Νέα τεχνολογία χαρτογράφησης από την Toyota

Νέα τεχνολογία χαρτογράφησης από την Toyota

Χρησιμοποιεί onboard κάμερες και GPS για να δημιουργεί κυκλοφοριακούς χάρτες υψηλής ακρίβειας

Η Toyota θα παρουσιάσει στην επερχόμενη Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών (Consumer Electronics Show - CES) του Las Vegas, ένα νέο σύστημα δημιουργίας χαρτών υψηλής ακρίβειας με τη χρήση δεδομένων από onboard κάμερες και συσκευές GPS.

Η ιαπωνική εταιρεία δηλώνει ότι το νέο σύστημα –που συλλέγει δεδομένα από αυτοκίνητα παραγωγής αντί από ειδικά αυτοκίνητα που εφοδιασμένα με 3D laser scanners– θα βοηθήσει στην ασφαλή εφαρμογή της αυτόνομης οδήγησης.

Οι εικόνες του δρόμου και οι πληροφορίες για τη θέση των οχημάτων, οι οποίες συλλέγονται από αυτοκίνητα, στέλνονται σε κέντρα όπου συνδυάζονται αυτόματα, διορθώνονται και ενημερώνονται για να δημιουργήσουν χάρτες υψηλής ακρίβειας που καλύπτουν μεγάλες περιοχές.

Τα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης θα χρειαστούν ακριβή γνώση της διάταξης των δρόμων, των περιορισμών στην κυκλοφορία, των ορίων ταχύτητας και της οδικής σήμανσης. Επίσης, η ακριβής μέτρηση των δεδομένων για τη θέση των οχημάτων απαιτεί τη συλλογή πληροφοριών για τις διαγραμμίσεις, τα κράσπεδα, τις νησίδες και άλλα στοιχεία των δρόμων.

Με τη χρήση της παραδοσιακής (και ακριβότερης) μεθόδου χαρτογράφησης με 3D laser scanners, τα δεδομένα πρέπει να περνούν από επεξεργασία με το χέρι για την πρόσθεση οδικών χαρακτηριστικών όπως κράσπεδα, διαχωριστικές γραμμές και σήμανση. Η συλλογή πληροφοριών δεν είναι συχνή, οπότε οι χάρτες δεν ενημερώνονται τακτικά και η χρησιμότητά τους είναι περιορισμένη.

Το νέο σύστημα της Toyota χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένη, βασισμένη σε υπολογιστικό νέφος (cloud) τεχνολογία χωρικών πληροφοριών, ώστε να παράγονται υψηλής ακρίβειας οδικές εικόνες από τις πληροφορίες των καμερών και των GPS που έχουν τοποθετηθεί σε προκαθορισμένα οχήματα.   

Υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα σφάλματος με ένα σύστημα που βασίζεται σε κάμερες και GPS αντί σε 3D laser scanners, αλλά τα σφάλματα προσδιορισμού θέσης μπορεί να μετριαστούν αφενός με τη χρήση τεχνολογιών ταύτισης που ενσωματώνουν και διορθώνουν τα δεδομένα οδικών εικόνων από διάφορα οχήματα και αφετέρου με τεχνολογίες ακριβούς υπολογισμού πορείας. Έτσι, το περιθώριο σφάλματος σε ευθείς δρόμους περιορίζεται σε κάτω από 5 cm.

Χρησιμοποιώντας αυτοκίνητα παραγωγής και υπάρχουσες υποδομές για τη συλλογή πληροφοριών, τα δεδομένα μπορεί να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο. Μπορεί επίσης να εφαρμοστούν και να κλιμακωθούν με σχετικά χαμηλό κόστος.

Η Toyota προγραμματίζει να περιλάβει αυτό το σύστημα στα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης που θα διατεθούν σε μοντέλα παραγωγής γύρω στο 2020. Αρχικά αναμένεται η χρήση τους να περιοριστεί σε αυτοκινητόδρομους, όμως η εταιρεία θα εργαστεί για να την επεκτείνει και στους υπόλοιπους δρόμους στο απώτερο μέλλον.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube