node/36655

Για χειραγώγηση της αγοράς κατηγορείται ο Herbert Diess

Mαζί του κατηγορούνται και άλλα δύο στελέχη του VW Group.

Δύο κορυφαία στελέχη του ομίλου Volkswagen, ο διευθύνων σύμβουλος, Herbert Diess, και ο πρόεδρος, Hans Dieter Poetsch, κατηγορούνται για χειραγώγηση της αγοράς στη Γερμανία, καθώς δεν ενημέρωσαν εγκαίρως τους επενδυτές για τις συνέπειες του dieselgate.

Οι ίδιες κατηγορίες βαρύνουν και τον πρώην Διευθύνοντα Σύμβουλο Martin Winterkorn.

Οι κατηγορίες απαγγέλθηκαν από τους εισαγγελείς της πόλης Brunswick στην Κάτω Σαξονίας.

Οι εισαγγελείς αναφέρουν πως «λόγω των σημαντικών οικονομικών συνεπειών που απορρέουν από την εκρηκτική φύση του θέματος, οι κατηγορούμενοι είχαν επίγνωση του γεγονότος ότι έπρεπε να ενημερωθεί η κεφαλαιαγορά, αλλά σκόπιμα απέφυγαν από την απαραίτητη ad-hoc ανακοίνωση για να διατηρήσουν την χρηματιστηριακή τιμή της μετοχής της VW στο προηγούμενο επίπεδο και να αποφευχθούν οι απώλειες της VW AG».

Η VW είναι πεπεισμένη ότι εκπλήρωσε όλες τις υποχρεώσεις της με βάση τους νόμους της κεφαλαιαγορές, δήλωσε ο υπεύθυνος νομικός της εταιρείας, Hiltrud Werner, ο οποίος πρόσθεσε πως « η εταιρεία έχει διερευνήσει σχολαστικά το θέμα αυτό με τη βοήθεια εσωτερικών και εξωτερικών νομικών εμπειρογνωμόνων για σχεδόν τέσσερα χρόνια. Το αποτέλεσμα είναι σαφές: οι ισχυρισμοί είναι αβάσιμοι. Αν υπάρξει δίκη, είμαστε βέβαιοι ότι οι ισχυρισμοί θα αποδειχθούν αβάσιμοι». 

Ο συνήγορος του Herbert Diess δήλωσε ότι ο πελάτης του δεν ήταν σε θέση να προβλέψει την πτώση στην αξία της εταιρείας στις διεθνείς αγορές, καθώς ανέλαβε το τιμόνι της VW πολύ μετά την κορύφωση του dieselgate. 

Ωστόσο και υπό το βάρος των εξελίξεων, θα συγκληθεί εκτάκτως η εκτελεστική επιτροπή της εταιρείας για να εξετάσει το όλο θέμα.

Να θυμίζουμε ότι το Wolfsburg έχει ήδη επιβαρυνθεί μέχρι στιγμής με € 30 δισ. που αφορούν σε πρόστιμα και λοιπά έξοδα για το σκάνδαλο της χειραγώγησης των ρύπων.

Επίσης να διευκρινίσουμε πως κατηγορητήριο των εισαγγελέων του Brunswick για τη χειραγώγηση της χρηματιστηριακής αγοράς αποτελεί μέρος μιας ξεχωριστής νομικής δίωξης.

node/40235

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

Παραποίησε και χρησιμοποίησε χωρίς την άδεια της Ferrari, αυτοκίνητά της σε επίδειξη μόδας. 

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

O Ελβετός σχεδιαστής μόδας, Philipp Plein, καλείται με δικαστική απόφαση να πληρώσει αποζημίωση ύψους €300.000 στη Ferrari, αλλά και €25.000 για αμοιβή δικηγόρων, καθώς δικαστήριο του Μιλάνο έκρινε ότι παρατύπως χρησιμοποίησε αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας σε επίδειξη μόδας. 

Ο Philipp Plein πραγματοποίησε το 2017 μια επίδειξη μόδας στα... εφέ της οποίας συμπεριέλαβε αρκετά supercars και μοτοσικλέτες, στα οποία για να τα κάνει πιο εντυπωσιακά τοποθέτησε φώτα LED, αλλοιώνοντας ουσιαστικά την εικόνα των οχημάτων.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην αγωγή της Ferrari, ο σχεδιαστής μόδας χρησιμοποίησε τα αυτοκίνητα της εταιρείας χωρίς την άδειά της για διαφημιστικούς λόγους και για να προμοτάρει τις δημιουργίες του. 

Με βάση την απόφαση ο Plein υποχρεούται να αφαιρέσει από τον ιστότοπό του αλλά και από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο στα οποία μπορεί να εμφανίζεται αυτοκίνητο ή το σήμα της Ferrari του, απειλούμενος με πρόστιμο €10.000 για κάθε φωτογραφία ή βίντεο που θα εμφανίζεται μετά την έκδοση της απόφασης. 

Η απόφαση για τις φωτογραφίες και τα βίντεο είναι άμεσα εκτελεστή, παρόλο που ο Plein άσκησε έφεση η οποία θα εκδικαστεί την άνοιξη του 2021. 

node/40232

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η κοινή εταιρεία Stellantis που θα δημιουργηθεί θα είναι η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η Fiat Chrysler και η PSA αναμένεται να πάρουν την οριστική έγκριση της ΕΕ για τη συγχώνευσή τους ύψους €38 δις, μια κίνηση που θα δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. 

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία της Stellantis, ενός ομίλου που προβλέπεται να αποκομήσει τεράστια κέρδη από κοινά δίκτυα πωλήσεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, ενώ τα σχέδια προβλέπουν και ευρεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Κϊνα και στη Γηραία Ήπειρο. 

Η συγχώνευση ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και θα ενώσει μάρκες όπως οι FΙΑΤ, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS - ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους € 5 δις χωρίς να κλείσει εργοστάσια.

Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ, η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση van, αυξάνοντας την παραγωγή και πωλώντας τα φορτηγά σε τιμή κόστους.

Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους αντιπροσώπους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάσουν ανταγωνιστικές μάρκες.

FCA και PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το πρώτο τρίμηνο του 2021. Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν τη στοχευμένη εξοικονόμηση κόστους λόγω της οικονομικής κρίσης λόγω του κορωνοϊού.

Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέλθει από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.