node/36063

Η κινεζική BAIC αγοράζει το 5% της Daimler

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει τώρα δύο κινέζους εταίρους-επενδυτές, την BAIC και την Geely.

Η εταιρεία Beijing Automotive Group Co. (BAIC) αγόρασε μερίδιο 5% της Daimler, ενισχύοντας τη σχέση της με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μετά την εμφάνιση της Zhejiang Geely Holding της Κίνας ως δυνητικού αντιπάλου.

Η BAIC ήταν ο κύριος εταίρος της Daimler στην Κίνα μέχρι το 2018, όταν ο πρόεδρος της Geely, Li Shufu, πήρε μερίδιο 9,69% της Daimler, με στόχο τη δημιουργία συμμαχίας για την ανάπτυξη ηλεκτρικών και αυτόνομων αυτοκινήτων.

Περίπου το ήμισυ του ποσοστού που αναλαμβάνει η BAIC, το οποίο υποστηρίζεται από την τοπική κυβέρνηση του Πεκίνου, είναι μέσω δικαιωμάτων απόκτησης μετοχών. Η συμμετοχή 5% έχει αξία αγοράς περίπου € 2,5 δισ.

Το υψηλό κόστος των συσσωρευτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει δυσκολέψει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάσουν οικονομικά προσιτά οχήματα με μηδενικές εκπομπές, οδηγώντας αρκετά από αυτές να επιδιώξουν συμμαχίες με κινέζους εταίρους. Η Daimler τον Μάρτιο συμφώνησε να κατασκευάσει την επόμενη γενιά smart στην Κίνα. Η νέα γενιά smart θα είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητη και η παραγωγή της θα είναι μια κοινή επιχείρηση με την Geely.

Η Daimler διαβεβαίωσε την BAIC ότι οποιαδήποτε νέα βιομηχανική συμμαχία μεταξύ της Mercedes και ενός άλλου κινέζου εταίρου θα γίνει μόνον κατόπιν σύμφωνης γνώμης της BAIC.

Η Daimler εξέφρασε την ικανοποίησή της για την επένδυση BAIC. «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που ο μακρόχρονος εταίρος μας BAIC είναι πλέον μακροπρόθεσμος επενδυτής στην Daimler», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της  Ola Kallenius.

Η BAIC με τη σειρά της θεωρεί την αγορά ως φυσική εξέλιξη της σχέσης της με τη Daimler: «Έχουμε την πρόθεση να ενισχύσουμε τη συμμαχία μας με τη Daimler μέσω μιας μεγάλης επένδυσης», δήλωσε ο Heyi Xu, πρόεδρος της BAIC. 

Από την πλευρά της η Geely αρνήθηκε να σχολιάσει τη συμφωνία BAIC-Daimler, αλλά αναφέρθηκε σε παλαιότερες δηλώσεις που ανέφεραν ότι δεσμεύτηκε για μακροπρόθεσμες επενδύσεις και υγιή συνεργασία με τη Daimler.

Η συμφωνία με την BAIC γεννά το ερώτημα κατά πόσον οι δύο εταιρείες μπορούν να αναδιοργανώσουν την κοινή τους επιχείρηση στην Κίνα μετά τη μείωση των περιορισμών για τους ξένους επενδυτές στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

node/40235

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

Παραποίησε και χρησιμοποίησε χωρίς την άδεια της Ferrari, αυτοκίνητά της σε επίδειξη μόδας. 

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

O Ελβετός σχεδιαστής μόδας, Philipp Plein, καλείται με δικαστική απόφαση να πληρώσει αποζημίωση ύψους €300.000 στη Ferrari, αλλά και €25.000 για αμοιβή δικηγόρων, καθώς δικαστήριο του Μιλάνο έκρινε ότι παρατύπως χρησιμοποίησε αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας σε επίδειξη μόδας. 

Ο Philipp Plein πραγματοποίησε το 2017 μια επίδειξη μόδας στα... εφέ της οποίας συμπεριέλαβε αρκετά supercars και μοτοσικλέτες, στα οποία για να τα κάνει πιο εντυπωσιακά τοποθέτησε φώτα LED, αλλοιώνοντας ουσιαστικά την εικόνα των οχημάτων.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην αγωγή της Ferrari, ο σχεδιαστής μόδας χρησιμοποίησε τα αυτοκίνητα της εταιρείας χωρίς την άδειά της για διαφημιστικούς λόγους και για να προμοτάρει τις δημιουργίες του. 

Με βάση την απόφαση ο Plein υποχρεούται να αφαιρέσει από τον ιστότοπό του αλλά και από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο στα οποία μπορεί να εμφανίζεται αυτοκίνητο ή το σήμα της Ferrari του, απειλούμενος με πρόστιμο €10.000 για κάθε φωτογραφία ή βίντεο που θα εμφανίζεται μετά την έκδοση της απόφασης. 

Η απόφαση για τις φωτογραφίες και τα βίντεο είναι άμεσα εκτελεστή, παρόλο που ο Plein άσκησε έφεση η οποία θα εκδικαστεί την άνοιξη του 2021. 

node/40232

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η κοινή εταιρεία Stellantis που θα δημιουργηθεί θα είναι η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η Fiat Chrysler και η PSA αναμένεται να πάρουν την οριστική έγκριση της ΕΕ για τη συγχώνευσή τους ύψους €38 δις, μια κίνηση που θα δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. 

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία της Stellantis, ενός ομίλου που προβλέπεται να αποκομήσει τεράστια κέρδη από κοινά δίκτυα πωλήσεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, ενώ τα σχέδια προβλέπουν και ευρεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Κϊνα και στη Γηραία Ήπειρο. 

Η συγχώνευση ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και θα ενώσει μάρκες όπως οι FΙΑΤ, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS - ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους € 5 δις χωρίς να κλείσει εργοστάσια.

Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ, η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση van, αυξάνοντας την παραγωγή και πωλώντας τα φορτηγά σε τιμή κόστους.

Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους αντιπροσώπους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάσουν ανταγωνιστικές μάρκες.

FCA και PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το πρώτο τρίμηνο του 2021. Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν τη στοχευμένη εξοικονόμηση κόστους λόγω της οικονομικής κρίσης λόγω του κορωνοϊού.

Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέλθει από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.