το αποτελεσματικό ηλεκτρονικό πακέτο “off-road” είναι must για τους λάτρεις της περιπέτειας.

Με το σωστό μέγεθος, καλούς χώρους και εντυπωσιακή απόδοση εντός κι εκτός ασφάλτου, το Yeti έχει να φοβηθεί μόνο τη φιλόδοξη τιμολογιακή πολιτική. Το 95% των αγοραστών δεν χρειάζεται τίποτε περισσότερο από ένα αυτοκίνητο παντός εδάφους.

Tech info
Αν και το Yeti χρησιμοποιεί το ίδιο βασικό πλαίσιο (και τη γρήγορη σε απόκριση τετρακίνηση Haldex 4) με το –βασισμένο στο Golf– Octavia Scout, έχει την πιο εξελιγμένη πίσω ανάρτηση του Passat, που προσφέρει φαρδύτερο μεταξόνιο και καλύτερη μόνωση του πλαισίου από τους κραδασμούς. Το έξτρα σύστημα “off-road” συντονίζει τη λειτουργία των ABS, ESP, Traction Control και EDL (ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό) για τη βέλτιστη απόδοση στο χώμα. Στις κατηφόρες, η ταχύτητα ελέγχεται μέσω του ESP. Μεταβάλλεται επίσης η απόκριση στο γκάζι, ώστε να είναι λιγότερο ευαίσθητο στα μεγάλα ανοίγματα.

Τι λέει το DRIVE
Ουσιαστικά, προσφέρει όλα όσα μπορεί να ζητήσεις από ένα αυτοκίνητο παντός εδάφους
Τεχνολογία 1.968 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, turbodiesel, 140 PS/4.200 rpm, 32,7 kgm/1.750-2.500 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 9,8’’, Τελική 205 km/h
Μέση κατανάλωση 5,1 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube