Opel Corsa OPC 2007 -

Opel Corsa OPC 2007 -

Παιχνίδι ισχύος:Το γρήγορο μικρό της Opel τραβά τα βλέμματα πάνω του και το δεξί σου πόδι πιο βαθιά στο γκάζι.

Το Opel Corsa είναι ένα από τα δημοφιλέστερα supermini στη χώρα μας και η έκδοση OPC ένα από τα αγαπημένα μικρά GTi. Μετά από ένα ελαφρύ facelift, το μοντέλο συνεχίζει την επιτυχημένη εμπορική πορεία του, όμως πλέον το βρίσκεις σε πολύ καλή τιμή και ως μεταχειρισμένο.

Πόσο έχεις δυναμώσει
Παλιότερα οι γρήγορες εκδόσεις του Opel Corsa ήταν λίγο «χλιαρές». Το Corsa GSi προηγούμενης γενιάς (2000-2006) είχε ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.8 με 125 PS, ενώ το ακόμα παλιότερο (1993-2000) ήταν 1.6 με 106 PS. Νούμερα πολύ ταπεινά για τα δεδομένα των μικρών GTi, που όπως ήταν φυσικό εξασφάλιζαν μέτριες επιδόσεις και έσπρωχναν προς άλλους κατασκευαστές όποιον έψαχνε ένα πραγματικά γρήγορο μικρό. Η Opel πήρε το αίμα της πίσω το 2006 με το λανσάρισμα του Corsa OPC.

Τα 192 PS του υπερτροφοδοτούμενου 1.600άρη Z16LET ήταν κάτι παραπάνω από επαρκή. Έδωσαν στο OPC επιδόσεις που ανέβασαν τον πήχη των επιδόσεων στην κατηγορία πολύ ψηλά. Δυνατότερα από το Corsa ήταν και είναι μόνο τα Renault Clio RS και Mini Cooper S Works, αλλά κοστίζουν μια περιουσία. Η Opel πρόσφερε γκάζι, πολύ γκάζι σε μια πολύ καλή τιμή. Και όπως ήταν φυσικό πέτυχε διάνα, τουλάχιστον στη χώρα μας, και σύντομα τα ως επί το πλείστον μπλε μικρά διαολάκια γέμισαν τους δρόμους.

Ευτυχώς δεν πρόκειται για ένα… μοτέρ με ρόδες, αφού η Opel ασχολήθηκε αρκετά και με το στήσιμο του αυτοκινήτου. Βέβαια η οδική συμπεριφορά του Corsa δεν έχει την ομοιογένεια, την αμεσότητα και την ακρίβεια των καλύτερων αντιπάλων του, αλλά δεν παύει να είναι αποτελεσματικό στα χέρια αυτού που θα το σεβαστεί. Η δύναμη είναι πολλή, οπότε χρειάζεται προσοχή τη στιγμή που βομβαρδίζει τους εμπρός τροχούς. Το καλό είναι ότι η ανάρτηση του OPC καταφέρνει να διατηρεί ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης, ιδανικό γι’ αυτούς που το χρησιμοποιούν καθημερινά. Στην καθημερινή χρήση και εφόσον δεν έχεις εμμονή με τη χαμηλή κατανάλωση, θα καίει αρκετά πάνω από 10 lt/100 km. Από τα μέσα του 2010, ο κινητήρας Ζ16LEΤ αντικαταστάθηκε από τον Α16LEΤ, για να εναρμονιστεί με τις προδιαγραφές ρύπων Euro5. Ευτυχώς η απόδοση δεν επηρεάστηκε, αλλά ούτε και η κατανάλωση μειώθηκε αισθητά.

Αρκετοί λοιπόν το αγόρασαν για τις επιδόσεις, αλλά άλλοι τόσοι το προτίμησαν για το παρουσιαστικό του. Η εντυπωσιακή εμφάνιση αρκεί για να πείσει μια μερίδα αγοραστών και το Corsa σίγουρα τα κατάφερε καλά σε αυτό τον τομέα. Με εντυπωσιακό εμπρός προφυλακτήρα, καλοθρεμμένα μαρσπιέ και πίσω έναν ψευδοδιαχύτη με μια τριγωνική «μπούκα» στο κέντρο του, τραβούσε και τραβά τα βλέμματα μάλλον όσο κανένα άλλο σπορ supermini. Η Opel κάλυψε και αυτούς που ζητούν κάτι ακόμα πιο ξεχωριστό, με τις 18άρες ζάντες και τη μεγαλύτερη πτέρυγα που ανήκουν στον έξτρα εξοπλισμό του OPC. Στο εσωτερικό τη διαφορά σε σχέση με τα Corsa της σειράς κάνουν τα μπακετ της Recaro, πάντα έτοιμα να σε στηρίξουν στη δύσκολη στιγμή. Ο στάνταρ εξοπλισμός ικανοποιεί, ενώ οι περισσότεροι αγοραστές επέλεξαν και το «summer pack». Δηλαδή την… τρόικα αυτόματος κλιματισμός, θερμοανακλαστικό παρμπρίζ, καλύτερο ηχοσύστημα.

Oloi Piran Corsa
Το Corsa OPC έγινε σύντομα αγαπημένη επιλογή της ανήσυχης νεολαίας, απασχολώντας κατ’ επέκταση και πληθώρα βελτιωτών. Ψάξε για κάποιο καλοδιατηρημένο νορμάλ και θα απολαύσεις ένα πολύ ολοκληρωμένο «hot hatch» σε τιμή ευκαιρίας. Άλλωστε ο λογικός κυβισμός του το γλιτώνει από υπέρογκα κρατικά χαράτσια, προς το παρόν τουλάχιστον.


Στις πρώτες παρτίδες παρουσιάζονταν διαρροές στο κύκλωμα ψύξης που απαιτούσαν αλλαγή του ψυγείου. Αντικατάσταση χρειάζονται συχνά και οι σωληνώσεις του κλιματισμού. Η κατανάλωση δε θα σε ρίξει έξω, αλλά δε συγκρίνεται και με TSI. Το νορμάλ turbo Borg Wagner Κ03 φτάνει για απόδοση έως 220 PS περίπου. Τα πιστόνια όμως παραδίδουν εύκολα πνεύμα αν ανεβάσεις πίεση κυνηγώντας μεγαλύτερα νούμερα. Καλό είναι να βρείτε αυτοκίνητο με 6ετή εγγύηση, αν και τα... τέσσερα τελευταία δεν είναι εργοστασιακά. Και στην πράξη η αντιπροσωπεία καλύπτει ελάχιστες περιπτώσεις βλαβών.


Αν το κιβώτιο έχει υποστεί σκληρή χρήση, συχνά θα γρατζουνάει στις γρήγορες αλλαγές. Αρκετοί ιδιοκτήτες προτίμησαν να μικρύνουν τις μεγάλες διαδρομές του λεβιέ με την τοποθέτηση short shift. Για να διαπιστώσετε την κατάσταση του συμπλέκτη ελέγξτε για πατινάρισμα σε πλήρη επιτάχυνση με 3η ή 4η. Η βαλβολίνη της Opel θεωρητικά δεν αλλάζεται, αν και αρκετοί την αντικαθιστούν προληπτικά. Τα πρώτα μοντέλα είχαν εμφανίσει προβλήματα στην κρεμαγέρα, η οποία αλλάζεται εντός εγγύησης. Η εργοστασιακή ανάρτηση παρέχει ικανοποιητική άνεση για το χαρακτήρα του και τα αμορτισέρ αντέχουν αρκετά km.


Το Corsa OPC φορά στη βασική του έκδοση λάστιχα 215/45 R17, ενώ πολλοί αγοραστές προτίμησαν να τοποθετήσουν τις προαιρετικές ζάντες 18” με 225/35 R18. Με τις μικρότερες ζάντες είναι πιο άνετο, αλλά και καλύτερο στο δρόμο. Αποφύγετε τις 18άρες που κάνουν καλό μόνο... στο μάτι.
Τα εργοστασιακά τακάκια του OPC μπορεί να ακούγονται ενοχλητικά όταν ζεσταθούν.


Πολλοί κάτοχοι OPC ενοχλούνται από τριγμούς. Το πιθανότερο είναι να προέρχονται από το μηχανισμό των κλειδαριών στις πόρτες. Αλλά μπορεί να τους ακούσεις από την πίσω δεξιά κολόνα ή από τους θόλους των τροχών. Πιο σπάνια από το ταμπλό ή τις εμπρός κολόνες. Στα πανέμορφα Recaro μπορεί να χαλαρώσει ο μηχανισμός ανάκλισης της πλάτης και να αποκτήσει τζόγο. Στα φανάρια xenon (επιπλέον εξοπλισμός) συχνά εμφανίζονται κηλίδες από τη συσσώρευση υγρασίας στο εσωτερικό τους.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube