FIA: Παράνομες οι εξατμίσεις των Williams και Caterham

FIA: Παράνομες οι εξατμίσεις των Williams και Caterham

Η Williams και η Caterham μπορεί να εξαναγκαστούν να αλλάξουν τη σχεδίαση των εξατμίσεων στα νέα τους μονοθέσια αφού η FIA τους πληροφόρησε ότι τις θεωρεί παράνομες.

Η παρανομία αφορά στα πτερύγια κατεύθυνσης της ροής των καυσαερίων που βρίσκονται μέσα στο «κανάλι Κοάντα», μετά το τελικό εκβολής της εξάτμισης (βλ. ανάλυση στο DRIVE που κυκλοφορεί).
Στη Williams το πτερύγιο κατεύθυνσης είναι σε δύο κομμάτια, ενώ στην Caterham είναι μονοκόμματο και τοποθετημένο λίγο χαμηλότερα.

Ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Μάικ Κόγκλαν, ήταν σίγουρος ότι το εξάρτημα αυτό είναι νόμιμο, όταν ρωτήθηκε σήμερα το πρωί στην παρουσίαση του νέου μονοθεσίου. Η νομιμότητά του πιστεύει ότι έγκειται στο ότι είναι σε δύο κομμάτια, ενώ εκείνο της Caterham είναι μονοκόμματο και περικλείει εντελώς το «κανάλι Κοάντα».

Όμως η Williams επιβεβαίωσε την πληροφορία ότι την προσέγγισε η FIA το πρωί για να της εκθέσει τη γνώμη της ότι το τμήμα αυτό είναι παράνομο, όπως και το αντίστοιχο της Caterham.
Το σκεπτικό της FIA είναι ότι ο κύριος σκοπός της εξάτμισης δεν είναι να επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου, σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς και τεχνικές ντιρεκτίβες που έχουν σταλεί στις ομάδες.

Η θέση της FIA όμως είναι προς το παρόν μόνο συμβουλευτική, οπότε οι δύο ομάδες μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα συστήματα αυτά στις δοκιμές εξέλιξης, όπου δεν ισχύουν παρά μόνο οι κανονισμοί ασφάλειας.

Εκπρόσωπος της Williams δήλωσε στο «αδελφό» μας Autosport: «Η ομάδα μας έχει ζητήσει περαιτέρω διευκρινίσεις πάνω στο θέμα. Η απόφαση αν το σύστημα αυτό θα χρησιμοποιηθεί, θα παρθεί πριν τον πρώτο αγώνα».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube