Formula1: Στον Λ. Χάμιλτον η Pole Position στην Κίνα

Formula1: Στον Λ. Χάμιλτον η Pole Position στην Κίνα

Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε την Pole Position για τον αυριανό αγώνα στην Κϊνα.

Δίπλα του θα ξεκινήσει ο Κίμι Ραϊκονεν και τρίτος ο Αλόνσο. Ακολουθούν οι Ρόσμπεργκ, Μάσα, Γκροζάν και Ρικιάρντο. Οι Μπάτον, Φέτελ και Χούλκεμπργκ δεν "έγραψαν" χρόνο. Ο Γερμανός της RB θα ξεκινήσει από την 9η θέση!... Aργότερα σε δηλώσεις του είπε ότι αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του (έχασε ξαφνικά την πίεση) και εγκατέλειψε την προσπάθειά του για χρονομετρημένο γύρο. Οπως χαρακτηριστικά δήλωσε "ένοιωσα το πεντάλ του φρένου να μαλακώνει και να πηγαίνει βαθιά μέσα και δεν είχα τόσο... μακρύ πόδι για να συνεχίσω να φρενάρω"...
Η ημέρα όμως σημαδεύτηκε από το τραγικό λάθος της Red Bull να αφήσουν τον Γουέμπερ χωρίς καύσιμα, με αποτέλεσμα ο Αυστραλός να εγκαταλείψει στα μισά του Q2! Eίναι σίγουρο ότι τα σενάρια για το τι συμβαίνει στην ομάδα των ταύρων θα φουντώσουν και πάλι, ειδικά μετά όσα έγιναν  στη Μαλαισία… Και τυχαίο να ήταν το γεγονός ήρθε στη χειρότερη στιγμή για τη Red Bull για να δώσει τροφή στις… θεωρίες συνωμοσίας.
Ας δούμε όμως αναλυτικά τι έγινε στις τρεις περιόδους των κατατακτήριων δοκιμών:
Στο Q1 χρειάστηκε να περάσουν 8 λεπτά για να βγει κάποιος οδηγός στην πίστα. Ολοι περίμεναν -στο πλαίσιο της στρατηγικής τους- κάποιον άλλον να κάνει την αρχή, την ώρα που η θερμοκρασία της ασφάλτου ήταν 41 βαθμοί (σχετικά πολύ υψηλή) και όλοι προβληματίζονταν για το ποια γόμα ελαστικών θα χρησιμοποιούσαν. Τελικά πρώτος αποφάσισε να βγει στην πίστα ο Μπιάνκι με τη μαλακή γόμα. Οι περισσότεροι όμως άλλαξαν στρατηγική και πήγαν για ένα χρονομετρημένο γύρο με μέση γόμα, στη λογική του να φυλάξουν δυνάμεις (και λάστιχα βέβαια) για το Q2 και Q3.
Ταχύτερος αποδείχθηκε ο Χάμιλτον με χρόνο 1:35.793 και δεύτερος ο Ρόσμπεργκ με τις Mercedes να κάνουν το 1-2, ενώ εκτός Q2 έμειναν οι Μπότας, Γκουτιέρεθ, Μπιάνκι, Σίλτον, Πικ και Β.Ν. Γκάρντε.
Στο Q2 σε αντίθεση με την στρατηγική που ακολούθησαν στον Q1, αυτήν της αναμονής, πρώτος βγήκε στην πίστα ο Φέτελ και ακολούθησαν γρήγορα και οι υπόλοιποι, προφανώς για να αποφύγουν την μεγάλη κυκλοφορία στην πίστα. Δυστυχώς για την Red Bull έκαναν "χοντρό" λάθος και ο Γουέμπερ σταμάτησε την προσπάθειά του στην στροφή Νο 14, όταν έμεινε από καύσιμα!…
Πρώτος και πάλι ο Χάμιλτον με 1:35.078 με δεύτερο τον Αλόνσο και τρίτο τον Φέτελ.  Eκτός Q3 έμειναν οι Πέρεζ, Ντι ρέστα, Σούτιλ, Μαλντονάτο, Γουέμπρερ και Βερνιέ.
Στη μάχη για την Pope Position, στο Q3, κανείς δεν αποφάσιζε να βγει πρώτος. Πόλεμος νεύρων με άλλα λόγια μεταξύ των ομάδων και τελικά 2:45 λεπτά πριν λήξει ο χρόνος βγήκε στην πίστα ο Ρόσμπεργκ και ακολούθησαν αμέσως όλοι… Οι Φέτελ και Μπάτον με "μίντιουμ" ελαστικά. Η ημέρα όμως ανήκε στη Mercedes και ο Χάμιλτον πήρε τελικά την Pole Position, την πρώτη της χρονιάς!
Αύριο προβλέπεται σκληρή μάχη!...

Η πίστα της Σανγκάης  είναι από τις πλεόν σύγχρονες ανάμεσα σε αυτές που φιλοξενούν αγώνες της F1. Από πλευράς σχεδιασμού φέρει την υπογραφή του Χέρμαν Τίλκε και βρίσκεται μόλις 40 χλμ. από το κέντρο της Κινεζικής μεγαλούπολης. Η κατασκευή της ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2002 και ολοκληρώθηκε ακολουθώντας … κινέζικους ρυθμούς, δηλαδή μόλις σε 18 μήνες, με κόστος που ξεπέρασε τα 400 εκατ. δολάρια. Μπορεί να φιλοξενήσει 250.000 θεατές, με την μεγαλύτερη κερκίδα της να έχει ορατότητα στο 80% της συνολικής διαδρομής. Οι 29.000 θεατές που θα καθίσουν σε αυτήν, θα πληρώσουν και το πιο ακριβό εισιτήριο. Δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση του έργου - το 2004 δηλαδή - φιλοξένησε το πρώτο της Γκραν Πρι, στο οποίο νικητής ήταν ο Π. Μπαρικέλο με Ferrari. 
Η πίστα έχει μέγιστο πλάτος 14 μέτρα, έχει 7 αριστερές και 7 δεξιές στροφές, ενώ το συνολικό της μήκος είναι 5, 451 χλμ., που σημαίνει πως για να ολοκληρωθεί ο αγώνας απαιτούνται 56 γύροι (συνολικά δηλαδή 305, 066 χλμ.). Η μεγάλη της ευθεία έχει μήκος 1175 μέτρα με τα μονοθέσια να ξεπερνούν στο τέλος της, τα 330 χλμ./ώρα.

Στους προηγούμενους αγώνες αναλυτικά οι νικητές ήταν:
  2004: Rubens Barrichello (Ferrari)
2005: Fernando Alonso (Renault)
2006: Michael Schumacher (Ferrari)
2007: Kimi Raikkonen (Ferrari)    
2008: Lewis Hamilton (ΜcLaren Mercedes)
2009: Sebastian Vettel (Red Bull)
2010: Jenson Button (ΜcLaren Mercedes)
2011: Lewis Hamilton (ΜcLaren Mercedes)
2012: Nico Rosberg (Mercedes AMG Petronas

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube