Ο Φέτελ, ο Γουέμπερ, ο… διαιτητής και το … οφ-σάιντ!

Ο Φέτελ, ο Γουέμπερ, ο… διαιτητής και το … οφ-σάιντ!

Το ερώτημα που πλανάται από την ώρα που έπεσε η καρό σημαία στη Μαλαισία είναι ένα: Eπρεπε ο Φέτελ να υπακούσει στις εντολές της ομάδας και να αφήσει τον Γουέμπερ να τερματίσει πρώτος, ή καλώς έκανε και τις αγνόησε;

Αυτό είναι όμως το ερώτημα;
Ή μήπως αντ' αυτού πρέπει να θέσουμε ένα άλλο: "Πρέπει να επιτρέπονται τέτοιου είδους εντολές ή όχι;"
Aν δεχτούμε πως "πρέπει", τότε κακώς ο Γερμανός έπραξε όπως έπραξε και η συζήτηση τελειώνει εδώ.
Ομως τέτοιους αγώνες θέλουμε;
Θέλουμε αγώνες των οποίων το αποτέλεσμα να καθορίζεται από τις εντολές μέσω ενδοσυννενόησης;
Aγώνες όπου ο ταχύτερος θα τερματίζει πίσω από τον πιο αργό;
Aγώνες σκοπιμότητος;
Aυτή τη Formula1 θέλουμε; Aυτό το WRC; (έχει παρατηρηθεί και εκεί πολλάκις ανάλογο φαινόμενο)
Και , εν πάση περιπτώσει, είναι ανάγκη να το κάνουν "μέσα στα μούτρα μας", την ώρα που βλέπουμε τον αγώνα; Aς το συμφωνήσουν αν θέλουν πίσω από κλειστές πόρτες, στα πιτ ή όπου άλλου, πριν αρχίζει ο αγώνας: "Σεμπάστιαν σήμερα θα κερδίσει ο Μάρκ και εσύ Νίκο μην τολμήσεις να πιέσεις τον Λίουις¨.
'H αν δεν θέλουν ούτε και αυτό, ας … ρυθμίσουν το αποτέλεσμα στο πιτ-στοπ. Δεν είναι δα και η πρώτη φορά που μια ομάδα θα καθυστερήσει έναν οδηγό της μέσα στα πιτ τόσο, ώστε να περάσει ο άλλος της οδηγός μπροστά…
Διάβαζα αμέσως μετά το Γκραν Πρι στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook και twitter) διάφορα σχόλια: κωλόπαιδο ο Φέτελ, κακομαθημένο Γερμανάκι, καλά να πάθουν στη Red Bull έτσι όπως τον … μεγάλωσαν, οι εντολές είναι νόμιμες και πολλά άλλα. Διάβασα προσεκτικά και τις δηλώσεις του Κρίστιαν Χόρνερ. Δεν με διαφώτισαν και πολύ ομολογώ ως προς το "ηθικόν" του θέματος, ασχέτως αν είναι "νόμιμον"...
Oντως οι εντολές είναι νόμιμες.
Οντως έχουμε κατά καιρούς δει όργια στην κυριολεξία, τόσο στην F1 όσο και στο WRC.
Ισως μόνον στο Moto GP να μην έχουμε δει κάτι ανάλογο, αλλά κι' εκεί δεν είμαι σίγουρος ότι δεν γίνεται. Πάντως αν γίνεται, δεν γίνεται τόσο… άκομψα.
Η σωστή διάσταση του θέματος λοιπόν - κατά την ταπεινή προσωπική μας άποψη πάντα-  δεν είναι αν καλώς ή κακώς έπραξε ο Φέτελ και ο κάθε Φέτελ.
Η σωστή διάσταση είναι αν εμείς, σαν λάτρεις του σπορ, σαν θεατές, θέλουμε ο… διαιτητής με τον "λάινς-μαν" να καθορίζουν το αποτέλεσμα. Στο ποδόσφαιρο τα "στημένα" δεν είναι ούτε νόμιμα, ούτε ηθικά, ακόμη και ανάμεσα σε "φιλικές" ομάδες ή σε φιλικούς αγώνες.
Στην F1 δεχόμαστε τελικά τα γκόλ από θέση οφ-σάιντ; ._Θ.Τ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube