Η κινεζική BAIC αγοράζει το 5% της Daimler

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει τώρα δύο κινέζους εταίρους-επενδυτές, την BAIC και την Geely.

Η εταιρεία Beijing Automotive Group Co. (BAIC) αγόρασε μερίδιο 5% της Daimler, ενισχύοντας τη σχέση της με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μετά την εμφάνιση της Zhejiang Geely Holding της Κίνας ως δυνητικού αντιπάλου.

Η BAIC ήταν ο κύριος εταίρος της Daimler στην Κίνα μέχρι το 2018, όταν ο πρόεδρος της Geely, Li Shufu, πήρε μερίδιο 9,69% της Daimler, με στόχο τη δημιουργία συμμαχίας για την ανάπτυξη ηλεκτρικών και αυτόνομων αυτοκινήτων.

Περίπου το ήμισυ του ποσοστού που αναλαμβάνει η BAIC, το οποίο υποστηρίζεται από την τοπική κυβέρνηση του Πεκίνου, είναι μέσω δικαιωμάτων απόκτησης μετοχών. Η συμμετοχή 5% έχει αξία αγοράς περίπου € 2,5 δισ.

Το υψηλό κόστος των συσσωρευτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει δυσκολέψει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάσουν οικονομικά προσιτά οχήματα με μηδενικές εκπομπές, οδηγώντας αρκετά από αυτές να επιδιώξουν συμμαχίες με κινέζους εταίρους. Η Daimler τον Μάρτιο συμφώνησε να κατασκευάσει την επόμενη γενιά smart στην Κίνα. Η νέα γενιά smart θα είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητη και η παραγωγή της θα είναι μια κοινή επιχείρηση με την Geely.

Η Daimler διαβεβαίωσε την BAIC ότι οποιαδήποτε νέα βιομηχανική συμμαχία μεταξύ της Mercedes και ενός άλλου κινέζου εταίρου θα γίνει μόνον κατόπιν σύμφωνης γνώμης της BAIC.

Η Daimler εξέφρασε την ικανοποίησή της για την επένδυση BAIC. «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που ο μακρόχρονος εταίρος μας BAIC είναι πλέον μακροπρόθεσμος επενδυτής στην Daimler», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της  Ola Kallenius.

Η BAIC με τη σειρά της θεωρεί την αγορά ως φυσική εξέλιξη της σχέσης της με τη Daimler: «Έχουμε την πρόθεση να ενισχύσουμε τη συμμαχία μας με τη Daimler μέσω μιας μεγάλης επένδυσης», δήλωσε ο Heyi Xu, πρόεδρος της BAIC. 

Από την πλευρά της η Geely αρνήθηκε να σχολιάσει τη συμφωνία BAIC-Daimler, αλλά αναφέρθηκε σε παλαιότερες δηλώσεις που ανέφεραν ότι δεσμεύτηκε για μακροπρόθεσμες επενδύσεις και υγιή συνεργασία με τη Daimler.

Η συμφωνία με την BAIC γεννά το ερώτημα κατά πόσον οι δύο εταιρείες μπορούν να αναδιοργανώσουν την κοινή τους επιχείρηση στην Κίνα μετά τη μείωση των περιορισμών για τους ξένους επενδυτές στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.