Γιατί πέφτουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη;

Γιατί πέφτουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη;

Μόνον τον Αύγουστο, η ευρωπαϊκή αγορά έκλεισε με πτώση της τάξης 9%.

Μπορεί στην Ελλάδα οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων να κινούνται με θετικό πρόσημο, όμως συνολικά στην Ευρώπη τα πράγματα δεν είναι και τόσο καλά. Μόνο το μήνα Αύγουστο η ευρωπαϊκή αγορά σημείωσε πτώση της τάξης του 9%, καθώς εταιρείας όπως οι Nissan, Renault, FΙΑΤ και Volkswagen παρουσίασαν διψήφιο ποσοστό μείωσης.

Οι συνολικές ταξινομήσεις μειώθηκαν σε  1,07 εκατομμύρια οχήματα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA, με  τη Nissan να υποχωρεί κατά 48%, τη Renault κατά 38%, τη FΙΑΤ κατά 26% και τη Volkswagen κατά 14%.

Στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων οι πωλήσεις Jaguar μειώθηκαν κατά 21%, ενώ η αδελφή μάρκα Land Rover σημείωσε πτώση πωλήσεων 3,3%. Αντίθετα οι πωλήσεις της Mercedes-Benz αυξήθηκαν κατά 13%, ξεπερνώντας τους ανταγωνιστές της Audi και BMW, οι οποίες σημείωσαν πτώση κατά 9,1% και 8,4% αντίστοιχα.

Οι ασιατικές μάρκες είχαν έναν κακό μήνα, καθώς οι πωλήσεις της Toyota μειώθηκαν κατά 1%, της Hyundai  κατά σχεδόν 2% και  της Kia μειώθηκαν κατά 3,2%. Στον όμιλο  PSA, η Citroen είχε πτώση 8,1%, η Opel / Vauxhall 6,9% και η Peugeot 3,4%. Αντίθετα αύξηση κατά 26% κατέγραψε η DS. Οι πωλήσεις της Ford αυξήθηκαν κατά 1,7%.

Καλό μήνα είχε και η Skoda με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 5,4%, ενώ αυτές της  SΕΑΤ μειώθηκαν σχεδόν κατά 1%. Οι πωλήσεις της Porsche υποχώρησαν 18%.

Γιατί εμφανίζεται τόσο μεγάλη πτώση
Η μείωση του Αυγούστου, η μεγαλύτερη μέσα στο 2019, είναι καθαρά μαθηματική εγγραφή λένε οι αναλυτές. Καθώς συγκρίνουμε τον κάθε μήνα του χρόνου με τον αντίστοιχο περυσινό, μοιραία έχουμε να κάνουμε με έναν μήνα με πολύ υψηλές πωλήσεις, καθώς τον Αύγουστο του 2018 οι αυτοκινητοβιομηχανίες «έσπρωξαν» στην αγορά μεγάλους όγκους αυτοκινήτων λόγω της επικείμενης τότε έλευσης του WLTP. Έτσι προκαλείται μια στρέβλωση στη σύγκριση των στατιστικών στοιχείων.

Ο Αύγουστος είναι επίσης ένας κακός μήνας για τις πωλήσεις αυτοκινήτων, ιδιαίτερα στις μεσογειακές χώρες, λόγω διακοπών. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 31% στην Ισπανία, 14% στη Γαλλία και 3,1% στην Ιταλία. Η γερμανική αγορά μειώθηκε κατά 1%, ενώ οι εγγραφές στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 1,6%.

Σε σύνολο οκταμήνου πάντως, η μείωση των ευρωπαϊκών πωλήσεων είναι της τάξης του 3,2%.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube